دستیار ارشد نخست وزیر انگلیس برای خروج در میان جنگ قدرت در خیابان داونینگ

لندن: ناراحتی ناشی از یک جنگ قدرت در بالای دولت انگلیس ، که اوایل این هفته با یک خروج مشهور از خیابان داونینگ به بیرون باز شد ، به نظر می رسید روز جمعه با مشخص شدن بوریس ، نخست وزیر انگلیس ، تشدید شود. بزرگترین دستیار جانسون نیز استعفا تا کریسمس ماه آینده است.
دومینیک کامینگز ، یکی از دستیاران با نفوذ و برجسته جانسون به عنوان مشاور ارشد استراتژی خود ، استعفا را به طور رسمی اعلام نکرد اما وزیر کابینه تأیید کرد که وی در حال خروج است.
وزیر حمل و نقل انگلستان ، گرانت شپس به Sky News گفت: “او از دست خواهد رفت … اما مشاوران می آیند و می روند.”
وی گفت: “در هر دولتی ، شما به افرادی احتیاج دارید که می خواهند اوضاع را بهم بزنند و ایده های خود را مطرح کنند ، و او در واقع همان شخص بوده است.”
کامینگز ، 48 ساله ، به عنوان بخشی از تیم برتر جانسون ، به دلیل کمک به تضمین پیروزی نخست وزیر انگلیس در انتخابات عمومی در دسامبر 2019 ، اعتبار گسترده ای دارد.
تأثیرگذار عمدتاً پشت صحنه اوایل سال جاری هنگامی که متهم به نقض قوانین قفل قفل با سفر خود از لندن به شمال شرق انگلیس شد ، در زمانی که می ترسید ممکن است به ویروس کرونا مبتلا شود ، خود را در کانون توجه قرار داد.
درخواست های سرسختانه ای برای استعفا یا برکناری وی وجود داشت اما در عوض او یک کنفرانس مطبوعاتی را برگزار کرد تا ادعای تخلف را رد کند.
کامینگز در یک پست وبلاگی در ژانویه ، اشاره کرد که قصد دارد نقش خود را تا پایان سال ترک کند ، و گفت امیدوار است که تا آن زمان “خود را تا حد زیادی زائد” کند.
با این حال ، طبق منابع نقل شده از رسانه های انگلستان ، خروج یکی از متحدان نزدیک وی در خیابان داونینگ – لی قابیل به عنوان مدیر شماره 10 ارتباطات – برنامه های خروج وی را تسریع کرده است.
کمونگز و قابیل هر دو با جانسون به عنوان بخشی از کمپین Vote Leave در جریان همه پرسی اتحادیه اروپا 2016 (اتحادیه اروپا) همکاری کردند و به عنوان نقشی مهم در نتیجه Brexit قلمداد می شوند.
به طور گسترده ای تصور می شود که آنها از آن زمان رهبری یک جناح رأی دهنده از همکاران در شماره 10 و سایر بخشهای دولت را بر عهده داشته اند.
قابیل 29 ساله اعلام کرده بود که چهارشنبه شب پس از اعتراض وزیران و مشاوران ، از جمله نامزد كری سیموندز ، نامزد جانسون ، به عنوان معاون ارشد رسانه ای جانسون كناره گیری خواهد كرد.
اعتقاد بر این است که سیموندز ، رئیس پیشین ارتباطات حزب محافظه کار حاکم ، از تأثیر برخی از نزدیکترین دستیاران همسر خود ناراضی است.
جدایی های برجسته از تیم برتر جانسون در پی انتصاب روزنامه نگار سابق BBC ، آلگرا استراتون به عنوان سخنگوی جدید تلویزیون داونینگ استریت که از سال جدید میزبان جلسات توجیهی به سبک کاخ سفید خواهد بود ، بود. گفته می شود سیموندز با شیوه کار استراتون نزدیک و همسو است.
جانسون به عنوان بخشی از سازماندهی مجدد گسترده تر در بالای ساختار دولت خود ، به دنبال پر کردن پست رئیس ستاد است.
با این حال ، چند تن از نمایندگان پارلمان از درون حزب محافظه کار از نزاع داخلی شماره 10 که به دامنه عمومی کشیده شده ، ابراز نگرانی کرده اند.
این در شرایطی است که ناخوشایند روی نیمکت های توری در برخورد با بیماری همه گیر دولت و خسارت اقتصادی ناشی از قفل کنونی در انگلیس است.
اما سخنگوی رسمی جانسون ، جیمز اسلاک ، که جایگزین قابیل خواهد شد در سال جدید ، سعی کرد گزارشات مربوط به هرگونه درگیری قدرت تلخ را پشت درهای بسته کاهش دهد.
وی گفت: “شما از نخست وزیر این هفته دیده اید كه او كاملاً بر انجام تمام اقدامات لازم برای تجهیز كشور برای غلبه بر ویروس كرونا متمركز است.”