دونالد ترامپ تحقیق FBI در مورد حامیان اطراف اتوبوس جو بایدن را نادیده می گیرد

واشنگتن: دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه پیشنهاد داد که FBI باید تحقیق در مورد حادثه ای را که در آن طرفداران او در اطراف یک اتوبوس تبلیغاتی بایدن در تگزاس دیده می شوند ، متوقف کند ، که باعث شد دموکرات ها یک رویداد را در آنجا لغو کنند.
توئیت رئیس جمهور چند ساعت پس از تایید FBI مبنی بر “آگاهی از این حادثه و تحقیقات” منتشر شد. یکشنبه شب ، ترامپ با بازنشر مجدد عکس از بیانیه FBI ، افزود: “به نظر من ، این میهن پرستان هیچ اشتباهی نکردند.
در عوض ، FBI و Justice باید درمورد تروریست ها ، آنارشیست ها و همزبانان ANTIFA ، که می سوزند شهرهای تحت کنترل دموکرات های ما را سوزانده و مردم ما را آزار می دهند ، تحقیق کنند! ”
این توئیت ترامپ در حالی منتشر شده است که تنش ها بین رئیس جمهور و رئیس FBI کریستوفر وری همچنان پابرجاست و ترامپ وزارت دادگستری و FBI را تحت فشار قرار داده است تا علیه رقبای خود از جمله خود جو بایدن کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دموکرات اقدام کنند.
رئیس جمهور همچنین به اطرافیان خود گفته است كه وی از اظهارنظرهای عمومی رئیس FBI در مورد موضوعاتی مانند تقلب در رای گیری ، دخالت در انتخابات روسیه و ضد حقوقی ناامید شده و در مورد احتمال بركناری وری در صورت پیروزی مجدد در انتخابات بحث كرده است.
در فیلم های منتشر شده در توییتر ، گروهی از اتومبیل ها و کامیون های وانت – که بسیاری از آنها با پرچم های بزرگ ترامپ آراسته شده اند – دیده می شود که در حالی که از سان آنتونیو به آستین سفر می کرد ، در کنار اتوبوس مبارزاتی روز جمعه سوار می شوند و گاهی اوقات بوکس می کنند. در یک لحظه ، یکی از وانت بارها در حال برخورد با یک SUV است که پشت اتوبوس رانندگی می کرد.
نه بایدن و نه همسر نامزد وی ، سناتور کمالا هریس ، در داخل اتوبوس نبودند. این کمپین بعداً در یک روز رویدادی را لغو کرد.
روز شنبه ، ترامپ ویدئویی از هواداران خود را در پی اتوبوس مبارزات انتخاباتی بایدن منتشر کرد و افزود: “من TEXAS را دوست دارم!” رئیس حزب دموکرات تگزاس مستقیماً به این حادثه نپرداخت اما گفت مردم باید “سر و صدا را نادیده بگیرند و رأی دهند.” رئیس هیئت مدیره ، گیلبرتو هینوجوسا ، در بیانیه ای گفت: “رأی دادن تنها چیزی است که در حال حاضر مهم است.”
این آخر هفته ، کاروان های حامی ترامپ همچنین پل ماریو کوومو در نیویورک را که از رودخانه هادسون بین تاریتاون و نیاک عبور می کند ، مسدود کرده و در پارک ایالت گاردن در نیوجرسی ترافیک ایجاد کردند. ویدئوهای منتشر شده در فضای مجازی نشان می داد که برخی هواداران وقتی باران بر روی جاده می باریدند ، پرچم های ترامپ را به اهتزاز و تشویق بیرون می کشند و از روی ماشین از روی پل بیرون می پرند.
بایدن در جریان یک کارزار انتخاباتی در حومه فیلادلفیا گفت: “ما هرگز چنین چیزی نداشته ایم. حداقل هرگز رئیس جمهوری نداشته ایم که فکر کند این چیز خوبی است.”
توییت روز یکشنبه ترامپ تأکید بر تلاش بیشتر دولت ترامپ در کانون توجه و سرکوب خشونت های مربوط به اعتراضات ، به ویژه در شهرهایی است که توسط شهرداران دموکرات اداره می شود و تلاش می کند آنچه ترامپ می گوید قدرت قانون و نظم او است. ترامپ معترضین را مورد تمسخر قرار داده و در اطراف اعتراضات خشونت بازی کرده است ، اگرچه اکثر آنها صلح آمیز بوده اند.
وزارت دادگستری از ماه مه تاکنون بیش از 300 پرونده علیه متهمان در پرونده های ناآرامی در سراسر کشور تشکیل داده است. در بررسی هزاران صفحه اسناد دادگاه از سوی آسوشیتدپرس مشخص شد که به نظر می رسد تعداد بسیار کمی از متهمان به گروه های افراطی بسیار سازمان یافته وابسته باشند ، همانطور که رئیس جمهور پیشنهاد داده است.