عمران خان در میان اعتراضات به استنباط نهادهای نظامی در حاکمیت ، می گوید: “بدون فشار ارتش”

اسلام آباد: در میان افزایش نارضایتی در کشور از دخالت نهادهای نظامی پاکستان در سیاست و حکومت ، نخست وزیر پاکستان عمرانخان گفت که هیچ فشار ارتش در ایجاد سیاست خارجی وجود نداشته است.
خاننیوز بین الملل گزارش داد ، که اغلب به عنوان “نخست وزیر منتخب” خوانده می شود ، گفت که سیاست خارجی پاکستان امروز حول مانیفست تحریک انصاف پاکستان (PTI) است.
“ارتش این کار را نکرده است [directed] او گفت: “من می توانم یک کار را انجام دهم که نمی خواستم انجام دهم.” “اگر ارتش به من فشار بیاورد در مقابل ارتش مقاومت می کردم. کل سیاست خارجی [being implemented today] مال من است ، شما می توانید با اعلامیه PTI بررسی کنید ، “او در مصاحبه ای گفت.
ارتش پاکستان اغلب به دخالت در سیاست خارجی پاکستان متهم شده است.
وی گفت: “بر ما فشار وارد شد كه در درگیری هر كشور مسلمان طرفی بگیریم ، ما گفتیم بی طرف خواهیم ماند و در عوض نقش خود را در اتحاد كشورهای مسلمان بازی خواهیم كرد.”
این مصاحبه در زمانی انجام می شود که مخالفان پاکستان از قدرت و قدرت علیه دولت و ارتش بیشتر شده اند.
مخالفت تحت لوای جنبش دموکراتیک پاکستان (PDM) تاکنون چهار تجمع برگزار کرده است.
خواسته اصلی احزاب مخالف این است که عمرانخان دولت باید برود. آنها ادعا کرده اند که وی در انتخابات 2018 توسط ارتش پاکستان به اندازه “انتخاب” انتخاب نشده است.
وقتی از او خواسته شد به ادعاهای نخست وزیر “منتخب” پاسخ دهد ، خان گفت که نمی تواند انتقاد آنها را از او درک کند.
وی گفت که رئیس حزب PPP ، Bilawal Bhutto Zardari رهبر حزب خود بود زیرا “او یک کاغذ نشان داده بود” (با اشاره به بی نظیر بوتووصیت نامه) و مریم نواز رهبری PML-N را بر عهده داشت زیرا وی دختر نواز شریف بود.
نخست وزیر با اشاره به خود گفت: “و آنها این ادعاها را علیه مردی انجام می دهند که طی 22 سال گذشته در سیاست مبارزه کرده است.”
نخست وزیر پیشین نواز شریف به نقش ارتش در سیاست در پاکستان حمله کرده و رئیس ارتش را ژنرال قمر جاوید باجوا را به نام متهم کرده و وی را مقصر بیماریهای پاکستان خواند.
در اوایل این هفته در گردهمایی پیشاور ، رئیس جامعه علمای اسلام (فضل) ، مولانا فضل الرحمان ، نخست وزیر را شکست. عمرانخان روز یکشنبه دولت و ارتش گفتند که حاکمان “اکنون باید شرمنده شوند و به خانه هایشان فرستاده شوند”.