عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت روز تیرآهن چیست

قبل از این که به بررسی قیمت روز تیرآهن بپردازیم بهتر است ، تیرآهن ها و تفاوت هایی که  در بین آن ها وجود دارد  را بشناسیم .

تیرآهن کرمانشاه در کارخانجات فولاد غرب ساخته می شوند .  هدفهای مشخصی برای تاسیس این کارخانه وجود داشته ،  که توانسته به کاهش واردات و همچنین خودکفایی در این زمینه به ما کمک کند . از پرطرفدارترین و محبوب ترین محصولات تولیدی در کارخانجات فولاد غرب تیرآهن ۱۴ است . کارخانه فولاد غرب از شناخته شده  ترین تولید کنندگان تیرآهن کشور است  . دراین کارخانه ماشین آلات با تکنولوژی روز وجود دارد ، که برای ساخت تیر آهن ، نبشی، ناودانی و غیره از آن استفاده می‌شوند .  بر روی محصولات این کارخانه نشان مخصوص  حک می شود  . در کارخانجات غرب  کشور تیرآهن ها را در اندازه های ۸ تا ۶۰ سانتیمتر می سازند ،  که این اندازه ها ارتفاع جان تیرآهن را نشان می دهد  . تیرآهن ها پس از تولید در کارخانه ها باید استاندارد ملی و بین المللی را دریافت نمایند. وجود این استاندارد های ملی و بین المللی کمک می کند تا بدانیم هر تیرآهن چه مقدلر وزن و ابعادی دارد و تحت چه نوع فرایندی به وجود آمده است.

تیرآهن کرج طرفداران مختص خود را دارد .  پیشرفت و تولید تیرآهن ها در کرج  در کارخانجات آن به اندازه کارخانجات کرمانشاه و اصفهان نیستند ،  ولی به نوبه خود توانسته نقش مهمی را در کشور ایفا کند و از واردات بیش از حد جلوگیری کند .  تیرآهن های کرج را در سایزهای مختلف و وزن های گوناگونی تولید می کنند .  از تیرآهن های کرج برای سازه ها و ساختمان سازی به کار می برند .

 تیرآهن اصفهان دارای مشخصاتی است  که قبل از خرید باید به آن توجه کنید . بعضی از تیرآهن ها در بازار از لحاظ فنی همانند یکدیگر هستند  ولس از لحاظ مشخصات وزنی با یکدیگر متفاوت می باشند .  این محصولات را می توانید از طریق کشور تولید کننده آن و استانداردی که در ساخت آن به کار رفته تشخیص دهید . قیمت تیرآهن های اصفهان را با توجه بهوزن و آن تعیین می‌کنند و ممکن است تیرآهنی  که مد نظر شما است  محصولی باشد که وزن سبک تری دارد و موجب صرفه جویی   در هزینه های شما شود .  مشخصات ظاهری تیرآهن اصفهان به این گونه است که تیرآهن دو بال در بالا و دو بال در پایین دارد و از طریق تیغه به یکدیگر متصل می شوند .  تیرآهن  های  اصفهان را در سه دسته ی   تیرآهن  بال نیم پهن موازی و تیرآهن  بال پهن موازی  و تیرآهن بال باریک شیبدار تقسیم بندی می کنند .  تفاوتی که در این سه مدل وجود دارد در اندازه و شکل بال آنها می باشد .

تفاوت هایی که بین این سه تیرآهن وجود دارد شامل نکات زیر است :   کارخانجات تولیدی  اصفهان تیرآهنی را به وجود  می آورند که  در مقایسه با دیگر تیرآهن های تولیدی وزن بیشتری دارد و به همین علت قیمت بالاتر و کیفیت بیشتری خواهند داشت .  کارخانجات تولیدی تیرآهن کرج به اندازه کارخانجات تولیدی تیرآهن کرمانشاه و اصفهان پیشرفته و به روز نیست ، ولی در هر صورت توانسته جلوی قسمتی از واردات را بگیرد . تیرآهن   کرج را در سایزهای مختلفی تولید می کنند و در ساختمان سازی و ایجاد سازه ضروری ترین  وسیله محسوب می شود .  کارخانجات اصفهان و کرمانشاه هر دو تیرآهن  هایی با سایز ۱۴ را تولید می کنند  ولی وزن تیرآهن اصفهان ۲۵ کیلوگرم سنگین تر از تیرآهن کرمانشاه است . همین موضوع باعث شده مقاومت تیرآهن های اصفهان نسبت به کرمانشاه بیشتر باشد و کیفیت بالاتری را به خود اختصاص دهد .  در بین تیرآهن های  کرمانشاه ، اصفهان و کرج تفاوت بین ضخامت بال تیرآهن  ، ضخامت جان تیرآهن و تفاوت در ارتفاع تیرآهن باعث تغییر وزن آن ها می شود .

قیمت مهمترین پارامتر برای خرید تیرآهن است

 تیراهن را بر اساس وزن و کیفیتی که دارد قیمت گذاری می‌کنند با ذکر یک مثال می توانیم این موضوع را به صورت ساده تر بیان کنیم . تیرآهن  اصفهان سایز ۱۴ نسبت به تیرآهن کرمانشاه سایز ۱۴ گران‌تر است زیرا وزن بیشتری دارد . وقتی که وزن یک تیرآهن بیشتر باشد کیفیت و مقاومت آن هم بیشتر خواهد بود . پس تفاوت قیمت در بین تیر آهن های  کرج ، اصفهان و کرمانشاه می‌تواند خیلی عقلانی باشد زیرا تفاوت زیادی در کیفیت برای ساخت آنها مشاهده می کنید .  برای خرید تیرآهن ، قیمت تیرآهن به صورت لحظه‌ای بالا و پایین می شود در این مواقع باید از یک سایت به روز کمک بگیرید .  قیمت گذاری تیر آهن و فولاد بر اساس واحد نورد ، بورس کالا و واردات انجام  می‌شود .

مراکز نورد در مقاطع ساختمانی تولید  فولاد برای تولید نهایی از چه چیزی استفاده می کنند؟

قیمت روزانه می تواند تعیین کننده قیمت  این محصولات باشد . قیمت شمش در کشور ما از قانون و قواعد خاصی پیروی می کند ، که با سایر بازارهای جهانی تفاوت زیادی دارد . در کشور های دیگر قواعد تعیین کننده قیمت شمش بازارهای واردات و صادرات آنها می باشد  ، که این دو قیمت ها می تواند تفاوت زیادی با یکدیگر داشته باشند .  انتخاب هر کدام از آنها پایه  و اساس قیمت گذاری بازار داخلی قرار می‌گیرد .  در کشور ما به دلیل اینکه تحریم وجود دارد قیمت  شمش را نمی توانیم بر اساس بازار‌های خارج از کشور و صادرات قرار دهیم زیرا قیمت شمش  روزانه  در بازار  ایران می‌تواند اثر بسیار زیادی بگذارد و در قیمت های بازار جهانی تاثیر مهمی داشته باشد .

باید دقت داشت که برای قیمت گذاری فولاد تغییرات قیمت شمش در حوزه سی آی اس با شرایط قیمت گذاری شمش در ایران هماهنگی ندارد . قیمت گذاری  فولاد تحت تاثیر عواملی مانند زنجیره تامین مواد اولیه ، تولید  و ساخت کالا در کارخانه ها انجام می شود ، که می تواند تاثیر بسزایی بر بازار داشته باشد . تقاضای این محصولات به اندازه‌ای است  که خریداران از آن سود ببرند . درخواست محصولات از طرف مشتریان به مقاومت و کیفیت آن محصول و همچنین قیمت گذاری آن بستگی دارد .  اگر می خواهید درخواست محصولات را از سوی مشتریان زیاد کنید ، باید تعداد محصولات را افزایش دهید و در دسترس قرار دهید ، آگهی و تبلیغات را در آن زمینه افزایش دهید و همچنین تغییراتی در قیمت محصولات ایجاد نمایید . تعیین قیمت محصولات فولادی در تمام جهان از قیمت های بین المللی گرفته می شود و این امری قابل قبول است .  برای قیمت گذاری فلزات ، درخواست و تقاضای مشتریان برای محصولات موجود در انبار و قیمت آنها موثر هستند . قیمت جهانی مهمترین عامل برای پیش بینی قیمت آهن است . عملکرد شرکتهای ساخت فلزات و صنایع مرتبط با آن بستگی به نوسانات  قیمت جهانی فلزات دارد ، که می‌تواند آثار مثبت یا منفی  از خود برجای بگذارد.