محققان سواب بینی چاپ شده سه بعدی را برای آزمایش کووید ایجاد می کنند

نیویورک: محققان در پاسخ به کمبود بحرانی سواب های NP برای آزمایش Covid-19 ، سواب های حلق حلقی (NP) چاپ سه بعدی (NP) را با استفاده از چاپگر سه بعدی با دقت تهیه کرده اند.
سامر دکر ، نویسنده تحقیق ، از دانشگاه فلوریدا جنوبی گفت: “تا به امروز ، ما بیش از 100000 سواب 3D NP چاپ کرده ایم و بیمارستان های سراسر جهان از فایل های 3D ما برای چاپ ده ها میلیون سواب دیگر برای استفاده در مراقبت استفاده کرده اند.” در امریکا.
سواب سه بعدی به عنوان نمونه ای از قدرت چاپ سه بعدی پزشکی و نوآوری سریع در ارائه راه حل های بالینی ، اعتبار ملی و بین المللی را دریافت کرده است.
سواب گله ای NP ، که نمونه آزمایش ترشحات بینی از پشت بینی و گلو را برای تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی جمع آوری می کند ، استاندارد مراقبت فعلی برای تشخیص Covid-19 است.
از یک میله پلاستیکی باریک و یک نوک پوشیده شده از مواد پلی استر دسته ای تشکیل شده است.
دکر توضیح داد: “Covid-19 ابتدا در مناطق نازوفارنکس ظاهر می شود و از آنجا به سیستم تنفسی استنشاق می شود.”
نمونه اولیه ، که با استفاده از چاپگرهای FormLabs و رزین درجه جراحی تولید شده است ، برای آزمایش اعتبار سنجی به متخصصان بیماری های عفونی ارسال شد.
وی گفت: “ما باید تعیین كنیم كه سواب 3D NP می تواند سلولهای ویروسی كافی را جمع كرده و تا سه روز آنها را نگه دارد و این رزین با نتایج آزمایش تداخل ندارد.”
برای مقایسه عملکرد سواب 3D NP با سواب دسته ای ، این تیم یک آزمایش بالینی را در مکان های مختلف آغاز کرد.
در سه سایت آزمایشی ، 291 بیمار (14-94 ساله) که در بیمارستان بستری شده و یا در اورژانس دیده شده اند ، از نظر Covid-19 با استفاده از سوآپ دسته ای و سواب سه بعدی مورد آزمایش قرار گرفتند.
سواب سه بعدی از نظر آماری نتایج یکسانی را با سواب دسته ای در محاکمه رو در رو نشان داد.
دکر خاطرنشان کرد: “نتایج بسیار مثبت بود. آزمایش بالینی نشان داد که سواب های سه بعدی بینی عملکرد خوبی دارند – یا ، در بعضی موارد ، بهتر از – سواب های دسته ای.”