عمران خان: پاکستان: پلیس پنجاب 540 تن از رهبران و کارگران حزب عمران خان را به دلیل خشونت دستگیر کرد.

لاهور: در پرونده هایی که بر اساس قانون ضد تروریسم در سراسر استان به دلیل انجام حملات به خانه فرمانده سپاه در لاهور، ساختمان های عمومی و خصوصی تشکیل شده بود، پلیس پنجاب 540 رهبر و اعضای دیگر را دستگیر کرد. عمران دان گزارش داد که حزب تحریک انصاف پاکستان (PTI) به رهبری خان روز جمعه.
از 9 می، پلیس پنجاب 205 پرونده علیه مقامات و کارمندان حزب در سراسر استان تشکیل داده است.
درگیری کوتاهی بین افسران پلیس و کارمندان حزب تحریک انصاف پنجشنبه شب رخ داد. داون گزارش داد که پلیس به دفتر PTI در جاده زندان یورش برد تا اعضای حزب را که در مواردی که به چندین ایستگاه پلیس گزارش شده بودند، به عنوان مظنون دستگیر کنند.
بنا بر گزارش ها، اعضای حزب به سمت پلیس سنگ پرتاب کردند اما زمانی که از افسران بیشتری درخواست کمک شد، عقب نشینی کردند.
به دنبال گزارش‌هایی مبنی بر اینکه کارگران در آنجا جمع می‌شوند تا از عمران خان، رئیس حزب تحریک انصاف پس از معافیت دادگاه استقبال کنند، حضور پلیس در اطراف وی افزایش یافت. پارک زمان عمارت عصر جمعه
دکتر عثمان انوررئیس پلیس پنجاب در بیانیه‌ای که روز جمعه در اینجا منتشر شد، گفت که مجرمانی که مسئول حملات به تیم‌های پلیس، زیرساخت‌های حیاتی و اموال عمومی و خصوصی هستند، شایسته ترحم نیستند.
به گزارش داون، وی گفت: این اشرار از طریق فیلم های دوربین های مداربسته، فیلم های ضبط شده و پست های شبکه های اجتماعی شناسایی و ردیابی می شوند. پلیس پنجاب گفت که پس از دستگیری های روز جمعه، تعداد رهبران و حامیان بازداشت شده به 2790 نفر افزایش یافته است.
عمران خان از دادگاه به دلیل “حمایت از قانون اساسی” تشکر کرد دادگاه عالی اسلام آباد (IHC) مقامات را از بازداشت عمران خان، رئیس حزب تحریک انصاف، در هر مورد – حتی مواردی که فاش نشده است – در سراسر کشور تا دوشنبه (15 می) بازداشت کردند.
به گزارش ژئو نیوز، عمران خان پس از دو روز بازداشت در ساعات اولیه روز شنبه به محل سکونت خود در پارک زمان لاهور بازگشت.
او در تمام مسیر تا لاهور مورد استقبال طرفداران حزب تحریک انصاف قرار گرفت. عمران برای رسیدن به اقامتگاه خود در لاهور، مسیری جاده ای را طی کرد و پس از یک دوره پرفراز و نشیب بازگشتش را رقم زد.
دستگیری عمران خان در IHC در 9 می باعث اعتراضات خشونت آمیز در سراسر کشور شد. با این وجود، دادگاه عالی مداخله کرد، دستگیری او را باطل کرد و دستور آزادی او را داد.