مدیر جو بایدن از مناطق تگزاس، فلوریدا در مورد ماسک حمایت می کند

واشنگتن: دولت جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن، روز جمعه حمایت کامل خود را از شهرهای محلی و هیئت مدیره مدارس در تگزاس و فلوریدا ارائه کرد که دستورات فرمانداران جمهوری خواه خود را مبنی بر ممنوعیت پوشیدن ماسک در مدارس نادیده می گیرند.
در یک جفت نامه سرگشاده از وزیر آموزش، میگل کاردونا، دولت دستورات دولت ها را محکوم کرد. گرگ ابوت از تگزاس و ران دیسانتیس از فلوریدا که با دستورالعمل های بهداشت عمومی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها مغایرت دارند. کاردونا همچنین خاطرنشان کرد که وجوه امدادی فدرال کووید-19 برای مدارس می تواند برای پر کردن هر گونه شکاف مالی ناشی از جریمه های اعمال شده بر مناطق مدارس محلی توسط رهبران ایالتی استفاده شود.
کاردونا نوشت: «دپارتمان در کنار این مربیان فداکار که برای بازگشایی ایمن مدارس و حفظ آموزش های حضوری ایمن تلاش می کنند، می ایستد.
این دو ایالت برخی از بدترین شیوع کووید-19 را در کشور تجربه می کنند که ناشی از گسترش نوع دلتا قابل انتقال تر در بین جمعیت های واکسینه نشده آنها است. کاخ سفید روز پنجشنبه اعلام کرد که این دو ایالت به تنهایی 40 درصد از بستری‌های ناشی از این ویروس در هفته گذشته را به خود اختصاص داده‌اند.
ابوت و دیسانتیس هر دو گفته اند که معتقدند والدین باید تصمیم بگیرند که آیا فرزندانشان در مدرسه ماسک بزنند یا خیر. CDC در اوایل این ماه، پوشیدن ماسک جهانی را در مدارس K-12، صرف نظر از وضعیت واکسیناسیون، برای کاهش سرعت گسترش این نوع توصیه کرد.
این نامه‌ها تندترین و در عین حال مخالفت دولت بایدن به سیاست‌های ایالتی را نشان می‌دهد و چند روز پس از آنکه رئیس‌جمهور اعلام کرد باور ندارد که اختیار مستقیمی برای براندازی اقدامات فرمانداران داشته باشد.
بایدن در اوایل این ماه گفت: “من به این فرمانداران می گویم: لطفا کمک کنید. اما اگر قرار نیست کمک کنید، حداقل دست از سر راه بردارید.” “مردم تلاش می کنند کار درست را انجام دهند. از قدرت خود برای نجات جان افراد استفاده کنید.”
ریچارد کورکوران، کمیسر آموزش فلوریدا گفته است که ممکن است به شورای آموزش این ایالت توصیه کند که حقوق سرپرستان و اعضای هیئت مدرسه مناطقی را که دستور ماسک زدن را وضع کرده اند، متوقف کند.
کاردونا نوشت: «هر گونه تهدید از سوی فلوریدا مبنی بر عدم پرداخت حقوق از ناظران و اعضای هیئت مدیره مدرسه که برای محافظت از دانش‌آموزان و مربیان تلاش می‌کنند (یا برای اعمال جریمه‌های مالی دیگر) می‌تواند با استفاده از بودجه (کمک از ویروس فدرال) به صلاحدید و صلاحدید کامل رسیدگی شود. مناطق مدرسه فلوریدا.”
علاوه بر ممنوعیت استفاده از ماسک، دولت ابوت گفته است که مدارس برای عفونت‌های احتمالی کووید-19 نیازی به ردیابی تماس ندارند. نامه کاردونا روشن می کند که از بودجه فدرال نیز می توان برای ردیابی تماس استفاده کرد.