لینک داخلی و خارجی و بک لینک چه نقشی در سئو دارند؟

با این که این روش راه کار مطمئنی است، اما معمولاً مدت زمان طولانی را باید برای شناساندن خود به سایر سایت ها و دریافت بک لینک چیست سئو هت از آن ها صرف کنید. امروزه بعضی از متخصصان سئو معتقد هستند که پست مهمان هیچ ارزشی ندارد و به نوعی باعث جریمه وب سایت شما می گردد. هرچند این اقدام برای سایت میتواند مفید باشد، متأسفانه برخی اوقات عواقب ناگواری برای وب سایت دارد که منجر به گرفتن جریمه هایی مانند جریمه Manual یا دستی از سوی گوگل می شود. اما همانگونه که مطرح شد ، این روش با توجه به حساسیت گوگل بر روی خریداری بک لینک ، می تواند عواقب سنگینی برای سایت شما داشته باشد و یا در بهترین حالت هیچگونه سودی برای سئوی سایت ندارد و هزینه ای که بابت خرید بک لینک صرف کرده اید به هدر خواهد رفت.

بک لینک فالو

به این نکته توجه داشته باشید گوگل تنها به بک لینک هایی اهمیت خواهد داد که به صورت عادی و طبیعی توسط کاربران در سایت های مختلف منتشر می شود و به صورت کاملاً هوشمند سایت هایی که اقدام به خرید بک لینک کرده اند را تشخیص می دهد و این نوع بک لینک های خریداری شده را در رتبه بندی خود تأثیر نخواهد داد. به عنوان مثال در تصویر زیر، لینک سبزرنگ یک بک لینک برای ما محسوب میشود؛ زیرا در یک سایتی دیگر، به سایت ما لینک داده شده است.

بک لینک چیه

بنابراین پیشنهاد می کنیم که به هیچ عنوان به سمت خرید بک لینک نروید و تنها با استفاده از محتوای جذاب و مفیدی که تولید می کنید ، به نوعی کاربران خود را مجاب خواهید کرد که این اطلاعات مفید سایت شما را برای دیگران به اشتراک بگذارند و یا در فروم ها ، انجمن ها و کامنت ها از لینک صفحات سایت شما استفاده کنند که در نتیجه آن به صورت طبیعی از دیگر سایت ها بک لینک دریافت کرده اید و تأثیر مثبت آن بر روی رتبه سایت را به مرور مشاهده خواهید کرد. بعضی از بک لینک ها نه تنها تاثیر مثبت ندارد بلکه ممکن باعث پنالتی شدن سایت شما هم بشود.

انواع بک لینک هاپس در تبلیغات خود از لینک نوفالو (nofollow) استفاده کنید مگر آنکه قصد شما تنها بالابردن پیج رنک خود باشد. در واقع شما با استفاده از کد نوفالو (nofollow) به موتورهای جستجو خبر میدهید که این لینک نباید در محاسبه پیج رنک شما وارد شود ولی با این کار همچنان اجازه ایندکس این صفحات را به موتورهای جستجو میدهید. کد نوفالو (nofollow) به موتورهای جستجو نشان میدهد که نباید به دنبال این لینک بروند. اگر فرض کنیم که شما 30 لینک ورودی به صفحه اصلی خود دارید در مجموع 45 لینک در ارتباط با صفحه اصلی شما هستند، موتورهای جستجو زمان بررسی صفحه اصلی شما تمام این 45 لینک را بررسی کرده و با توجه به اعتبار این صفحات (پیج رنک و عوامل سئو) پیج رنک شما را محاسبه میکنند.

برای درک بهتر کد نوفالو (nofollow) باید نحوه تعیین اعتبار یک صفحه توسط موتورهای جستجو را بهتر بشناسیم. یکی از عواملی که باعث افزایش اعتماد گوگل به یک سایت و کسب رتبه بهتر در رده بندی نتایج جستجو می شود دریافت لینک های معتبر از سایر سایت ها است. عملا به این شکل یک قدرت بسیار زیاد را از تعداد زیادی سایت، به سایت خودتان منتقل کرده اید. به خصوص با وجود این همه تلاشی که گوگل برای ارائه نتایج مرتبط با عبارت سرچ کرده کاربرها داره انجام میده. با دانستن نقاط ضعف و قوت هر کدام و در نظر گرفتن استراتژی های سایت خود می توانید از رپورتاژ اگهی و بک لینک برای افزایش بازدید سایت، بالا رفتن در نتایج گوگل و بهبود سئو سایت خود استفاده کنید.

بک لینک یعنی چه ؟گوگل معتقد است که وبسایت های با بک لینک با کیفیت دارای محتوای با ارزش تری هستند و آن ها را در صدر نتایج جستجوی خود قرار خواهد داد. برای این کار کافیست در قسمت جستجوی افزونههای این دو مرورگر عبارت nofollow را وارد کرده و افزونهي مرتبط با آن را دانلود و نصب نمایید. جلوگیری از تکراری شدن محتوا: اگر شما دو لینک متفاوت در صفحه خود به یک صفحه داخلی یا خارجی دارید که دارای anchor text (متن لینک شده) متفاوت هستند بهتر است با استفاده از کد نوفالو (nofollow) یکی از آنها را نادیده بگیرید. با استفاده از متون لنگر(anchor text) می توانید یک ساختار داخلی خوب برای وب سایت تان ایجاد کنید که با این کار می توانید به کاربران کمک کنید تا به راحتی از وب سایت شما استفاده کنند.

با استفاده از رپورتاژ آگهی در واقع به دو هدف رسیده اید ، هم کسب و کار خود را در یک سایت معتبر و پربازدید معرفی کرده اید و هم بک لینکی که از این طریق دریافت کرده اید برای رتبه سایت شما در گوگل مفید خواهد بود. با توجه به این مورد ، منظور از عبارت “بک لینک” که در این مقاله به آن پرداخته شده است ، بک لینکی است که صورت طبیعی ایجاد شده است و نه خرید بک لینک. البته باید توجه داشته باشید که عنوان پست ها، یکسان نباشند زیرا دردسر دارد و باید کلمات کلیدی خودتان را بهینه سازی نمایید.

رپورتاژ آگهی ها به شما این امکان را می دهند که توضیحات اختصاصی و کاملی از سایت و محصولات و خدمات خود ارائه کنید و از چند کلمه کلیدی مرتبط با صفحات مختلف وبسایت خود به عنوان بک لینک استفاده کنید. بدین ترتیب علاوه بر این که برای محصولات و خدمات خود تبلیغ پر بازدیدی انجام داده اید، تعدادی لینک با کیفیت هم برای وب سایت خود ایجاد کرده اید. بهطور کلی، این لینکها به دلیل اینکه به کاربران اجازه میدهند به راحتی در بین صفحات جا به جا شوند و در ساخت سلسله مراتب صفحات کمک کرده و باعث تقسیم اعتبار یک صفحه در بین صفحات داخلی میشوند، ارزشمند هستند.

به همین دلیل بسیاری از افراد سعی می کنند با سفارش تبلیغات به شکل بک لینک (خرید بک لینک) از سایت های فعال در زمینه فعالیت خود لینک دریافت کنند. به دلیل همین اهمیت بالا است که امروزه دریافت بک لینک معتبر و با کیفیت به یکی از دغدغه های اصلی وب مسترها و صاحبان سایت های معتبر تبدیل شده است. عموماً خرید بک لینک به این صورت انجام می شود که شما یک یا چند کلمه کلیدی اصلی را از سایت خود انتخاب می کنید و از سایت دیگری می خواهید که در مطالب خود از این کلمه کلیدی استفاده کند و لینک مورد نظر شما را در آن قرار دهد.

بک لینک یعنی چی ؟در نتیجه هر سایتی که لینک بیشتری دریافت میکرد ارزش بیشتری نیز داشت و کیفیت مطالب آن سایت به چشم نمیامد. در این روش شما از یک وبسایت پربازدیدتر که در زمینه اخبار و مسائل مربوط به حوزه کاری شما فعال است می خواهید که در قالب یک گزارش غیرتبلیغاتی ، توضیحات کاملی از خدمات و محصولات وب سایت شما تهیه کند. لینک شدن کلمه مهم کلیدی سایت: مثلا اگر سایت در مورد سئو هست، در همه جا به کلمه سئو لینک میشود، این لینک غیره طبیعی و بد اطلاق میگردد، زیرا کاربران معمولا چنین کاری نمیکنند مگر اینکه پولی دریافت کرده باشند.