راز و محرمانه بودن: چرا چین در مراحل اولیه نتوانست با Covid-19 مقابله کند

ووهان: رازداری و نزدیکی در عالی ترین آژانس کنترل بیماری چین منجر به کمبود گسترده آزمایش و نقص هایی شد که پاسخ زودهنگام به شیوع ویروس کرونا را مختل می کند ، آسوشیتدپرس تحقیقات پیدا کرده است.
بر اساس تحقیقات ، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری چین به سه شرکت شانگهای مبهم در آن زمان که مقامات با آنها روابط شخصی داشتند ، به طور انحصاری طرح های توزیع کیت آزمایش و حق توزیع را صادر کرد. این مصاحبه با بیش از 40 پزشک بود ، کارمندان CDC، متخصصان بهداشت و صاحبان صنعت و همچنین صدها سند داخلی ، قرارداد ، پیام و ایمیل.
بر اساس دو منبع آگاه از معامله که برای جلوگیری از مجازات مجازات گمنام بودند ، شرکتهای شانگهای – GeneoDx Biotech ، Huirui Biotechnology و BioGerm Medical Technology – برای اطلاعات و حقوق توزیع به CDC چین پرداخت کردند. منابع گفتند: قیمت: هر یک میلیون RMB (146،600 دلار). مشخص نیست که آیا پول به افراد خاصی رسیده است یا خیر.

در این بین ، CDC و آژانس اصلی آن ، کمیسیون ملی بهداشت ، سعی کردند با کیت های خانگی خود از آزمایش سایر ویروس ها توسط دانشمندان و سازمان ها جلوگیری کنند. آنها نمونه های بیمار را کنترل کردند و برای تأیید شرایط آزمایش را ایجاد کردند موارد ویروس کرونا بسیار پیچیده تر
سیستم آزمایش ناقص – در زمانی که می توان سرعت ویروس را کاهش داد – دانشمندان و مقامات را از مشاهده سرعت انتشار آن متوقف کرد. مقامات چینی حتی در هنگام آلودگی صدها نفر در ووهان ، شهری که ویروس برای اولین بار در آن کشف شده بود ، از 5 تا 17 ژانویه گزارش نکردند.
وقفه واضح در موارد به این معنی بود که مسئولان در اقدامات اولیه مانند هشدار به مردم یا منع اجتماعات بزرگ کند عمل می کردند. همچنین باعث کمبود بحرانی کیت های آزمایشی شد و دسترسی به بسیاری از افراد آلوده را ممنوع کرد.

مشکلات آزمایش همراه با سایر اشتباهات و تأخیرها باعث شد تا ویروس از طریق ووهان شناسایی نشده و در سراسر جهان گسترش یابد.
چین به سختی تنها کشوری بود که با آزمایش دست و پنجه نرم می کند. در ایالات متحده ، CDC از استفاده از طرح WHO خودداری كرد و اصرار داشت كیت های خود را بسازد ، كه معلوم بود كه معیوب است و حتی تاخیرهای بیشتری نسبت به چین به وجود آورد. هنوز سکسکه در چین به ویژه مهم بود زیرا این کشور اولین کشوری بود که ویروس را تشخیص داد.
یانژونگ هوانگ ، یکی از اعضای ارشد بهداشت جهانی در شورای روابط خارجی ، گفت: “از آنجا که شما فقط سه شرکت ارائه دهنده کیت های آزمایشی دارید ، ظرفیت آزمایش را بسیار محدود نگه داشت.” “این یک مشکل اساسی بود که منجر به افزایش سریع موارد و مرگ شد.” وزارت خارجه چین و عالی ترین آژانس پزشکی چین ، کمیسیون ملی بهداشت ، به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.
اما مصاحبه ها و اسناد حاکی از آن است که فرهنگ ارتباطات درب در یک سیستم بهداشت عمومی از بالا به پایین و با کمبود بودجه بی سر و صدا شکوفا شده است. گرچه هیچ یک از سه شرکت تشخیصی اولیه که برای تهیه کیت های آزمایشی استفاده شده اند ، در صنعت شناخته شده نبودند ، اما روابط گسترده ای بین این شرکت ها و محققان برجسته CDC چین وجود داشت.
بنیانگذار BioGerm ، ژائو بایوهوی ، تکنسین ارشد سابق CDC شانگهای بود میکروبیولوژی آزمایشگاه. ایمیل ها و سوابق مالی به دست آمده توسط AP نشان می دهد که ژائو برای اولین بار سلف BioGerm را از طریق واسطه ای در سال 2012 آغاز کرد ، در حالی که هنوز در CDC شانگهای بود. در پنج سال آینده ، او از طریق واسطه کیت های آزمایشی هزاران دلاری را به محل کار خود فروخت. ژائو پس از ترک CDC در سال 2017 به دنبال قراردادهای سودآور با مقامات شانگهای بود.
ژائو به درخواست های نظر AP پاسخ نداد.
یکی دیگر از این سه شرکت به نام GeneoDx از دسترسی ویژه ای برخوردار بود زیرا این شرکت زیرمجموعه شرکت دولتی SinoPharm است که مستقیماً توسط کابینه چین اداره می شود. در اکتبر 2019 ، GeneoDx با همکاری همایش داخلی آموزش CDC در زمینه بیماریهای تنفسی نوظهور در شانگهای.
بعداً Tan Wenjie ، مسئول CDC که دوره را اجرا می کرد ، مسئول تهیه کیت های آزمون شد.
GeneoDx به درخواست نظر یا مصاحبه پاسخ نداد. کمیسیون ملی بهداشت به درخواست نظر یا مصاحبه با تان پاسخ نداد.
آخرین شرکت ، Huirui ، با Tan ، مسئول CDC مسئول کیت های آزمایش ، یک شریک قدیمی است. در مصاحبه ای ، مدیر عامل شرکت لی هوی گفت CDC به طور معمول با شرکت خود قرارداد می بندد تا مواد شیمیایی آزمایش اضطراری بسازد. وی هرگونه ارتباط شخصی با تان یا هرگونه پرداخت به CDC را انکار کرد.
لی گفت: “ما حدود ده سال است كه با CDC كار می كنیم تا به بیماری های جدید ظهور كنیم ، نه فقط برای یك یا دو روز ، امری طبیعی است.”
مشخص نیست که آیا توافق نامه های بین CDC چین و سه شرکت کیت آزمایش قوانین چین را نقض کرده است یا خیر.
جیمز زیمرمن ، وكیل شركت مستقر در پكن و رئیس سابق اتاق بازرگانی آمریكا در چین ، گفت: آنها س aroundالاتی را درباره نقض احتمالی قوانین رشوه ، همراه با قوانینی علیه سو against استفاده از قدرت ، معاملات شخصی و تعارض منافع مطرح می كنند.
اما کارشناسان دیگر هشدار می دهند که دولت ممکن است این سه شرکت را برای ساخت کیت های آزمایشی تحت قوانین ویژه در مورد تهیه کالاهای اضطراری در هنگام بلایای طبیعی تعیین کرده باشد.
لسلی لیگورنر ، یک وکیل مستقر در پکن ، متخصص در زمینه قانون مبارزه با فساد ، گفت: “در اواسط بحران اوضاع متفاوت خواهد بود.” “من خیلی سریع به قضاوت عجله نمی کنم.” اولین قدم در ساخت کیت های آزمایشی دریافت نمونه هایی از ویروس و رمزگشایی توالی ژنتیکی آن است. این منجر به طراحی تست می شود ، اساساً یک دستورالعمل برای آزمون است.