ده کشته ، سه مفقود شده به عنوان شدیدترین طوفان 2020 فیلیپین را مورد انتقاد قرار می دهد

MANILA: حداقل 10 نفر جان خود را از دست دادند و سه نفر دیگر مفقود شدند پس از طوفان گونی ، قوی ترین توفان جهان در سال جاری که روز یکشنبه از جنوب جزیره اصلی فیلیپین لوزون عبور کرد ، یک گزارش اولیه دولت نشان داد.
بیش از 300 خانه در زیر خاک دفن شده اند سنگ های آتشفشانی یک قانونگذار گفت: و گل از آتشفشان میون در استان آلبای در منطقه بیکول به شدت برخورد می کند.
موج طوفان به برخی از شهرهای ساحلی برخورد کرد ، در حالی که رودخانه ها طغیان کردند و سیلاب ها تخریب شدند و چندین روستای بیچول را غرق در آب کرد.
کشته ها و مفقودان همه در Bicol بودند ، از جمله 9 نفر در Albay ، دفتر دفاع مدنی گفت
در اوایل روز ، ال فرانسیس بیچارا ، فرماندار آلبای گزارش داد که یک کودک پنج ساله در سیلاب شدید در استان خود شسته شده است. آژانس مدیریت حوادث همچنان در حال تأیید گزارش ها بود.
در شهرداری گینوباتان ، نماینده زالدی شرکت لیست مهمانی آکو بیکول گفت بیش از 300 خانه در زیر آوارهای آتشفشانی دفن شده اند.
لیست حزب در بیانیه ای همراه با عکس های تخریب ، گفت: “چندین نفر اعتقاد داشتند که زنده به خاک سپرده شده اند.”
گونی پس از بارگیری برای سومین بار در استان كوزون و چهارمین بار در باتانگاس قبل از عزیمت به سمت ، بیشتر ضعیف شد. دریای چین جنوبی.
دفتر هواشناسی اعلام کرد ، شدیدترین طوفان جهان در سال جاری ، که به یک دسته فوق طوفانی رسیده بود و وزش باد شدید و بارندگی شدید را به همراه داشت ، با 125 کیلومتر در ساعت (78 مایل در ساعت) وزش باد پایدار و شدت 170 کیلومتر در ساعت بیشتر تضعیف شد.
در استان کوزون ، فرماندار دانیلو سوارز گفت که در اثر سرنگونی درختان توسط گونی ، منابع برق در 10 شهر قطع شده است.
هری روک سخنگوی ریاست جمهوری گفت ، رئیس جمهور رودریگو دوترته در حال نظارت بر واکنش فاجعه دولت از شهر جنوبی خود در شهر داوائو بود.
بیش از 390،000 نفر به مناطق امن فرار کرده اند ، از جمله بیش از 345،000 نفر به مراکز تخلیه ، نگرانی در مورد مطابقت با پروتکل های بهداشتی مربوط به ویروس کرونا را افزایش داده اند.
ده ها پرواز لغو شد زیرا درگاه اصلی مانیل ، فرودگاه بین المللی نینوی آکوئینو ، به مدت یک روز دستور تعطیل شد.
وزارت كشاورزی انتظار داشت كمترین خسارت به محصولات زراعی گفته شود كه 1.07 میلیون تن برنج له نشده و 45703 تن ذرت از هجوم توفان پس انداز شده است زیرا به كشاورزان توصیه شده بود كه قبل از ورود آن اقدامی انجام دهند.
گونی یکی از شدیدترین طوفان های فلیپین از زمان هایان 2013 است که منجر به کشته شدن بیش از 6300 نفر شده است.
اداره هواشناسی گفت که یک گردباد دیگر ، طوفان گرمسیری آتسانی ، وارد کشور شده و می تواند قدرت بیشتری بگیرد.