سازمان دیده بان نیوزیلند اتهامات مربوط به مرگ آتشفشان ها را بر عهده دارد

ولینگتون: نیوزیلند ناظر محل کار اتهامات دوشنبه بیش از فوران آتشفشان جزیره سفید سال گذشته که 22 نفر جان خود را از دست دادند و ده ها نفر دیگر دچار سوختگی وحشتناک شدند.
تنظیم کننده WorkSafe بررسی کرد که چرا 47 نفر ، عمدتا جهانگردان استرالیایی ، در دسامبر سال 2019 هنگامی که ستون خاکستر و بخار منفجر شده از دریچه آتشفشان منفجر شدند ، در این جزیره بودند.
سطح هشدار تهدید به فوران در هفته های منتهی به فوران افزایش یافته بود و مدیر اجرایی WorkSafe ، فیل پارکز ، گفت كه تحقیقات نشان داده است كه اتهامات موجه است.
وی به خبرنگاران گفت: “این واقعه غم انگیز عمیق غیرمنتظره بود اما به این معنی نیست که قابل پیش بینی نیست.”
وی گفت: “قربانیان ، اعم از كارگران و بازدیدكنندگان ، همه انتظار معقولی داشتند كه بتوانند به این جزیره بروند و بدانند كه سازمانهای مربوطه تمام تلاش خود را برای مراقبت از سلامتی و ایمنی آنها انجام داده اند.”
پارکس گفت که 10 سازمان و سه نفر صبح دوشنبه به دلیل کوتاهی در انجام وظایف ایمنی خود متهم شدند و انتظار می رفت این پرونده در 15 دسامبر به دادگاه برسد.
وی در صورتی که دادگاه به آنها سرکوب نام دهد ، از شناسایی افرادی که در معرض اتهام بودند ، خودداری کرد.
انتظار می رود که آنها متشکل از اپراتورهای گردشگری و ادارات بالقوه دولتی باشند که وظیفه نظارت بر سفرهای تفریحی به فعال ترین آتشفشان نیوزیلند را دارند – که به ویکااری نیز معروف است.
پاركس اظهار داشت كه سازمان های مربوطه هر كدام با جریمه های حداكثر 1.5 میلیون دلار (1،1 میلیون دلار) جریمه روبرو می شوند و افراد با حداكثر جریمه 300000 دلاری روبرو می شوند.
وی گفت این گسترده ترین و پیچیده ترین تحقیقاتی است که سازمان وی تاکنون انجام داده است.
یک تحقیق جداگانه توسط مطب پزشکی به طور موازی با کاوشگر WorkSafe در حال انجام است و به طور بالقوه می تواند منجر به اتهام بیشتر شود.
با این حال ، تا رسیدگی به پرونده های WorkSafe ، هیچ یافته ای را منتشر نخواهد کرد.
سخنگوی پزشکی قانونی گفت: “تحقیقات رئیس بازرسان در مورد مرگ فوران واکاری / جزیره سفید همچنان در انتظار است.”