فواید کمتر شناخته شده چای های گیاهی برای سلامتی – آنچه باید بدانید

مرجان های دریایی منبع یک ترکیب «ضد سرطانی» گریزان هستند

محققان دریافتند که مرجان های دریایی منبع یک ترکیب “ضد سرطانی” هستند.
کف اقیانوس مملو از اسرار است، اما دانشمندان به تازگی یکی از بهترین اسرار آن را کشف کرده اند. در 25 سال گذشته، محققان به دنبال منبع یک ماده شیمیایی طبیعی بوده اند که در مطالعات اولیه برای درمان سرطان امیدوارکننده بوده است. اکنون، محققان دانشگاه بهداشت یوتا گزارش می‌دهند که مرجان‌های نرم که به آسانی می‌توان یافت – مرجان‌های انعطاف‌پذیری که شبیه گیاهان زیر آب هستند، این ترکیب گریزان را می‌سازند.

اریک اشمیت

اریک دبلیو اشمیت، دکترا، استاد، شیمی دارویی، دانشگاه یوتا. اعتبار: کریستن یاکوبسن برای دانشگاه بهداشت یوتا

پس از تعیین منبع، محققان به کشف کد DNA حیوان برای سنتز این ماده شیمیایی پرداختند. آنها توانستند با پیروی از این دستورالعمل ها، مراحل اولیه بازآفرینی ماده شیمیایی نرم مرجانی را در آزمایشگاه انجام دهند.

دکتر اریک اشمیت، استاد شیمی دارویی در دانشگاه بهداشت یوتا، می‌گوید: «این اولین باری است که می‌توانیم این کار را با سرب دارویی روی زمین انجام دهیم. او این مطالعه را با پل سکسا، دکترا، دانشمند فوق دکترا و نویسنده اول، و ژنجیان لین، دکترا، استادیار پژوهشی رهبری کرد.

این پیشرفت دری را برای تولید این ترکیب در مقادیر کافی برای آزمایش‌های دقیق باز می‌کند، که می‌تواند روزی به ابزار جدیدی برای مبارزه با سرطان منجر شود.

دومین گروه تحقیقاتی به رهبری بردلی مور، دکتری، از موسسه اقیانوس شناسی اسکریپس در دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو، به طور مستقل نشان داد که مرجان ها مولکول های مرتبط را می سازند. هر دو مطالعه اخیراً در مجله healthline منتشر شده اند.

دنیایی از امکانات

مرجان های نرم حاوی هزاران ترکیب دارو مانند هستند که ممکن است به عنوان داروهای ضد التهابی، آنتی بیوتیک ها و سایر داروها استفاده شوند. با این حال، دستیابی به مقدار کافی از این ترکیبات مانع بزرگی برای تبدیل آنها به داروهای مفید بالینی بوده است. به گفته اشمیت، این ترکیبات دیگر اکنون باید با استفاده از این روش جدید قابل دسترسی باشند.

مرجان های دریایی نرم

تصور می‌شود که مرجان‌های نرم هزاران ترکیب مشابه دارو می‌سازند که می‌توانند به عنوان عوامل ضدالتهابی، آنتی‌بیوتیک‌ها، داروهای ضد سرطان و سایر سرنخ‌های دارویی عمل کنند. اعتبار: بیلی میلر.

مرجان ها تنها جانورانی نیستند که دارای داروهای بالقوه درمانی هستند. طبیعت با مارها، عنکبوت ها و سایر حیواناتی که حامل مواد شیمیایی با خواص درمانی هستند می خزد. اشمیت می‌گوید با این حال، ترکیبات مرجان‌های نرم مزایای مشخصی برای توسعه دارو دارند.

بر خلاف مواد شیمیایی سمی که به طعمه تزریق می شود، مرجان ها از مواد شیمیایی خود برای دفع شکارچیانی که سعی در خوردن آنها دارند استفاده می کنند. از آنجایی که آنها برای خوردن ساخته شده اند، مواد شیمیایی نرم مرجانی به راحتی قابل هضم هستند. به طور مشابه، داروهایی که از این نوع ترکیبات به دست می‌آیند، باید به‌جای مصرف تزریقی یا سایر روش‌های تهاجمی‌تر، به صورت قرص با یک لیوان آب قابل مصرف باشند. اشمیت می‌گوید: «پیدا کردن این ترکیبات سخت‌تر است، اما ساخت آنها در آزمایشگاه آسان‌تر و مصرف آنها به عنوان دارو آسان‌تر است.

این احتمالات برای چندین دهه دور از دسترس بود. رسیدن به این نقطه به دانش درست و کمی شانس نیاز داشت.

Scesa این ترکیب را که مدت‌ها به دنبال آن بود، در گونه‌ای معمولی از مرجان‌های نرم که در سواحل فلوریدا زندگی می‌کردند پیدا کرد – فقط یک مایل از آپارتمان برادرش. در دهه 1990، دانشمندان دریایی گزارش دادند که یک مرجان کمیاب در نزدیکی استرالیا حامل یک ماده شیمیایی به نام eleutherobin با خواص ضد سرطانی است. این ماده شیمیایی اسکلت سلولی، داربست کلیدی در سلول ها را مختل می کند و مرجان های نرم از آن به عنوان دفاعی در برابر شکارچیان استفاده می کنند. اما مطالعات آزمایشگاهی نشان داد که این ترکیب همچنین یک مهارکننده قوی رشد سلول های سرطانی است.

در دهه‌های بعد، دانشمندان جست‌وجو کردند، اما نتوانستند ماده شیمیایی افسانه‌ای «جام مقدس» را در مقادیر مورد نیاز برای تولید دارو بیابند و نتوانستند بدون درک چگونگی ساخت این ماده شیمیایی، مشکل را برطرف کنند. دگما معتقد بود که این ماده شیمیایی، مشابه دیگر انواع حیات دریایی، توسط ارگانیسم های همزیستی که در داخل حیوانات زندگی می کردند، سنتز می شد.

 

سکسا می گوید: «معنی نداشت. ما می دانستیم که مرجان ها باید الوتروبین بسازند. به هر حال، او و اشمیت استدلال کردند، برخی از گونه‌های مرجانی نرم، ارگانیسم‌های همزیست ندارند و با این حال بدنشان حاوی همان دسته از مواد شیمیایی است.

مرجان های دریایی غواصی پل سکسا

Paul Scesa، Ph.D، برای یافتن مرجان های نرم در سواحل فلوریدا غواصی می کند. او پتانسیل مواد شیمیایی مرجانی نرم را به عنوان سرب دارو مطالعه می کند. اعتبار: healthline

به نظر می رسید که حل این معما کاری برای Scesa ساخته شده باشد. به عنوان پسری که در فلوریدا بزرگ می شد، اقیانوس زمین بازی او بود و او ساعت های بی شماری را صرف کاوش در اعماق و حیات وحش آن کرد. در دوران تحصیلات تکمیلی، او تمایلی به شیمی آلی پیدا کرد و این دو علاقه را برای درک بهتر تنوع شیمیایی دریاها ترکیب کرد.

بعداً او به آزمایشگاه دانشمند محصولات طبیعی اشمیت پیوست تا بتواند منبع سرب دارو را ردیابی کند. Scesa مشکوک به گونه های مرجانی آشنا برای او ممکن است پاسخ داده شود و زندگی کوچک آورد.

score: alimentos ajudam ereçao masculina