ماکرون فرانسه به مسلمانان: من عصبانیت شما را می شنوم ، اما خشونت را نمی پذیرم

پاریس: رئیس جمهور فرانسه امانوئل مکرون روز شنبه گفت که او به مسلمانانی که از کاریکاتورهای حضرت محمد شوکه شده بودند احترام می گذارد اما این بهانه ای برای خشونت نیست ، زیرا مقامات وی پس از حمله چاقو به کلیسای فرانسه که منجر به کشته شدن سه نفر در این هفته شد ، امنیت را افزایش دادند.
یک مهاجم با فریاد “الله اکبر” (خداوند بزرگترین است) یک زن را سر برید و دو نفر دیگر را در کلیسایی در خوب روز پنجشنبه ، در فرانسهدومین حمله مرگبار چاقو طی دو هفته با انگیزه ای مظنون به اسلام گرایی.
ضارب مظنون ، جوان 21 ساله از تونس ، توسط پلیس مورد اصابت گلوله قرار گرفت و اکنون در بیمارستان در وضعیت وخیمی قرار دارد.
پلیس روز شنبه گفت که فرد دیگری در ارتباط با این حمله بازداشت شد. آن شخص به سه نفر دیگر از قبل در بازداشتگاه به ظن ارتباط با مهاجم پیوست.
ماکرون هزاران سرباز را برای محافظت از مکانهایی مانند عبادتگاهها و مدارس به خدمت گرفته است و وزرا هشدار داده اند که ممکن است حملات دیگر مبارزان اسلامگرا نیز صورت گیرد.
حمله نیس ، در روزی که مسلمانان سالروز تولد حضرت محمد (ص) را جشن گرفتند ، در حالی بود که خشم مسلمانان در سراسر جهان از دفاع فرانسه از حق انتشار کاریکاتورهایی به تصویر کشیده شده است.
در 16 اکتبر ، ساموئل پتی ، یک معلم مدرسه در یک پاریس در حومه شهر ، توسط یک جوان چچنی 18 ساله که ظاهراً توسط معلم که در کلاس درس کارتون حضرت محمد (ص) کارتون حضرت محمد را نشان می داد ، برانگیخته شد.
معترضین فرانسه را در تجمعات خیابانی در چندین کشور با اکثریت مسلمان محکوم کرده و برخی خواستار تحریم کالاهای فرانسوی شده اند.
فرانسه ، که در آستانه حملات احتمالی بیشتر قرار داشت ، عصر روز شنبه هنگامی که یک کشیش ارتدکس یونانی در کلیسای خود در شهر جنوب شرقی لیون مورد اصابت گلوله قرار گرفت ، لرزید. اما مقامات هیچ اشاره ای به ظن تروریسم نکردند.
ارتباط ماکرون
در تلاش برای اصلاح آنچه سو to تفاهم درباره نیت فرانسه در جهان اسلام عنوان کرد ، ماکرون با شبکه تلویزیونی عربی مصاحبه کرد الجزیره که شنبه پخش شد.
وی در آن گفت که فرانسه در برابر خشونت عقب نشینی نخواهد کرد و از حق بیان آزاد از جمله انتشار کارتون دفاع خواهد کرد.
اما وی تأكید كرد كه این بدان معنا نیست كه وی یا مقاماتش از كاریكاتورهایی كه مسلمانان آن را كفرآمیز می دانند حمایت می كنند یا فرانسه به نوعی ضد مسلمان است.
“بنابراین من درک می کنم و احترام می گذارم که مردم ممکن است توسط این کارتون ها شوکه شوند ، اما من هرگز قبول نخواهم کرد که شخص خشونت فیزیکی را بر این کارتون ها توجیه کند و من همیشه از آزادی در کشورم برای نوشتن ، فکر کردن ، طراحی کردن دفاع می کنم” ماکرون گفت ، طبق متن مصاحبه منتشر شده توسط دفتر او.
“نقش من آرام کردن اوضاع است ، کاری که من انجام می دهم ، اما در عین حال ، حمایت از این حقوق است.”
سفر مظنون
دادستان ارشد مبارزه با تروریسم فرانسه گفته است كه فرد مظنون به انجام حمله نیس یك تونس متولد سال 1999 است كه در 20 سپتامبر به لمپدوسا ، جزیره ایتالیا در كنار تونس وارد اروپا شده بود.
منابع قضایی به رویترز گفتند ، دادستان ها در شهر پالرمو در سیسیل ، در ایتالیا ، در حال بررسی عبور بعدی این مرد از جزیره ، از جمله افرادی هستند که ممکن است با آنها در آنجا ارتباط داشته باشد ، و پرونده های تلفنی را نیز مورد نیاز قرار می دهند.
منابع گفتند ، محققان در حال بررسی این احتمال هستند كه مظنون قبل از عزیمت به پالرمو ، در اوایل ماه اكتبر ، با كشتی كه در قرنطینه مهاجران استفاده می كرد ، به شهر باری ایتالیا رسیده است.