مانورهای نظامی چین در اطراف تایوان: آنچه می دانیم

تایپه: رزمایش‌های نظامی سه روزه چین که «شمشیر مشترک» نامیده می‌شوند، شاهد شبیه‌سازی کشتی‌های جنگی و جت‌های جنگنده حملات هدفمند به تایوان خودمختار در پاسخ به دیدار رئیس‌جمهور این جزیره با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بودند.
به نظر می رسد تمرینات برای انعطاف طراحی شده اند ارتش پکن عضلات در مقابل تایوان، ایالات متحده و جهان.
در اینجا خلاصه ای از نحوه عملکرد هر یک از بازیکنان آمده است:
چین رزمایش های خود را روز شنبه پس از هشدار درباره واکنش خشمگینانه در صورت دیدار تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان با کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در هفته گذشته در ایالات متحده آغاز کرد.
این دیدار در 5 آوریل در کالیفرنیا برگزار شد، زمانی که تسای در راه بازگشت به تایپه از سفر به دو تن از متحدان جزیره خود در آمریکای لاتین بود.
از روز شنبه، جت ها و کشتی های پکن تمرینات آموزشی را در اطراف تایوان از همه طرف انجام داده اند.
این رزمایش روز دوشنبه با حملات شبیه سازی شده با استفاده از جت های جنگنده حامل مهمات جنگی و “مسدود کردن” تایوان در مانورهای دریایی به اوج خود رسید.
آنها ناو هواپیمابر شاندونگ چین – یکی از دو ناوگان خود – را که ساعاتی قبل از ملاقات تسای با مک کارتی از طریق آبهای جنوب شرقی تایوان به سمت غرب اقیانوس آرام حرکت کرده بود، درگیر کردند.
در نشانه ای از بزرگی این بازی ها، ژاپن روز دوشنبه اعلام کرد که در روزهای اخیر با فرود و برخاستن هواپیماهای جنگنده چینی از شاندونگ در آب های نزدیک به جنوب ژاپن و تایوان، جت های خود را به هم زده است.
مک کارتی پس از دیدار با تسای گفت که فروش تسلیحات ایالات متحده به تایوان – که باعث خشم رهبری چین می شود – ادامه خواهد یافت و به عنوان یک عامل بازدارنده در برابر جنگ عمل خواهد کرد.
ایالات متحده از چین خواست تا در تنگه تایوان خویشتن داری نشان دهد، اما درخواست هایش مورد توجه قرار نگرفت.
روز دوشنبه، واشنگتن یک ناوشکن موشک هدایت شونده به نام USS Milius را از طریق مناطق مورد مناقشه دریای چین جنوبی فرستاد.
واشنگتن گفت این کشتی از کنار جزایر اسپراتلی، مجمع الجزایری در 1300 کیلومتری تایوان که چین، تایپه و چندین کشور آسیای جنوب شرقی ادعای مالکیت آن را دارند، عبور کرده است.
نیروی دریایی ایالات متحده در بیانیه ای اعلام کرد: این عملیات آزادی ناوبری حقوق، آزادی ها و استفاده قانونی از دریا را حفظ کرد.
چین به سرعت این اقدام را محکوم کرد و گفت که کشتی به طور غیرقانونی به آب های سرزمینی این کشور نفوذ کرده است.
تسای در پاسخ به رزمایش های چین متعهد شد که در مواجهه با تجاوز چین به همکاری با ایالات متحده ادامه دهد. وزارت دفاع تایوان پروتکل های آمادگی رزمی هوایی، زمینی و دریایی را تصویب کرد و جزیره را در حالت آماده باش قرار داد.
نیروهای تایپه از آن زمان به منظور نشان دادن توانایی های خود و آمادگی برای هرگونه تهاجم جدی از سوی نیروهای چین، ماموریت های هوایی دفاعی انجام داده اند.
ارتش تایوان همچنین کشتی‌ها و هواپیماهای چینی را ردیابی می‌کرد و تمرین‌هایی را با سیستم‌های موشکی زمین به هوای ساخت آمریکا انجام می‌داد که ردیابی هواپیماهای دشمن را شبیه‌سازی می‌کرد.
وزارت دفاع جزیره ویدئویی منتشر کرد که نشان می‌دهد سربازان پرتاب‌کننده‌های موشک ضدهوایی، پرواز جت‌های جنگنده و سایر تمرین‌های آمادگی نظامی را بارگیری می‌کنند.
این کلیپ 75 ثانیه‌ای با این عنوان به پایان رسید: «ما نه به دنبال تشدید تنش هستیم و نه درگیری، بلکه ثابت قدم، منطقی و جدی هستیم تا واکنش نشان دهیم و از خاک و حاکمیت خود دفاع کنیم.»