فضانوردان برای دومین پرواز خدمه SpaceX در محل پرتاب حاضر می شوند

CAPE CANAVERAL: چهار فضانورد برای دومین پرتاب خدمه SpaceX که آخر هفته آینده برگزار می شود ، روز یکشنبه به مرکز فضایی کندی وارد شدند.
برای ناسا ، این شروع طولانی مدت منتظر چرخش خدمه در ایستگاه فضایی بین المللی است ، با شرکت های خصوصی که آسانسورها را تهیه می کنند. تعداد پروازهای فضانورد دو برابر پرواز آزمایشی در اوایل سال جاری خواهد بود و مأموریت آنها شش ماه کامل به طول می انجامد.
جیم بریدنستین ، مدیر ناسا در استقبال از فضانوردان به کندی گفت: “اشتباه نکنید: هر پرواز یک پرواز آزمایشی است که صحبت از سفر به فضا می شود. اما این واقعیت نیز وجود دارد که ما باید بطور روزمره بتوانیم به ایستگاه فضایی بین المللی برویم.”
خدمه سه آمریکایی و یک ژاپنی قرار است شنبه شب موشک بزنند ، به شرطی که طوفان گرمسیری اتا تداخلی ایجاد نکند. این یک سفر سریع به ایستگاه فضایی خواهد بود ، عبارتی شش مداری که زیر 9 ساعت طول می کشد.
فضانوردان با توجه به تمام چالش های سال 2020 ، کپسول Dragon خود را Resilience نامیده اند: ویروس کرونا و انزوای اجتماعی ، اعتراضات نسبت به بی عدالتی نژادی و به ویژه یک دوره دشوار انتخابات و مبارزات انتخاباتی. آنها مدت یک یا دو هفته در قرنطینه بوده اند و مدتها قبل از آن اقدامات احتیاطی ایمنی – ماسک و فاصله اجتماعی را انجام داده اند.
فرمانده خدمه مایك هاپكینز پس از پرواز از هوستون گفت: “این سال سخت برای همه به دلایل مختلف بود.” “ما احساس کردیم اگر نام وسیله نقلیه ما می تواند کمی امید ، کمی الهام بخش ، لبخند بر لب مردم بگذارد ، پس قطعاً همان کاری است که می خواستیم انجام دهیم.”
این چهار نفر تا بهار در مدار خواهند ماند ، وقتی جایگزین آنها روی یک کپسول دیگر SpaceX Dragon وارد می شوند. نسخه باری کپسول همچنین تحویل منظم مواد غذایی و مایعات را ادامه خواهد داد.
بنجی رید از اسپیس ایکس گفت که این شرکت انتظار دارد در 14 ماه آینده هفت اژدها را به فضا پرتاب کند: سه مورد برای خدمه و چهار مورد برای بار.
رید ، مدیر مدیریت مأموریت خدمه گفت: “هر زمان که یک پرتاب اژدها انجام شود ، دو اژدها در فضا وجود خواهد داشت.”
در همین حال ، دیگر سرویس تاکسی استخدام شده ناسا ، بوئینگ ، انتظار نمی رود اولین خدمه خود را تا تابستان سال آینده پرواز کند. این شرکت قصد دارد دومین پرواز آزمایشی بدون آزمایش را طی چند ماه انجام دهد. مورد اول به قدری دچار مشکلات نرم افزاری شد که کپسول Starliner نتوانست به ایستگاه فضایی برسد.
ناسا پس از بازنشستگی ناوگان شاتل در سال 2011 ، برای تحویل ایستگاه های فضایی – بار ، سپس خدمه – به شرکت های خصوصی مراجعه کرد. فضانوردان آمریکایی با قیمت های فزاینده شیب دار موشک های روسی را سوار می شدند. آخرین بلیط سایوز 90 میلیون دلار برای ناسا هزینه داشت.
اسپیس ایکس سرانجام در ماه مه گذشته به خشکسالی پرتاب تقریباً یک دهه ناسا برای فضانوردان پایان داد و یک جفت خلبان آزمایشی را برای مدت دو ماه از کندی به ایستگاه فضایی تحویل داد. کپسول برگشتی پس از پاشیدن هواپیمای آن توسط SpaceX مورد موشکافی قرار گرفت و در نتیجه برای این پرواز دوم چند تغییر ایجاد شد.
مهندسان فرسایش بیش از حد در سپر حرارتی را از دمای کم فشار ورودی کشف کردند. هانس کوئنیگسمن ، معاون اسپیس ، گفت: این شرکت بخش آسیب پذیر را برای پرتاب آینده افزایش داد. همچنین در سیستم اندازه گیری ارتفاع چترها ، پس از باز شدن ناگهانی دریچه ها در اولین پرواز فضانورد ، پیشرفت هایی نیز در این چترها صورت گرفت. اخیراً ، موشک فالکون به دلیل آلودگی لاک قرمز مورد استفاده در پردازش ، دو موتور جایگزین شده است. تعویض موتور پرواز را دو هفته به تأخیر انداخت.
شاید بزرگترین غافلگیری از اولین پرواز خدمه اسپیس ایکس ، تمام قایق های شخصی پر از گاوچران بود که پس از سر و صدا در ماه اوت ، کپسول را در خلیج مکزیک محاصره کردند. کونیگسمن نوید یک منطقه بزرگتر برای نگهداری و گشت های بیشتر برای بازده در آینده را می دهد.
خدمه دوم دارای سه پرواز قدیمی و یک تایمر اول هستند:
– هاپکینز 51 ساله ، سرهنگ نیروی هوایی و ساکن ایستگاه فضایی سابق است که در یک مزرعه گراز و گاو در میسوری بزرگ شده است.
– Cmdr نیروی دریایی. ویکتور گلوور ، 44 ساله ، خلبان و تازه کار فضا است. او از منطقه لس آنجلس است و اولین فضانورد آمریکایی آفریقایی تبار خواهد بود که برای مدت طولانی به ایستگاه فضایی نقل مکان می کند.
– شانون واکر ، 55 ساله ، یک فیزیکدان متولد و بزرگ شده هوستون ، نیز قبلاً در ایستگاه فضایی زندگی می کرده است. شوهرش ، آندرو توماس ، فضانورد بازنشسته ، در ساخت این پایگاه کمک کرد.
– سوئیچی نوگوچی ، 55 ساله آژانس فضایی ژاپن ، یکی دیگر از ساکنان ایستگاه سابق ، به اولین شخصی در دهه های گذشته تبدیل خواهد شد که سه نوع موشک را پرتاب می کند. او قبلا با یک شاتل فضایی ایالات متحده و سایوز روسی پرواز کرده است.
آنها به دو روس و یک آمریکایی پیوستند که ماه گذشته از قزاقستان به ایستگاه فضایی رسیدند.
هاپکینز و خدمه اش با لباس فضایی هماهنگ با سفینه ، به سکوی پرتاب تسلا – شرکت دیگر بنیانگذار SpaceX ، الون ماسک – می روند. به گفته گلاور ، در زیر همه ظاهر زیبا “بسیاری از قابلیت های شگفت انگیز” وجود دارد.
واکر در مصاحبه اخیر خود با آسوشیتدپرس گفت: “این یک کپسول بسیار براق است. اما این مزیت را دارد که از آخرین باری که در این کشور فضاپیما ساخته ایم ، جهش بزرگی در فناوری داشته است.”
نوگوچی ، که به همراه واکر فقط امسال به خدمه پیوست ، به خصوص از سوار شدن به اژدها بسیار هیجان زده است. در ژاپن ، اژدها یک موجود افسانه ای ارجمند است – “تقریباً سوار شدن به آسمان”.
وی گفت: “یادگیری نحوه آموزش اژدها در واقع ، نحوه سوار شدن بر اژدها کاملاً یک امتیاز است.” SpaceX در مدت شش ماه کار بسیار خوبی را انجام داد و از ابتدا به سوار اژدها را آموزش داد. ”