دونالد ترامپ قصد دارد مدیر FBI را برکنار کند زیرا او اطلاعاتی را که می تواند برای او در نظرسنجی ها مفید باشد ارائه نداد

واشنگتن: گفته می شود دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ایالات متحده و مشاوران وی ، احتمال اخراج مدیر FBI ، کریستوفر ورائی را پس از روز انتخابات در نظر گرفته اند ، زیرا وی اطلاعاتی را که از نظر سیاسی در هفته های آخر قبل از انتخابات به وی ارائه نمی دهد ، ارائه نداد.
بحث و گفتگوها بین رئیس جمهور و دستیاران ارشد وی به دلیل انتقاد از اینکه وی و ویلیام بار دادستان کل کشور آرزوی ترامپ برای تحقیقات رسمی در مورد جو بایدن ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری و پسرش هانتر بایدن را برآورده نکرده اند ، گزارش هیل به نقل از منابع.
منبعی که خواست نامش فاش نشود تا بتواند آزادانه اطلاعات مربوط به بحث داخلی را فاش کند ، گفت که ترامپ پیشنهاد کرده است که او می خواهد اقدامی مشابه اقدام پیش از انتخابات 2016 توسط جیمز کومی ، رئیس اف بی آی ، که کنگره را در مورد تحقیقاتی که مجدداً بازگشایی کرده بود ، انجام دهد. در استفاده از نامزد نامزد دموکرات هیلاری کلینتون از یک سرور ایمیل خصوصی در حالی که وزیر خارجه بود.
طبق داده های نظرسنجی از سال 2016 ، اعلامیه کمی تأثیر مهمی در برتری کلینتون نسبت به ترامپ داشت ، حتی اگر این خبر فقط 11 روز قبل از انتخابات اعلام شده باشد.
به گفته منابع ، ترامپ Wray را یکی از بدترین انتخاب های پرسنلی خود می داند. مارک میدوز و رئیس ستاد کاخ سفید و مشاور عالی ترامپ ، دان اسکاوینو نیز در گفتگوهای داخلی از ورای انتقاد کرده اند.
به گزارش هیل ، جاد دیر سخنگوی کاخ سفید به پست گفت که کاخ سفید در مورد مسائل مربوط به پرسنل گمانه زنی نمی کند و افزود: “اگر رئیس جمهور به شخصی اعتماد نداشته باشد به شما اطلاع می دهد.”
در پیشنهاد خود برای تحقیق رسمی در مورد بایدن و پسرش ، ترامپ به همراه متحدانش از مقاله نیویورک پست استفاده کردند که ادعا می شد شکارچی بایدن در جلسه بین یک مدیر اجرایی در بوریسما ، شرکت گاز اوکراین و پدرش هنگام جو بایدن معاون بود رئيس جمهور.
بایدن ها در مبارزات انتخاباتی خود این ماجرا را تکذیب کردند و کارشناسان اطلاعاتی از خارج این نگرانی را مطرح کردند که آیا این می تواند بخشی از یک کارزار غیر اطلاعاتی خارجی باشد.
با این حال ، FBI در نامه ای که سه شنبه شب به رئیس کمیته امنیت داخلی سنا ، ران جانسون (R-Wis.) ارسال کرد ، گفت که “چیزی برای اضافه کردن” به بیانیه ای که رئیس اطلاعات ملی جان راتکلیف در اوایل این هفته ارائه داد و در آن او هیل گزارش داد ، سوions ظن ها در مورد گزارشات مربوط به هانتر بایدن را در نتیجه یک کارزار اطلاعاتی روسی رد کرد.
در نامه روز سه شنبه جیل تایسون دستیار مدیر FBI آمده است که FBI “نمی تواند وجود تحقیقات در حال انجام یا اشخاص یا نهادهای تحت تحقیق از جمله به اعضای کنگره را تأیید یا انکار کند.”
ترامپ پس از رد ادعاهای رئیس جمهور در مورد تقلب احتمالی در آرا پستی و توصیف وی از گروه آنتیفا ، به ویژه بیشتر در هفته های اخیر وی را هدف قرار داده است.
هفته گذشته در جلسه شهرداری NBC ، ساوانا گاتری ، مجری سخنان رئیس FBI اظهار داشت که هیچ شواهدی از تقلب گسترده در رای گیری از طریق نامه الکترونیکی وجود ندارد ، پس از آن ترامپ استدلال کرد که Wray “کار خیلی خوبی انجام نمی دهد”
ترامپ اخیراً بسیاری دیگر از اعضای دولت خود ، از جمله بار و وزیر خارجه مایک پمپئو را به دلیل عدم توقیف دشمنان سیاسی خود در اقدامات ناشایست و استیون مونوچین وزیر خزانه داری به دلیل عدم ارائه نتیجه پس از هفته ها گفتگوهای تسکین ویروس کرونا با سخنگوی نانسی پلوسی ، مورد انتقاد قرار داده است. .