دونالد ترامپ عملاً شکست را قبول می کند ، با انتقال جو بایدن موافقت می کند

نیویورک: دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ، در عین حال ادعاهایی مبنی بر پیروزی نهایی وی در انتخابات 3 نوامبر ، با شکست دادن جو بایدن که موافقت خود را برای شروع انتقال به دولت دموکرات ها اعلام کرد ، قبول کرد
در یک توییت عصر دوشنبه ، ترامپ گفت که او از رئیس اداره خدمات عمومی امیلی مورفی می خواهد که برای تسهیل انتقال وی برای 46 مین رئیس جمهور ایالات متحده با بایدن همکاری کند.
این اعلامیه 16 روز پس از اعلام فشار رسانه ای از سوی بایدن برای پیروزی در انتخابات اعلام شد ، در حالی که ترامپ با استناد به شمارش آرا که هنوز ادامه دارد ، حاضر به قبول نتیجه نشد.
در یک چین و چروک دیگر در این روند ، مورفی ، تکذیب کرد که تصمیم به همکاری به دستور ترامپ را گرفته است.
وی در نامه خود برای همکاری با بایدن نوشت: “من براساس قانون و حقایق موجود به طور مستقل به تصمیم خود رسیدم. هرگز به طور مستقیم یا غیرمستقیم توسط هیچ مقام شاخه اجرایی تحت فشار قرار نگرفتم – از جمله کسانی که در کاخ سفید کار می کنند یا GSA – با توجه به ماده یا زمان تصمیم گیری من. برای اینکه روشن باشم ، من هیچ هدفی برای به تأخیر انداختن تصمیم خود دریافت نکردم. ”
یوهانس آبراهام ، مدیر اجرایی بایدن ، با استقبال از این اطلاعیه ، آن را “گامی ضروری برای شروع مقابله با چالش های پیش روی ملت ما ، از جمله کنترل همه گیری و بازگشت اقتصاد به حالت عادی” دانست.
ترامپ اعلام کرد که ساعاتی پس از اعلام شدن بایدن از چندین تعیین مهم در امور خارجه و امنیت ملی ، از جمله آنتونی بلینکد به عنوان وزیر امور خارجه ، با مراحل انتقال همکاری خواهد کرد.
ترامپ در توییتی نوشت: “به نفع کشور ما ، من به امیلی و تیمش توصیه می کنم آنچه را باید انجام شود با توجه به پروتکل های اولیه انجام دهند و به تیم من نیز گفته اند که همین کار را انجام دهد.”
اما او رسماً شکست را نپذیرفت و شعله ای از امید را برای پایگاه خود زنده نگه داشت و به توییت افزود: “پرونده ما به طور قاطع ادامه دارد ، ما مبارزه خوبی را ادامه خواهیم داد و من معتقدم که پیروز خواهیم شد!”
بایدن هشدار داده بود که “اگر روند انتقال به تأخیر بیفتد و مانع توانایی دولت جدید وی برای مقابله با بیماری همه گیر از روز اول شود” افراد بیشتری از Covid-19 آلوده می شوند و می میرند.
این امر اهمیت پیدا می کند زیرا وی در اواسط توزیع واکسن ویروس کرونا وظیفه خود را بر عهده خواهد گرفت.
مورفی از ارائه بودجه و امکانات برای انتقال بایدن امتناع کرده بود زیرا نتایج به طور رسمی اعلام نشده و ترامپ شکست را نپذیرفته بود.
در سیستم ایالات متحده ، برنده انتخابات ریاست جمهوری حق دارد به جلسات اطلاعاتی ، مقامات دولتی و بودجه دسترسی داشته باشد تا دفتر تحول را تا زمان سوگند رسمی در 20 ژانویه اداره کند.
انتخابات بایدن در 14 دسامبر با رای گیری دانشکده انتخاباتی نهایی می شود.
رسانه ها در 7 نوامبر بر اساس پیش بینی های خود از رای گیری اعلام کردند که بایدن از بین منتخبین ایالت ها 306 رأی و ترامپ 232 رأی دارند.
بایدن همچنین با 79.8 میلیون رأی یا 51 درصد از آرا popular در رأی مردم قرار دارد ، در حالی که ترامپ 73.8 میلیون رأی یا 47.2 درصد آرا را بدست آورد ، اگرچه این توزیع آرا در میان ایالت ها است كه ترکیب دانشكده انتخاباتی و نتیجه نهایی
ترامپ علی رغم عدم کسب اکثریت آرا در سال 2016 هیلاری کلینتون را شکست داد.
از آنجا که کمیسیون انتخابات فدرال صلاحیت ملی انتخابات را ندارد و فقط ایالت ها و حتی شهرستان ها آنها را اداره می کنند ، نتایج دریبل می شود.
جورجیا ، جایی که بایدن تنها با 0.25 رأی پیروز شد ، نتایج را جمعه و میشیگان امروز رسما اعلام کرد.
به نظر نمی رسد پنسیلوانیا ، که قرار بود روز دوشنبه اعلامیه رسمی یا صدور گواهینامه را اعلام کند ، قادر به انجام این کار نیست زیرا برخی از شهرستانها آماده نیستند.
ترامپ در زیر شجاعت خود ، پیروزی بایدن را پذیرفته است ، حتی اگر ممکن است به چالش های قانونی انتخابات ادامه دهد ، برخی از آنها را از دست داده است.