قیمت Sputnik V کمتر از واکسن Pfizer و Moderna است: حساب Sputnik V توییتر

مسکو: قیمت هر دوز واکسن ویروس کرونا اسپوتنیک حساب رسمی واکسن روسی در توییتر روز یکشنبه گفت ، V بسیار کمتر از واکسن غول های دارویی Pfizer و Moderna ایالات متحده خواهد بود.
“ترجمه زبان دارویی: قیمت اعلام شده Pfizer از 19.50 دلار و Moderna از 25 دلار تا 37 دلار در هر دوز در واقع به معنای قیمت آنها از 39 دلار و 50 دلار از 74 دلار برای هر نفر است. برای هر نفر دو دوز برای Pfizer مورد نیاز است ، اسپوتنیک واکسن V و Moderna. قیمت اسپوتنیک V بسیار پایین تر خواهد بود. ”
روسیه اولین کشوری است که اولین واکسن COVID-19 جهان را در تاریخ 11 آگوست ثبت کرد. اسپوتنیک V توسط مرکز تحقیقات ملی Gamaleya برای اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی وزارت بهداشت روسیه ساخته شد.
در 11 نوامبر ، روسیه گفته بود که واکسن خود را گرفته است اسپوتنیک V بر اساس اولین تجزیه و تحلیل موقت ، 92 درصد در محافظت از افراد در برابر COVID-19 موثر است.
در 17 نوامبر ، مدرنا ، در بیانیه رسمی خود ، اعلام كرد كه هیئت نظارت بر ایمنی داده (DSMB) توسط NIH برای مطالعه فاز 3 mRNA-1273 توسط NIH توسط آمریكا به مدرنا اطلاع داده است كه این دادگاه معیارهای آماری را مطابقت داشته است مشخص شده در پروتکل مطالعه برای اثر بخشی ، با اثر واکسن 94.5.
به همین ترتیب ، در 18 نوامبر ، Pfizer گفته بود كه نتایج نهایی آزمایش نهایی واكسن ویروس کرونا ، 95 درصد موثر بوده و هیچ عارضه جانبی جدی روی افراد مسن ندارد.