شهرهای فلوریدا پس از طغیان از طوفان گرمسیری اتا تمیز می شوند

FORT LAUDERDALE: شهرهای فلوریدا جنوبی پس از طغیان طوفان گرمسیری ایتا در برخی مناطق شهری با طغیانی که کل محله ها را باتلاقی می کرد و برخی از خانه ها را از آب در حال آب پر می کرد که ساعت ها تخلیه نمی شد ، جمع شدند.
این بیست و هشتمین طوفان نامیده شده در یک فصل طوفان شلوغ بود و اولین کسی بود که در فلوریدا فرود آمد. امسال رکورد سال 2005 با حمله توفانهای کاترینا ، ریتا و ویلما به سواحل خلیج فارس مساوی شد. اما این پیش از آن بود که تتا اواخر دوشنبه شب بر فراز شمال شرقی اقیانوس اطلس تشکیل شود و به 29مین طوفان حوضه تبدیل شود تا رکورد 2005 را گرفت.
اتا پس از حمله به نیکاراگوئه به عنوان طوفان رده 4 و کشته شدن نزدیک به 70 نفر از مکزیک به پاناما ، فلوریدا جنوبی را فرا گرفت ، سپس دوشنبه با حداکثر باد پایدار 50 مایل بر ساعت (85 کیلومتر در ساعت) به خلیج مکزیک نزدیک محل دیدار Everglades با دریا منتقل شد )
شهرستان بروارد ، که شامل فورت لودردیل است ، از جمله مناطق آسیب دیده است.
“خیلی بد است. در 20 سال گذشته ، من هرگز چنین چیزی ندیده ام ، “گفت تیتو کاروالیو ، صاحب یک تجارت استریوی اتومبیل در فورت لادردیل و تخمین زده است که آب در بعضی نقاط 3 فوت (کمتر از یک متر) عمق دارد. وی افزود: برخی از اقلام تجاری وی در اثر جاری شدن سیل آسیب دیدند.
آتش نشانان یک نفر را از اتومبیلی که یکشنبه شب در لادرهیل ، شمال میامی به داخل کانال رانده شده بود ، بیرون کشیدند. مقامات گفتند که بیمار در شرایط بحرانی در بیمارستان بستری شد.
آربی واکر ، دانشجوی 27 ساله ای که آپارتمان او در فورت لادردیل با 5 یا 6 اینچ (13 تا 15 سانتی متر) پر شده بود ، گفت: “این بسیار بدتر از تصور ما بود و ما آماده بودیم.” اب.
واکر افزود: “ما به دلیل سیل شدید در منطقه ما 20 دقیقه طول کشید تا از محله خود خارج شویم.” سیلاب نیمی از ماشین خواهرش را نیز غرق در آب کرد.
مقامات گفتند که حدود 16 اینچ (40.6 سانتی متر) باران به یکی از بزرگترین سایت های آزمایش COVID-19 ایالت ، در استادیوم هارد راک شهرستان میامی-داد ، آسیب رسانده است. در طول همه گیر ، یکی از شلوغ ترین مکان ها برای تشخیص ویروس کرونا برای افراد بوده است. انتظار می رفت این سایت تا چهارشنبه یا پنجشنبه بسته باشد.
تمام سایت های آزمایش در شهرستانهای میامی-داد ، بروارد و پالم بیچ که توسط دولت ایالت اداره می شوند به دلیل طوفان روزهای یکشنبه و دوشنبه بسته شدند. حداقل هفت سایت آزمایشی قرار بود روز سه شنبه بسته بمانند.
اتا اواخر روز یکشنبه هنگامی که بر فراز ماتکومب پایین ، در وسط زنجیره جزایر کوچک که کلیدها را تشکیل می دهند ، پرواز کرد ، به زمین برخورد کرد.
پیش بینی کنندگان گفتند که سیستم اتا با حرکت آرام به سمت جنوب غربی ساحل خلیج فارس احتمالاً ضعیف می شود ، اما برخی از مدل ها نشان می دهد که آن را به طوفانی بزرگتر تقویت می کند. این در حالی است که در خارج از ساحل می توان کمی قدرت را حفظ کرد در حالی که مقدار زیادی آب در یک سوم پایین شبه جزیره فلوریدا ریخته می شود. علائم ضعف بعد از ظهر دوشنبه را نشان داد ، اما پیش بینی های بیش از 72 ساعت مشخص نبود.
در كی بیسكین ، یك جزیره در میامی ، برخی از خیابان ها دچار آبگرفتگی شدند و شاخه های درختان سرنگون شدند. رز هانی ، 64 ساله ، کیسه های شن و ماسه را برای آماده سازی اتا جمع کرده بود ، اما آب فقط به جاده او رسید و وارد خانه او نشد.
هانی گفت: “همه جا گودال وجود دارد.” “اینجا واقعا نمی توانید در هر خیابان رانندگی کنید.”
دون بوک ، رئیس آتش نشانی گفت ، یک درخت بنین بر روی خانه ای در کی لارگو سقوط کرد و باعث جراحات جزئی شد. وی گفت طوفان چند درخت دیگر را زمین زد و خطوط برق پراکنده قطع شد.
رندی باری 36 ساله نیز روز دوشنبه بیدار شد و در خیابان های خارج از خانه خود در فورت لادردیل دچار آبگرفتگی شد و به همسایگان خود برای کمک به افرادی که ماشین هایشان در آب زیاد گیر کرده بود ، پیوست.
باری گفت: “بسیاری از افراد درهای باز خود را دارند ، مبلمان را به سطح بالاتر می رسانند و سعی می کنند آب را از خانه های خود خارج کنند.” “همه کمک زیادی به یکدیگر می کنند.”
دین ترانتالیس ، شهردار فورت لادردیل ، آن را یک رویداد بارانی 100 ساله خواند.
ترانتالیس گفت: “هنگامی که زمین اشباع شد ، جایی برای آب رفتن وجود ندارد.” “این مانند یک طوفان بزرگ نیست. این بیشتر یک رویداد بارانی است و ما فقط تلاش خود را می کنیم تا از افراد جامعه ما محافظت شود. ”
بزرگراه بزرگراه فلوریدا اعلام کرد که یک تریلر و تراکتور آویزان در بزرگراه مرتفع Palmetto در میامی است. CBS 4 در میامی گزارش داد که راننده کنترل خود را در جاده خیس و نرم و از دست داده و دچار جراحات جزئی شده است.
ران دسانتیس ، فرماندار فلوریدا در توییتر خود گفت که فلوریدیان باید طوفان را طی روزهای آینده رصد کند. وی در توییتی نوشت: در حالی که این طوفان به خارج از مرز منتقل شده است ، اما در پایان این هفته هنوز می تواند شرایط خطرناکی را به ساحل خلیج فارس وارد کند.
در کوبا ، اتا همچنان به طغیان رودخانه ها و طغیان مناطق ساحلی ادامه داد. حدود 25000 نفر تخلیه شده اند و هیچ گزارشی از مرگ و میر گزارش نشده است ، اما بارش باران همچنان ادامه دارد و مجموع تجمع آن تا 25 اینچ (63 سانتی متر) پیش بینی شده است.
تقریباً یک هفته پس از سقوط اتا در ساحل در نیکاراگوئه ، مقامات پاناما تا گواتمالا گزارش داده اند که بیش از 100 کشته و حتی بیشتر از این تعداد مفقود شده اند. جاری شدن سیل و رانش زمین ، صدها هزار نفر را در کشورهایی که هم اکنون با بحران اقتصادی همه گیر دست و پنجه نرم می کنند ، تحت تأثیر قرار داده است.
هزاران مایل (کیلومتر) دورتر در شمال شرقی اقیانوس اطلس ، تتا اواخر روز دوشنبه به بیست و نهمین طوفان با نام فصل حوضه 2020 تبدیل شد. پیش بینی کنندگان گفتند که این منطقه در حدود 995 مایل (1600 کیلومتری) جنوب غربی آزور توسعه یافته و دارای بادهای پایدار با سرعت 50 مایل در ساعت (85 کیلومتر در ساعت) است. این سیستم با سرعت 15 مایل در ساعت (24 کیلومتر در ساعت) به سمت شرق در حرکت بود و هیچ تهدیدی فوری برای زمین نداشت.