دونالد ترامپ سرسخت می گوید انتخابات ایالات متحده “به نفع بایدن” تقلب شده است

واشنگتن: سرکشی است دونالد ترامپ هیچ نشانه ای از تسلیم نشان نمی دهد و بار دیگر ادعاهای بی اساس خود را در مورد کلاهبرداری گسترده رای دهندگان تکرار کرده و در اولین راهپیمایی پس از نظرسنجی در جورجیا ادعا می کند که وی در انتخابات ریاست جمهوری “تقلب” که در آن شکست خورده بود پیروز شد.
ترامپ روز شنبه ادعا کرد که در انتخابات ریاست جمهوری ماه گذشته آمریکا به نفع رقیب دموکرات وی تقلب شده است جو بایدن، که اکنون رئیس جمهور منتخب است.
ترامپ در یک راهپیمایی در جورجیا جایی که برای نامزدهای جمهوری خواه خود برای انتخابات ویژه سناتور تبلیغ می کرد ، به هواداران هوادار خود گفت: “آنها تقلب کردند و آنها در انتخابات ریاست جمهوری ما تقلب کردند ، و آنها می خواهند در این انتخابات نیز تقلب کنند.”
ترامپ کار خود را با ادعای دروغین پیروزی جورجیا در رقابت های ریاست جمهوری آغاز کرد. این ایالت قبلاً نتایج انتخابات خود را تصدیق کرده و بایدن را برنده اعلام کرده است.
ترامپ ادعا كرد كه در انتخاباتي كه باخت ، پيروز شد.
“اگر از دست می دادم ، یک بازنده بسیار بخشنده خواهم بود. اگر از دست می دادم ، می گفتم که باختم و به فلوریدا و من این کار را راحت خواهم کرد. ”
ترامپ ساکن نیویورک بود. وی پس از رئیس جمهور محل اقامت خود را از آنجا منتقل کرد نیویورک به فلوریدا.
هزاران نفر از طرفداران او ، نه تنها از جورجیا بلکه از ایالات همسایه ، تا کالیفرنیا و اوهایو، برای شنیدن سخنرانی او آمد.
این اولین تجمع عمومی ترامپ پس از شکست در انتخابات و اعلام شدن بایدن به عنوان رئیس جمهور منتخب بود.
“من فکر می کنم آنها می گویند اگر برنده فلوریدا شوید و اگر اوهایو را برنده شوید ، در تاریخ شما هرگز در یک انتخابات شکست نخورده اید. این اولین بار است – اما حقیقت این است که آنها درست بودند ، ما هرگز نباختیم و ما ترامپ گفت: “شما در این انتخابات پیروز می شوید.”
وی از طرفداران خود خواست تا بیرون بروند و به انتخابات سنای 5 ژانویه در جورجیا رأی دهند.
“شما باید از 14 دسامبر زودتر رأی دهید و رأی دهید. شما باید این کار را انجام دهید. آنها تقلب کردند و در انتخابات ریاست جمهوری ما تقلب کردند ، اما ما هنوز در آن پیروز خواهیم شد. ما هنوز آن را برنده خواهیم شد. ما هنوز پیروز خواهیم شد. و آنها” در این انتخابات نیز تلاش خواهم کرد و تقلب خواهم کرد. ”
وی گفت: “اگر رأی ندهید ، سوسیالیست ها و كمونیست ها پیروز می شوند. آنها پیروز می شوند. میهن پرستان جورجیا باید حضور پیدا كنند و به این دو فرد باورنکردنی رأی دهند. آنها دو نفر از بهترین کسانی هستند که تاکنون ملاقات خواهید کرد.”
جمعیت تشویق کننده اغلب به شعارهای “جلوگیری از دزدی!” و “برای ترامپ بجنگ”.
“این انتخابات تقلب شده بود و ما نمی توانیم اجازه دهیم این اتفاق برای دو نفر از معتبرترین افراد واشنگتن رخ دهد. ما نمی توانیم اجازه دهیم این اتفاق دوباره بیفتد. استاندار شما می توانست خیلی راحت جلوی آن را بگیرد اگر بداند جهنمی چه می کند. او می توانست خیلی راحت جلوی آن را بگیرد ».
“پاسخ به تقلب دموکرات ها ماندن در خانه نیست ؛ این همان چیزی است که (رئیس مجلس) نانسی پلوسی و (رهبر اقلیت سنا چاک) شومر می خواهم انجام دهی – در خانه بمان. وی گفت: “اگر می خواهید کاری با آنها انجام دهید – من نمی خواهم از کلمه انتقام استفاده کنم ، اما این یک حس انتقام است – از دموکرات ها ، شما حاضر می شوید و با تعداد رکوردی رأی می دهید”.
رئیس جمهور ادعا کرد که “صدها هزار رأی غیرقانونی در هر ایالت صادر شد” و به دروغ اصرار داشت که ناظران نظرسنجی از مراکز رای گیری در پنسیلوانیا “به بیرون پرتاب شوند”
ترامپ آغاز رسمی انتقال بایدن به قدرت را مجاز دانسته اما هنوز شکست را نپذیرفته است.
ترامپ هنوز نتوانسته است در انتخابات ، که بارها ادعا کرده تقلب گسترده ای انجام داده است ، تسلیم شود. مقامات دولتی و رسانه ها گفته اند که هیچ مدرکی از این دست پیدا نکرده اند.
مبارزات انتخاباتی ترامپ پرونده های قضایی زیادی را در سراسر این کشور تشکیل داده است ایالات متحده در تلاش برای شکست خود در انتخابات 3 نوامبر به یک پیروزی. به جز یكی ، همه توسط دادگاه ها رد شده اند.