عمران خان: دموکراسی در پاکستان در «پایین ترین زمان» قرار دارد

اسلام آباد (پاکستان): به گزارش ARY News، عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان و رئیس تحریک انصاف پاکستان (PTI) گفت که دموکراسی در این کشور در “پایین ترین زمان” قرار دارد.
عمران خان، رئیس حزب تحریک انصاف در حالی که روز یکشنبه با اسکای نیوز صحبت می کرد، گفت: “دموکراسی در پایین ترین سطح خود قرار دارد. تنها امیدی که ما داریم قوه قضاییه است.”
او همچنین گفت که دولت ائتلافی «متحجر از انتخابات» است و می‌ترسد که حزبش در پای صندوق‌های رای «محو» شود.
او گفت: “بنابراین آنها تصمیم گرفته اند که تنها راهی که اجازه برگزاری انتخابات می دهند این است که من در زندان باشم یا کشته شوم. دو بار سوء قصد به من شده است.” خان افزود که خانه اش نیز در زمانی که او نبود مورد حمله قرار گرفت.
نخست وزیر سابق در پاسخ به سوالی درباره خشونت معترضان پس از دستگیری از ساختمان دادگاه عالی اسلام آباد (IHC) در 9 مه، «همه خشونت» را محکوم کرد.
عمران خان، روز جمعه، در حالی که کارگران و حامیان حزب را خطاب قرار داد، از دادگاه عالی پاکستان (SC) خواست تا تحقیقاتی را درباره خشونت‌های نهم ماه مه که پس از دستگیری وی در پرونده القادر تراست ظاهر شد، آغاز کند.
به گزارش ARY News مستقر در پاکستان، رئیس حزب تحریک انصاف از آنها خواست از خانه های خود بیرون بیایند و از ساعت 5:30 تا 6:30 بعد از ظهر روز یکشنبه با پلاکاردی که روی آن نوشته شده بود “قانون اساسی را نجات دهید، کشور را نجات دهید” در محلی در محله خود جمع شوند.
وی گفت که با وجود صدور قرار وثیقه توسط دادگاه در چندین پرونده، پلیس از خروج وی از دادگاه عالی اسلام آباد جلوگیری کرد.
وی افزود: «پلیس می خواست مرا تحت عنوان MPO دستگیر کند [Maintenance of Public Order] بیرون از دادگاه.”
خان در سخنرانی خود گفت که حامیانش در طول مبارزات 27 ساله خود همیشه صلح را حفظ کرده اند. او گفت که هرگز نمی تواند 25 مه را فراموش کند، زمانی که دولت خشونت علیه حامیان و فعالان تحریک انصاف را به راه انداخت.