شهردار روسیه هدف تحقیق در ناوالنی دستگیر شد

مسکو: شهردار یک شهر سیبری که در مرکز فساد توسط رهبر مخالف قرار داشت الکسی ناوالنی روز جمعه به جرم سو abuse استفاده از قدرت ، مقامات منطقه ای و رسانه های روسی گفت
این دستگیری دو ماه پس از آن انجام شد که ناوالنی ، منتقد کرملین ، تحقیقات را در مورد ادعای فساد توسط مقامات محلی در تومسک منتشر کرد.
ناوالنی ، 44 ساله ، در ماه اوت در پرواز از تومسک به مسکو بیمار شد و برای معالجه به آلمان منتقل شد ، جایی که پزشکان گفتند عامل عصبی Novichok.
کمیته تحقیق ، که جرایم بزرگ را تحقیق می کند ، در بیانیه ای اعلام کرد که تحقیق در مورد ایوان کلیین 61 ساله که از سال 2013 شهردار تومسک است باز شده است.
در این بیانیه آمده است: “تحقیقات جنایی برای سو abuse استفاده از قدرت آغاز شده است” و افزود كه جستجوها در خانه و دفتر كلاین در جریان بود.
کمیته تحقیق گفت که کلیین – سهامدار اصلی یک کارخانه آبجوسازی محلی – در سال 2016 به زیردستان دستور داد اطلاعات مربوط به زمین کنار آبجوسازی را جعل کنند تا مانع از شروع ساخت و ساز یک تاجر محلی در آنجا شود.
در بیانیه آمده است که تاجر “خسارت قابل توجهی” متحمل شده است.
تلویزیون دولتی نمایندگان سرویس امنیتی فدرال را در حالی که صبح یک جلسه با مقامات محلی کلایین را بازداشت کرده بودند ، لباس سیاه پوشیدند. منابع اجرای قانون بعداً دستگیری را برای خبرگزاری های روسیه تأیید کردند.
نوالنی در تحقیق خود که در ماه سپتامبر منتشر شد ، گفت که تومسک شهری است “که در آن همه چیز مملو از فساد است ، که زندگی هر شخص را تحت تأثیر قرار می دهد”.
تحقیقات وی ادعا کرد که اعضای این حکم روسیه متحد طرف قرارداد عمومی را به شرکت هایی که مخفیانه توسط مقامات حزب کنترل می شدند ، اعطا کرده بود.
کاوشگر ناوالنی به کلایین اشاره ای نکرده است.
دو متحد ناوالنی در سپتامبر کرسی های پارلمان محلی در تومسک را به دست آوردند.