مدیر اطلاعات ایالات متحده می گوید چین تهدید اصلی برای آمریکا است

واشنگتن: پس از جنگ جهانی دوم ، رئیس اطلاعات ملی اخراج شده جان راتکلیف روز پنجشنبه در حالی که دولت ترامپ سخنان ضدچینی را برای فشار به جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب آمریکا افزایش می دهد ، چین بزرگترین تهدید را برای آمریکا و بقیه کشورهای جهان آزاد تهدید می کند. پکن
راتکلیف در مقاله ای که روز پنجشنبه در وال استریت ژورنال منتشر شد نوشت: “اطلاعات واضح است: پکن قصد دارد بر ایالات متحده و سایر کره زمین از لحاظ اقتصادی ، نظامی و فنی تسلط یابد.” شرکت ها فقط یک لایه استتار به فعالیت های حزب کمونیست چین ارائه می دهند. ”
راتکلیف گفت: “من رویکرد جاسوسی اقتصادی را” سرقت ، تکثیر و جایگزینی “می نامم. “چین مالکیت معنوی شرکت های آمریکایی را سلب می کند ، این فناوری را تکثیر می کند و سپس جایگزین شرکت های آمریکایی در بازار جهانی می شود.”
در پکن ، هوآ چونیینگ ، سخنگوی وزارت امور خارجه سرمقاله را به دلیل اقدام بعدی برای انتشار “اطلاعات غلط ، ویروس های سیاسی و دروغ” به امید آسیب رساندن به اعتبار چین و روابط چین و ایالات متحده ، رد کرد.
هوآ روز جمعه در جلسه توجیهی روزانه گفت: “این هیچ چیز جدیدی ارائه نداد ، اما دروغ ها و شایعاتی را با هدف آلوده كردن چین و تهدید تهدید چین به هر وسیله تکرار کرد.” “این یکی دیگر از گول دروغ هایی است که برای مدتی توسط ادارات مربوطه دولت ایالات متحده تولید می شود.”
مقامات دولت ترامپ ماه ها بخصوص در دوران مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری به عنوان رئیس جمهور سخنان ضدچینی خود را افزایش داده اند دونالد ترامپ به دنبال خنثی کردن سرایت ویروس کرونا بود. در ادامه مبارزات انتخاباتی ، ترامپ هشدار داد که بایدن به راحتی بر سر چین حرکت خواهد کرد ، اگرچه رئیس جمهور منتخب موافق است که چین از قوانین تجارت بین المللی پیروی نمی کند ، یارانه ناعادلانه ای به شرکت های چینی می دهد و نوآوری های آمریکایی را می دزد.
دولت ترامپ که زمانی به روابط گرم خود با رئیس جمهور چین می بالید شی جین پینگ، همچنین در حال افزایش تحریم ها علیه چین است تایوان، تبت ، تجارت ، هنگ کنگ و دریای چین جنوبی. این شرکت علیه غول مخابرات چین حرکت کرده است هواوی و به دنبال محدودیت در برنامه های رسانه های اجتماعی چینی مانند TikTok و WeChat بود.
راتکلیف ، وفادار به ترامپ که متهم به سیاسی کردن این موقعیت شده است ، از ماه مه تاکنون مقام عالی اطلاعات کشور است. وی در مقاله خود مستقیماً به انتقال به دولت بایدن نپرداخت. ترامپ به شکست خود در انتخابات اعتراف نکرده است.
راتکلیف گفت که وی برای پرداختن به تهدیدهای چین از بودجه اطلاعاتی 85 میلیارد دلاری سالانه پول جابجا کرده است. وی گفت ، پکن در حال آماده سازی برای رویارویی پایان باز با ایالات متحده است ، که باید حل شود.
راتکلیف در مقاله ای که به نظر می رسید برای اقدام مقامات آتی اطلاعاتی است ، نوشت: “این یک چالش نسل به بار ما است. آمریکایی ها همیشه از شکست آفت فاشیسم گرفته تا پایین آوردن پرده آهنین ، لحظه به لحظه افزایش یافته اند.” .
بایدن اعلام کرد که می خواهد سنا Avril Haines ، معاون سابق رئیس CIA را برای جانشینی راتکلیف به عنوان مدیر اطلاعات ملی بعدی تأیید کند.
راتکلیف نوشت: “این نسل با توجه به پاسخ چین به تلاش چین برای تغییر شکل جهان به چهره خود و جایگزینی آمریکا به عنوان ابرقدرت مسلط ارزیابی خواهد شد.”
وی چندین نمونه از تجاوزات چین به ایالات متحده را ذکر کرد:
وزارت دادگستری تعداد بیشتری از دانشگاهیان ایالات متحده را به دلیل انتقال مالکیت معنوی با بودجه مالیات دهندگان ایالات متحده به چین متهم کرده است.
وی با اشاره به پرونده Sinoval ، سازنده توربین بادی مستقر در چین ، به سرقت مالکیت معنوی از مشاغل آمریکایی اشاره کرد که به جرم سرقت اسرار تجاری از AMSC ، تولیدکننده مستقر در ایالات متحده که قبلاً با نام Superconductor Inc آمریکایی شناخته می شد ، مجرم و جریمه سنگینی شد. Sinovel به جای پرداخت بیش از 800 میلیون دلار محصولات و خدماتی كه برای خرید توافق كرده بود ، AMSC طرحی را برای سرقت فن آوری اختصاصی توربین بادی AMSC در نظر گرفت ، كه باعث از دست دادن تقریبا 700 شغل و بیش از 1 میلیارد دلار سهام سهام شد ، طبق وزارت دادگستری
راتکلیف و سایر مقامات آمریکایی گفته اند که چین فناوری دفاعی حساس آمریکا را به سرقت برده است تا به طرح مدرن سازی نظامی تهاجمی Xi دامن بزند و آنها ادعا می کنند که پکن از دسترسی خود به شرکت های فن آوری چینی مانند Huawei برای جمع آوری اطلاعات ، اخلال در ارتباطات و تهدید حریم خصوصی این کشور استفاده کرده است. کاربران در سراسر جهان.
راتکلیف گفت که وی شخصاً در مورد چگونگی استفاده چین از واسطه ها برای قانونگذاران در تلاش برای تأثیرگذاری بر قوانین ، به اعضای کنگره اطلاع داده است.