طبق برنامه ریزی کشورها برای واکسن ، میزان ویروس جهانی از 1.5 میلیون نفر گذشته است

واشنگتن: دنیا روز پنجشنبه از مرحله عظیم 1.5 میلیون مرگ ویروس کرونا عبور کرد ، زیرا چندین کشور قصد داشتند واکسن های مورد انتظار را برای شکستن چرخه قفل و محدودیت ها در اوایل سال آینده تحویل دهند.
جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده گفت که در اولین روز حضور خود در انتخابات ریاست جمهوری از آمریکایی ها می خواهد به مدت 100 روز ماسک بزنند تا به انتقال ویروسی که در کشور با بیشترین تعداد مرگ و میر و عفونت در جهان افزایش می یابد ، کمک کند.
بایدن در بخشهایی از مصاحبه ای که پنجشنبه اواخر از CNN پخش می شود ، گفت: “من می خواهم 100 روز از مردم برای نقاب زدن درخواست کنم. فقط 100 روز برای نقاب زدن – نه برای همیشه”.
اما حتی با اعلام آخرین اخبار مثبت در مورد واکسن ، با نامزد Moderna که نشان می دهد حداقل برای سه ماه مصونیت ایجاد می کند ، چندین کشور سوابق جدید Covid-19 را علامت گذاری کردند.
به عنوان مثال ، ایالات متحده با توجه به دانشگاه جان هاپکینز ، بیش از 210،000 مورد جدید در یک کشش 24 ساعته تا عصر روز پنجشنبه بالاترین رقم را ثبت کرده است ، در حالی که بیش از 2900 مورد مرگ گزارش شده است.
و ایتالیا 993 مورد مرگ را ثبت کرد که در اوایل سال زمانی که اولین کشور اروپایی بود که تحت تأثیر همه گیری قرار گرفت ، رکورد قبلی خود را در آمار 969 مورد ثبت کرد.
برای جلب اعتماد به واکسن ها پس از تأیید ، بایدن 78 ساله گفت که مایل است در ملا public عام واکسینه شود – پیگیری تعهدات مشابه رئیس جمهور پیشین آمریکا باراک اوباما ، جورج دبلیو بوش و بیل کلینتون.
بایدن همچنین از مصاحبه استفاده کرد و گفت که او از آنتونی فاوسی متخصص ارشد بیماری های عفونی دولت خواسته است به تیم Covid خود بپیوندد و به عنوان مشاور ارشد پزشکی خدمت کند.
اما به نشانه کار دشوار پیش رو ، کالیفرنیا ممنوعیت جدید تجمع در کشور در سراسر کشور و فعالیت های غیر ضروری را اعلام کرد ، زیرا بیمارستان های پرجمعیت ترین ایالت کشور بیش از حد تحت فشار قرار گرفته اند.
این همه گیری با کاهش بیش از 10 هزار مرگ و میر جدید در سراسر جهان از 24 نوامبر هر روز ، علائم کمی را نشان می دهد – بر اساس آمارهای خبرگزاری فرانسه ، این میزان هرگز قبلاً به آن نرسیده بود.
از آنجایی که جهان از محدودیت های فلج کننده اقتصادی خسته شده است ، توجه به رقابت برای واکسن معطوف شده است.
بریتانیا روز چهارشنبه به اولین کشور غربی تبدیل شد که واکسن Covid-19 را برای استفاده عمومی تصویب کرد و فشار زیادی را به سایر کشورها وارد کرد تا به سرعت از این روش پیروی کنند.
اما فاوسی گفت که انگلیس روند تصویب خود را “عجول” کرد.
وی به خبر سی بی اس گفت: “انصافاً برای بسیاری از دوستان انگلیسی من ، می دانید که آنها به نوعی در گوشه ماراتن دویدند و در آخرین مایل به آن پیوستند.”
وی بعداً اظهارات خود را پس گرفت و گفت كه “به آنچه كه انگلیس از نظر علمی و از نظر تنظیم كننده انجام می دهد اطمینان زیادی دارد.”
همچنین روز پنجشنبه ، یک مطالعه نشان داد که واکسن Moderna ، که اخیراً دارای 94 درصد کارایی است ، باعث می شود که سیستم ایمنی بدن آنتی بادی های قوی تولید کند که حداقل برای سه ماه دوام بیاورند.
با پیش بینی تصویب این نوع واکسن ها ، فرانسه اعلام کرد که واکسیناسیون آن رایگان خواهد بود و در ژانویه برای یک میلیون سالخورده در خانه های بازنشستگی ، ماه فوریه برای 14 میلیون نفر در معرض خطر و برای سایر افراد بهار آغاز می شود.
فرانسه همچنین در سوگ آخرین شخصیت برجسته ای بود که تسلیم کوید -19 ، رئیس جمهور پیشین فرانسه ، والری ژیسکار د استاین شد ، که در سن 94 سالگی درگذشت.
دولت بلژیک همچنین گفت که قصد دارد واکسیناسیون آسیب پذیرترین افراد خود را از ژانویه آغاز کند.
اما امیدهای افزایش یافته تنها توجه دولت ها را به خود جلب نکرد – IBM روز پنجشنبه گفت که هکرها زنجیره تأمین واکسن Covid-19 را هدف قرار داده اند.
این غول فناوری گفت: “نامشخص است” اگر یک سری حملات سایبری علیه شرکت هایی که در تلاش برای توزیع دوز در سراسر جهان بودند ، موفقیت آمیز بوده است.
IBM نتوانست شناسایی کند که چه کسی پشت این حملات بوده است ، اما گفته است که دقت این عملیات “نشانه های برجسته تجارت تجاری دولت-ملت” را نشان می دهد.
دبیرکل سازمان ملل آنتونیو گوترش هشدار داد که حتی اگر واکسن ها به سرعت تصویب شوند ، جهان همچنان با پس لرزه های همه گیری مبارزه می کند.
گوترش هنگام افتتاح اجلاس ویژه سازمان ملل متحد درباره ویروس گفت: “بیایید خودمان را گول نزنیم. واكسن نمی تواند خساراتی را كه در طی سالها و حتی دهه های آینده وجود دارد جبران كند.
گوترش بار دیگر درخواست خود را مبنی بر در نظر گرفتن واکسن ها به عنوان “کالای عمومی جهانی” دانست که در سراسر جهان مشترک است.
بیش از 180 کشور به Covax پیوسته اند ، یک ابتکار همکاری جهانی توسط سازمان بهداشت جهانی برای کار با تولید کنندگان برای توزیع عادلانه واکسن ها.
یک یادآوری از تأثیرات تغییر دهنده جامعه در همه گیر ، پنجشنبه بار دیگر با اعلامیه ای برجسته از استودیوی برادران وارنر منتشر شد ، که اعلام کرد کل فیلم های 2021 خود را به طور همزمان در جریان HBO Max و در سینماها اکران می کند.
اما برخی از هواداران فوتبال انگلیس یادآوری روزهای قبل از همه گیری را به همراه داشتند ، زیرا آرسنال از جمعیت 2000 نفری برای پیروزی روز پنجشنبه لیگ اروپا مقابل راپید وین استقبال کرد.
این اولین بار در طی 270 روز بود که هواداران به داخل زمین لیگ برتر برمی گشتند.