عمران خان از دولت پاکستان بخاطر قرار دادن او در لیست پرواز ممنوع تشکر کرد

اسلام آباد: پس از قرار گرفتن بر روی لیست پرواز ممنوععمران خان، نخست وزیر پیشین پاکستان روز جمعه از دولت به خاطر ممانعت از خروج او از کشور تشکر کرد و گفت که قصد ندارد به خارج از کشور سفر کند زیرا نه ملکی دارد و نه تجارتی در خارج از کشور دارد.
خان، همسرش بوشرا بی بی و دیگر رهبران و اعضای سابق مجلس حزب تحریک انصاف پاکستان (PTI) روز پنجشنبه از خروج از کشور منع شدند.
خان در توییتر نوشت: «می‌خواهم از دولت تشکر کنم که نام من را در ECL قرار داده است، زیرا برنامه‌ای برای سفر به خارج از کشور ندارم، زیرا نه ملک یا تجارتی در خارج از کشور دارم و نه حتی حساب بانکی در خارج از کشور دارم».

او گفت: “اگر و زمانی که فرصتی برای تعطیلات پیدا کنم، در کوه های شمالی ما، مکان مورد علاقه من روی زمین خواهد بود.”
را از لیست کنترل خارج شوید (ECL) توسط وزارت کشور نگهداری می شود و با افرادی برخورد می کند که به دلیل پرونده های در حال رسیدگی دادگاه یا دلایل دیگر اجازه خروج از کشور را ندارند.
پیش از این، کانال خبری سماع روز پنجشنبه گزارش داده بود که دولت پاکستان خان، همسرش و دست کم 80 نفر را از خروج از کشور منع کرده است.
در این گزارش آمده است: «دولت فدرال تصمیم گرفته است نام 80 نفر از جمله عمران خان، رئیس حزب تحریک انصاف و همسرش بوشرا بی بی را به فهرست پرواز ممنوع اضافه کند.
خان، 70 ساله، و چند تن از رهبران ارشد حزبش با پرونده هایی در ارتباط با خشونت هایی که پس از دستگیری رئیس حزب تحریک انصاف در 9 می در یک پرونده فساد رخ داد، روبرو هستند. در 9 ماه مه، پس از آن که تکاوران شبه نظامی خان را از ساختمان دادگاه عالی اسلام آباد (IHC) دستگیر کردند، اعتراضات خشونت آمیزی آغاز شد.
کارگران حزب او در واکنش به دستگیری خان، ده ها تأسیسات نظامی، از جمله خانه فرمانده سپاه لاهور، پایگاه هوایی میانوالی و ساختمان آی اس آی در فیصل آباد را تخریب کردند.
اوباش همچنین برای اولین بار به مقر ارتش (GHQ) در راولپندی یورش بردند.
پلیس تعداد کشته‌شدگان درگیری‌های خشونت‌آمیز را به 10 نفر رساند، در حالی که حزب خان ادعا می‌کند که 40 نفر از کارگرانش در تیراندازی پرسنل امنیتی جان خود را از دست دادند.
هزاران نفر از هواداران خان در پی خشونتی که ارتش قدرتمند آن را “روز تاریک” در تاریخ کشور توصیف کرد، دستگیر شدند.
چند تن از رهبران ارشد حزب تحریک انصاف نیز در پی ناآرامی ها دستگیر شدند.
شهباز شریف، نخست وزیر، روز یکشنبه گفت که افرادی که در حملات به تأسیسات نظامی دست داشته اند در دادگاه های نظامی محاکمه خواهند شد، در حالی که متهمان حمله به اهداف غیرنظامی تحت قوانین غیرنظامی تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.
خواجه آصف وزیر دفاع پاکستان روز چهارشنبه گفت که دولت در حال بررسی ممنوعیت احتمالی حزب تحریک انصاف خان پس از حملات هواداران وی به تاسیسات نظامی پس از دستگیری نخست وزیر سابق است.
خان در آوریل سال گذشته پس از از دست دادن رای عدم اعتماد به رهبری خود از قدرت برکنار شد، که به گفته وی بخشی از توطئه ای به رهبری ایالات متحده بود که وی را به دلیل تصمیمات مستقل سیاست خارجی خود در مورد روسیه، چین و افغانستان هدف قرار داده بود. PTI