روسیه اولین فیلم بلند فیلمبرداری شده در فضا را منتشر کرد

مسکو: اولین فیلم بلند فیلمبرداری شده در فضا روز پنجشنبه در سینماهای روسیه به نمایش درآمد، در حالی که مسکو از شکست پروژه رقیب هالیوود در میان رویارویی با غرب خوشحال بود.
چالش“در مورد جراح اعزام شده به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) برای نجات یک فضانورد مجروح.
روسیه در اکتبر 2021 یک بازیگر زن و یک کارگردان فیلم را برای یک دوره 12 روزه به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاد تا صحنه‌هایی را در آزمایشگاه مداری فیلمبرداری کنند.
خدمه روسی پروژه هالیوودی را که در سال 2020 توسط تام کروز ستاره «ماموریت غیرممکن» به همراه ناسا و اسپیس ایکس ایلان ماسک اعلام شده بود شکست دادند.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، این فیلم را ستوده و گفته است: “ما اولین کسی هستیم که یک فیلم سینمایی را در مدار، روی یک فضاپیما فیلمبرداری کردیم. بار دیگر اولین”.
اتحاد جماهیر شوروی پیشگام سفرهای فضایی بود و ماموریت گروه فیلمبرداری پس از چندین شکست، از جمله پرتاب های ناموفق، به فهرست طولانی اولین ها برای صنعت فضایی روسیه اضافه شد.
در “چالش” یک جراح با بازی 38 ساله یولیا پرسیلد — یکی از پر زرق و برق ترین بازیگران زن روسیه — به ایستگاه فضایی بین المللی فرستاده می شود تا فضانوردی را که در حین پیاده روی فضایی مجروح شده نجات دهد.
کلیم شیپنکو، کارگردان 39 ساله، که مسئولیت دوربین، نور و صدا را بر عهده داشت، 30 ساعت فیلم را به نمایش گذاشت که 50 دقیقه از آن در کات نهایی استفاده شد.
پرزیلد و شیپنکو قبل از رفتن به فضا با فضاپیمای سایوز با همراهی یک فضانورد به مدت چهار ماه تحت آموزش قرار گرفتند.
این سکانس‌ها در ماژول روسی ایستگاه فضایی بین‌المللی فیلم‌برداری شدند و سه فضانورد روسی که در آن زمان در آنجا مستقر بودند، ظاهر شدند.
دوربین پرسیلد را دنبال می کرد که در فضای تنگ حرکت می کرد، موهای بلوند او در جاذبه صفر شناور بود.
پیش از اکران فیلم، کپسولی که پرزیلد و شیپنکو را به زمین بازگرداند، در مرکز مسکو به نمایش گذاشته شد.
تاتیانا کولیکووا، که در کارخانه ای در شهر اوفا کار می کند، گفت که مشتاق تماشای این فیلم است.
این مرد 45 ساله به خبرگزاری فرانسه گفت: ما روسیه هستیم و روسیه همیشه جلوتر است.
این فیلم پروژه مشترک آژانس فضایی Roscosmos و شبکه تلویزیونی برتر روسیه Channel One بود که رئیس آن کنستانتین ارنست خوشحالی خود را از شکست هالیوود پنهان نکرد.
ارنست روز دوشنبه با اشاره به فیلم پرفروش هالیوود با بازی ساندرا بولاک و جورج کلونی به خبرنگاران گفت: ما همه طرفدار «جاذبه» هستیم.
او با اشاره به تصاویر کامپیوتری گفت: «اما «چالش» ما که در حالت بی وزنی واقعی گرفته شده نشان می‌دهد که فقط CGI بود» در فیلم‌های هالیوود.
به گفته ارنست، این فیلم کمتر از یک میلیارد روبل (12 میلیون دلار) هزینه داشته است، اگرچه برچسب قیمت کل پروژه فاش نشده است.