شی جین پینگ وعده می دهد که برنامه های توسعه چین به تجارت آسیب نمی رساند

پکن: رئیس جمهور شی جین پینگ سعی کرد که ترس از آخرین استراتژی توسعه حزب کمونیست حاکم ممکن است تجارت را مختل کند ، وعده داد چهارشنبه چین بازتر می شود و “بازار جهان” می شود.
شی که در سخنرانی ارائه شده توسط پیوند ویدئویی به نمایشگاه واردات در شانگهای گفت ، برنامه هایی که صنعت چین را به دنبال اتكا به خود در فن آوری و تمركز بر بازارهای داخلی و تأمین كنندگان می اندازد ، “به نفع مردم همه كشورها خواهد بود”.
این استراتژی که “تیراژ دوگانه” نامیده می شود بخشی از طرح اقتصادی است که هفته گذشته طی پنج سال آینده اعلام شد. این فراخوان از شرکتها می خواهد که به جای صادرات و تأمین کنندگان خارجی یا گردش خارجی ، روی مصرف کنندگان داخلی و منابع فناوری یا گردش داخلی تمرکز کنند.
این حزب هفته ای خواستار تبدیل چین به “قدرت فناوری” خود متكی در زمانی شد كه درگیری با واشنگتن در حال قطع دسترسی به قطعات آمریكایی برای تولیدكنندگان تازه كار تلفن های هوشمند و سایر محصولات فن آوری است.
برنامه های توسعه قبلی شکایات فروشندگان چینی را برانگیخته است و ممکن است نقض تعهدات تجارت آزاد پکن از فروشندگان خارجی یارانه دریافت کنند یا از آنها محافظت شود.
رئیس جمهور گفت چین “به عقیده گشودن” پایبند خواهد بود. وی گفت که رویکرد “گردش دوگانه” چین “را به بازار جهانی تبدیل خواهد کرد.” شی پیش از افتتاح سومین نمایشگاه بین المللی واردات چین صحبت کرد ، تلاش برای جلوگیری از شکایت در مورد محدودیت دسترسی خارجی به صنایع در حال ظهور چین با تأکید بر رشد کشور وضعیت به عنوان بازار کالاهای وارداتی.
چین اولین اقتصادی بزرگ بود که مبارزه برای بهبودی از بیماری همه گیر ویروس کرونا را آغاز کرد. فروش خرده فروشی در سه ماهه منتهی به سپتامبر بالاتر از سطح پیش از ویروس بود.
پکن طی سه سال گذشته اقدامات باز شدن بازار از جمله پایان دادن به محدودیت های مالکیت خارجی در تولید خودرو را اعلام کرده است. اما شرکای تجاری آن شکایت دارند که پکن دسترسی به منابع مالی و سایر صنایع را دو دهه پس از عضویت در سازمان تجارت جهانی تجارت آزاد محدود کرده است.