فوران آتشفشان اندونزی: آتشفشان در شرق اندونزی فوران می کند ، هزاران نفر تخلیه می شوند | اخبار جهان

جاکارتا: یک آتشفشان در شرق اندونزی روز یکشنبه فوران کرد و ستونی از خاکستر را به ارتفاع 4000 متر (13120 فوت) به آسمان فرستاد و باعث تخلیه هزاران نفر شد.
نزدیک به 2800 نفر از حداقل 28 روستا از دامنه های کوه تخلیه شدند کوه ایلی لووتولوک، که در جزیره لمباتا واقع شده است شرق نوسا تنگگارا رادیتیا جاتی سخنگوی آژانس مبارزه با فاجعه گفت ، استان ، همزمان با شروع فوران آتشفشان. در اثر فوران هیچ کشته یا زخمی رخ نداد.
وزارت حمل و نقل گفت که پس از فوران و بسته شدن یک فرودگاه محلی به دلیل باریدن خاکستر در بسیاری از مناطق جزیره ، اخطار پرواز صادر شده است.
کوه ایلی لووتولوک از اکتبر 2017 در حال فوران است. مرکز آتشفشان شناسی و کاهش زمین شناسی خطر اندونزی در روز یکشنبه پس از افزایش حسگرها ، میزان هشدار آتشفشان را به دومین بالاترین سطح افزایش داد.
این کوه 5423 متری (17،790 فوت) یکی از سه کوهی است که در حال حاضر در اندونزی پس از Merapi در جزیره جاوا و Sinabung در جزیره سوماترا فوران می کند.
آنها در میان بیش از 120 آتشفشان فعال در اندونزی قرار دارند که به دلیل قرار گرفتن در “حلقه آتش” اقیانوس آرام ، قوس آتشفشان ها و خطوط گسل در اطراف اقیانوس آرام ، مستعد بروز لرزه ای است.
پس از فوران ، آژانس مقابله با فاجعه به روستاییان و کوهنوردان توصیه کرد که 4 کیلومتر (2.4 مایل) از دهانه فاصله داشته و از خطر گدازه آگاه باشند.