شهروند هندی که در لندن دستگیر شد، با استرداد به آمریکا به اتهام کمک به سرمایه‌دار ارشد حزب‌الله مواجه شد.

لندن: شهروند هندی ساندار ناگاراجان او در لندن پس از درخواست استرداد از سوی ایالات متحده دستگیر شده است، جایی که او با اتهاماتی از جمله توطئه برای فریب دادن ایالات متحده و فرار از تحریم های مربوط به تروریسم ایالات متحده به نفع یکی از سرمایه گذاران اصلی حزب الله روبرو است. ناظم سعید احمد.
ناگاراجان (65) روز سه‌شنبه در غرب لندن توسط افسران واحد استرداد ملی مت که بر اساس حکم بازداشت بین‌المللی عمل می‌کردند، دستگیر شد. او در بازداشت پلیس قرار گرفت، در دادگاه قضات وست مینستر حاضر شد و در آنجا با وثیقه رد شد، و سپس در دادگاه حاضر خواهد شد. سه شنبه آینده همین دادگاه
به گفته دولت ایالات متحده، حزب‌الله از احمد و شرکت‌هایش برای شستشوی مقادیر قابل توجهی از پول‌های مقید به «گروه تروریستی» استفاده می‌کند و احمد شخصاً در اختیار دبیرکل حزب‌الله حسن نصرالله قرار داده است و قبلاً در بلژیک شرکت‌هایی را اداره می‌کرد که به نفع حزب‌الله بود.
مقامات آمریکایی می گویند که احمد ساکن لبنان است و از طریق هنرهای زیبا پولشویی می کند و از طریق “تجارت الماس خونی” برای گروه تروریستی سرمایه تولید می کند. او مجموعه هنری گسترده ای به ارزش ده ها میلیون دلار دارد، از جمله آثار پابلو پیکاسو و اندی وارهول.
ناگاراجان که با نام ناگاراجان سوندار پونگولام نیز شناخته می شود کاسیویسواناتان ناگا و ساندار پونگولام کی ناگاراجان ناگاراجان، در هایس زندگی می کند و در مادورای، تامیل نادو به دنیا آمد.
کیفرخواست 9 فقره ای روز سه شنبه در دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای ناحیه شرقی نیویورک منتشر شد که احمد و هشت متهم دیگر از جمله ناگاراجان را متهم به توطئه برای کلاهبرداری از ایالات متحده و دولت های خارجی، دور زدن تحریم ها و قوانین گمرکی ایالات متحده و همچنین متهم کرد. انجام معاملات پولشویی از طریق تامین امنیت کالاها و خدمات به نفع احمد، که ایالات متحده در دسامبر 2019 به دلیل تامین مالی حزب الله به عنوان “تروریست ویژه” معرفی شد. احمد مقیم لبنان و شهروند بلژیکی-لبنانی دوگانه، که در سیرالئون به دنیا آمده، همچنان آزاد است. پاداش برای عدالت وزارت امور خارجه ایالات متحده تا 10 میلیون دلار برای اطلاعاتی که منجر به دستگیری احمد شود، پیشنهاد می کند.
روز سه‌شنبه، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (OFAC) همچنین تحریم‌هایی را علیه بیش از ۵۰ فرد و شرکت مرتبط، از جمله ناگاراجان، به دلیل دست داشتن در یک شبکه گسترده پول‌شویی و فرار از تحریم‌ها برای کمک به احمد در دور زدن تحریم‌های آمریکا اعلام کرد. با تسهیل پرداخت، حمل و نقل و تحویل وجه نقد، الماس، هنر و کالاهای لوکس به نفع احمد.
ناگاراجان به دلیل «کمک مادی، حمایت مالی، یا ارائه حمایت مالی، مادی یا فناوری، یا کالاها یا خدمات به یا در حمایت از ناظم احمد
وزارت خزانه داری ایالات متحده گفت که ناگاراجان “به عنوان حسابدار بین المللی اولیه احمد عمل می کرد و از طریق مدیریت و حسابداری مشاغل در شبکه احمد، حمایت مادی می کرد.” ساندار ناگاراجان مدیر مرکزی دفاتر مالی بود که جزئیات عملیات شبکه در هنگ کنگ، امارات متحده عربی و آفریقای جنوبی را شرح می داد. ساندار نقاراجان همچنین پرداخت و ارسال آثار هنری را که ناظم سعید احمد از خانه‌های حراج و گالری‌های بزرگ خریداری کرده بود، تسهیل کرد.