سالگرد 11/11: تظاهرات ضد تروریسم در ایالات متحده ، کانادا

تورنتو / نیویورک: اعضای هندو فروم کانادا یک کمپین “تبلیغات کامیون LED” را در بسیاری از شهرهای مناطق تورنتوی بزرگ علیه حمله تروریستی پاکستان به بمبئی در سال 2008 ترتیب دادند.
به مناسبت دوازدهمین سالگرد حمله تروریستی بمبئی در تاریخ 26/11 ، یک کامیون با سه تابلو تبلیغاتی از روز پنجشنبه کار خود را از پرجمعیت ترین مجلس قانونگذاری استان انتاریو کانادا آغاز کرد.
روی بیلبوردها نوشته شده بود: “# MumbaiNov26 #PakistTerror #CanadiansAwaitJustice.”
دو کانادایی در میان 160 کشته شده در آن حمله تروریستی در بمبئی بودند و بسیاری زخمی شدند.
هندو فروم کانادا خواستار آن شد که مجلس قانونگذاری خواستار فشار بر پاکستان برای عدالت در مورد قربانیان کانادایی و همچنین کلیه قربانیان شود.
کامیون به بیرون از تالار شهر تورنتو رفت و یک ساعت در آنجا ماند. سپس به سمت دفتر کنسولگری پاکستان در شهر وان حرکت کرد و اعتراض هندو فروم کانادا را علیه تروریسم پاکستان ضبط کرد.
سرانجام ، کامیون به سمت دفاتر شهرهای برامپتون و می سیساگا حرکت کرد و در هر مکان بیش از یک ساعت در بیرون ماند. این کامیون بیش از 60 کیلومتر در خیابان های شلوغ مناطق تورنتوی بزرگ طی کرد.
هزاران کانادایی اسلایدهای هندو فروم کانادا را با پیام واضح – “خانواده های قربانیان حمله تروریستی بمبئی در سرتاسر جهان ، عدالت می خواهند” مشاهده کردند.
در شهر نیویورک ، اعضای جامعه هند یک اعتراض ضد تروریسم برگزار می کنند. آنها بنرهایی با عنوان – “در برابر تروریسم بایستید” و “ما خواستار عدالت هستیم” را به همراه داشتند.
در تاریخ 26 نوامبر 2008 ، 10 تروریست که توسط سازمان تروریستی لشکر طیبه (LeT) مستقر در پاکستان آموزش دیدند ، یک سری حملات هماهنگ علیه چندین هدف در بمبئی از جمله هتل تاج محل ، هتل اوبروی ، کافه لئوپولد ، خانه نریمان (چاباد) و ایستگاه قطار Chhatrapati Shivaji Terminus که منجر به کشته شدن 166 نفر شد.
مقامات پاکستانی مقصر بودن این ادعا را انکار می کنند و هنوز اقدامی در مورد پرونده های متعدد مشترک هندوستان انجام نمی دهند. دادرسی که در یک دادگاه ضد تروریسم پاکستان علیه هفت مظنون در جریان است ، بیش از یک دهه است که پیشرفت چندانی نداشته است ، زیرا مقامات پاکستانی به طور سری درباره کافی بودن و قانونی بودن مدارک علیه آنها س questionال می کنند.