‘سیاست های مدیر جو بایدن ممکن است به میزان اندکی بر شرایط اعتبار آسیا تأثیر بگذارد’

دهلی نو: سیاست های سرمایه گذاران مودی گفت: سیاست های دولت جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا ممکن است تأثیر محدودی بر شرایط اعتبار در آسیا داشته باشد و احتمال تعمیق روابط تجاری بین ایالات متحده و آسیا کمتر است.
در این گزارش همچنین گفته شده است كه بعید به نظر می رسد سیاست آمریكا در قبال چین در مراحل اولیه دولت بایدن تغییر چشمگیری كند.
علاوه بر این ، تأكید مجدد بر بهبود روابط با متحدان سنتی در آسیا به احتمال زیاد با تغییرات بلندمدت تراز اقتصادی و ژئوپلتیك كه باعث افزایش مركزیت چین در منطقه می شود مقابله كند.
در این گزارش آمده است: “در نتیجه ، ما انتظار داریم که سیاست های دولت بایدن حداکثر تأثیر حاشیه ای بر شرایط اعتبار در آسیا داشته باشد.”
این گزارش خاطرنشان کرد که در خارج از چین ، سیاست بایدن ممکن است سعی در احیای “محور آسیا” داشته باشد که توسط باراک اوباما ، رئیس جمهور سابق پذیرفته شده است.
هدف این سیاست افزایش روابط دیپلماتیک و سرمایه گذاری با منطقه در عین حفظ ضرورت های استراتژیک روابط امنیتی نزدیکتر با استرالیا ، هند ، ژاپن و برخی از کشورهای اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا (آسه آن) بود.
با این حال ، دولت بایدن بیشتر تمرکز خود را بر تقویت اتحادهای امنیتی می گذارد ، و تأکید کمتری بر افزایش روابط تجاری دارد.
“با ژاپن و کره ، ما انتظار داریم که بایدن روابط سنتی را تحت اتحادهای دیرینه برقرار کند ، و آنها را کمتر معامله کند. به همین ترتیب ، مسائل مربوط به تقسیم هزینه برای هزینه های نظامی به احتمال زیاد با مسائل تجاری گره نخواهند خورد ، اطمینان از بخش های خودرو و نیمه هادی. ”
اقدام ایالات متحده با تنش های متوسط ​​بین ژاپن و کره همچنین باید به بهبود تجارت متقابل هر دو کشور کمک کند. با این حال ، برای کره ، خطر ژئوپلیتیک همچنان بالا است ، و بایدن استراتژی فشار حداکثر بر کره شمالی را حفظ می کند.
بر اساس این گزارش ، دولت بایدن تعمیق روابط تجاری بین ایالات متحده و آسیا را کمتر می کند.
بعید به نظر می رسد که ایالات متحده در کوتاه مدت به توافق نامه های تجاری چندجانبه مانند توافقنامه جامع و مترقی برای مشارکت بین اقیانوس آرام بپیوندد.
این رای ممتنع ، همراه با اتمام اخیر توافق نامه تجارت مشارکت اقتصادی منطقه ای کشورهای آسیا و اقیانوسیه ، باعث تسریع جریان تجارت در داخل آسیا و افزایش نفوذ چین ، با تأثیر مثبت اعتبار برای بیشترین صادرات گرا در آسیا خواهد شد ، .
گزارش خدمات سرمایه گذاران مودی همچنین گفت: “با تصویب قوانین اساسی ، از جمله محرک مالی پیشنهادی بایدن که شامل زیرساخت های سبز است ، صرف نظر از نتیجه انتخابات دور دوم 5 ژانویه در جورجیا ، همچنان دشوار خواهد ماند ، سیاست های پولی برای حمایت از بهبود اقتصادی. ”
سیاست فدرال رزرو از جریان سرمایه به برخی از بازارهای نوظهور آسیا پشتیبانی می کند ، که می تواند به نوبه خود چالش های سیاست ، از جمله در مدیریت نرخ ارز ، برای کسانی که عدم تعادل خارجی زیادی دارند ، باشد.
بر اساس این گزارش ، حتی تحت دولت بایدن ، ایالات متحده نظارت دقیق در سیاست های ارزی کشورهای آسیایی با مازاد تجاری بزرگ با ایالات متحده را حفظ خواهد کرد.