شیر برقی هانتر آمریکا 1 اینچ مدل PGV-101G

این قطعه بعنوان تامین کننده آب شیر برقی برای انجام فرآیند شستشو در ماشین لباسشویی تعبیه شده است. در حالت کلی وظیفه ورود آب به مخزن ماشین لباسشویی برای شروع فرآیند شستشوی لباس و کنترل میزان آب ورودی به دیگ شستشو بر عهده شیر برقی در ماشین لباسشویی است.گاها علت آبگیری مداوم لباسشویی یا برعکس آبگیری نکردن آن اختلال در روند عملکرد این قطعه است. این امر به گونهای است که خرابی شیر برقی نرسیدن آب به دیگ و توقف فرآیند شستشوی لباس را به دنبال دارد. خرابی شیر برقی که به امر تعمیر و تعویض شیر برقی در ماشین لباسشویی ختم میشود، در روند عملکرد ماشین لباسشویی تاثیر زیادی دارد. برای تعمیر شیر برقی ماشین لباسشویی اطلاع از مکانیکی با الکتریکی بودن سیستم وابسته به این قطعه در ماشین لباسشویی یک امر مهم است. اتصالات وابسته به این قطعه (شیلنگهای ورودی آب سرد و گرم) و طریقه نصب شلنگ تخلیه لباسشویی را به درستی انجام دهید. تعویض شیر برقی ماشین لباسشویی از سری اقداماتی بوده که در هنگام خرابی این قطعه در تعمیر ماشین لباسشویی انجام میشود. توان تولیدی توسط بوبین شیر محدود است و هرچقدر بوبین بزرگتر شود تلفات مسی بوبین بیشتر میشود و این تلفات باعث افزایش دما در بوبین میشود و افزایش دما باعث گرم شدن لاک سیم ها و در نهایت سوختن بوبین شیر می شود.

برای تعویض و تعمیر شیر برقی ماشین لباسشویی حدالامکان از افراد و تعمیرکارن متخصص در زمینه تعمیر ماشین لباسشویی کمک و راهنمایی بخواهید. در واقع شیر برقی با فرمان هیدروستات در ماشین لباسشویی آب مورد نیاز برای شستشوی لباس را تامین و در مواقع مشخص این جریان آب را هدایت و قطع میکند. به عنوان مثال با استفاده از شیر برقی در مشعل گازی می توان مقدار جریان سوخت گاز را به داخل محفظه ی احتراق کنترل و تنظیم نمود. به طوری که به راحتی قابل فهم است و تنها با یک بار تنظیم کردن آن ها، می توان به طور مدام آبیاری نمود. با استفاده از شیر برقی، یک کلید ترموستات و کنترل مرکزی می توان سیستم گرمایشی را هوشمند نمود. وقتی برق توسط فرمانی قطع شود خاصیت مغناطیسی نیز از بین رفته و این سد کننده توسط فنری به سرعت به جای خود برمیگردد و مانع عبور مایع یا گاز میشود این مکانیز در شیر های نرمالی اوپن NO برعکس می باشد.

قبل از شروع فرآیند تعویض شیر برقی ماشین لباسشویی جریان برق را قطع کنید. اگر در روند انجام این فرآیند اختلال ایجاد شود، باید پس از بررسی وضعیت شیر برقی و اطمینان از خرابی این قطعه نسبت به تعویض شیر برقی ماشین لباسشویی اقدام شود. در حالت کلی مختل شدن ورود آب به دیگ شسشتو و توقف فرآیند شستشوی لباس از اصلی ترین دلایل بررسی شرایط شیر برقی و در صورت لزوم تعویض و تعمیر شیر برقی ماشین لباسشویی است. در حالتهای قدیمی ماشین لباسشویی از دو شیر ورودی آب سرد و گرم متصل به شیر برقی استفاده میشد.این قابلیت در نمونههای جدید ماشین لباسشویی به یک شیر آب سرد ورودی تبدیل شده و آب گرم از طریق عملکرد قطعه هیتر برای شستشوی لباس فراهم میشود. بازوی شیر برقی آسانه شامل یک موتور برقی شیر اهرمی است که به راحتی بر روی تمامی شیر های دسته گازی قابل نصب است .این موتور بر روی انواع شیرهای دسته گازی با سایز ۱/۲ و ۳/۴ اینچ نصب میشود . شیر برقی هانتر (Hunter PGV Valves) و (Hunter ICV Valves) به منظور قطع و وصل نمودن جریان آب و سایر سیالات در مسیر اتصال خطوط لوله اصلی به لولههای فرعی مورد استفاده قرار می گیرد.

بسته به ساختار داخلی شیر سلونوئیدی، قطع یا وصل شدن جریان الکتریکی، باعث باز یا بسته شدن مسیر عبور سیال می شود. این شیر برقی براساس اختلاف فشار در دیافراگ حتی زمانی که جریان قطع است میتوانند باز یا بسته باشد. به طوری که پس از گرفتن فرمان از کنترلر هانتر (کنترلر HUNTER) بسته و باز می شود. عملکرد باز شیرها باعث می شود که در صورت قطع شدن جریان برق، گاز قطع نشود. زمانی که جریان الکتریکی در مدار برقرار شود میدان مغناطیسی به وجود می آید در نتیجه پیستون بالا رفته و دریچه یا سوپاپ باز می شود و باعث می شود تا مسیری برای سیال فراهم شود. برای جلوگیری از خراب شدن شیر برقی تا جایی که میتوانید از فشار متعادل آب شهری برای شستن لباسها استفاده کنید. تا در تأسیسات و سیستمهای آبیاری اتوماتیک و مصارف خانگی نظیر ماشین لباسشوئی جهت کنترل آب ورودی به ماشین تا مصارف پزشکی مانند صندلی دندانپزشکی و صنایع نفت و گاز و پتروشیمی کاربرد دارند . برای مثال قیمت فروش شیر برقی SMC که در موارد آبیاری کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد، با قیمت فروش شیر برقی SMC برای صنایع پتروشیمی، به کلی متفاوت است و به همین دلیل می توان، نوع و مدل شیر برقی را بر قیمت آن تاثیر گذار دانست.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>