نخست وزیر انگلیس جانسون و رئیس اتحادیه اروپا به دنبال شکستن بن بست Brexit هستند

لندن / بروسل: نخست وزیر انگلیس بوریس جانسون روز شنبه با اورسولا فون در لاین ، رئیس کمیسیون اروپا صحبت می کند تا سعی کند بن بست را در مذاکرات تجاری با شکستن زمان پایان برای جلوگیری از پایان آشفته حماسه Brexit ، از بین ببرد.
انگلیس در تاریخ 31 ژانویه اتحادیه اروپا را ترک کرد اما قوانین حاکم بر تجارت ، مسافرت و تجارت در طی یک دوره گذار که در 31 دسامبر پایان خواهد یافت ، زمانی که یک رابطه جدید برقرار می شود – با یا بدون معامله – بدون تغییر باقی مانده است.
مذاکرات جانسون و فون در لاین می تواند انگیزه سیاسی را برای نزدیک کردن طرفین به پل اختلاف نظرهای اساسی فراهم کند ، یا اینکه چگونه “خطوط قرمز” هر دو طرف به معنای دور از دسترس بودن یک توافق را برجسته می کند.
اگر دو طرف نتوانند به توافق برسند ، طلاق 5 ساله Brexit درست هنگامی که انگلیس و اروپا با هزینه های کلان اقتصادی شیوع Covid-19 دست و پنجه نرم می کنند ، ناخوشایند به پایان می رسد.
مذاکره کنندگان انگلیس و اتحادیه اروپا روز جمعه مکث های تجاری را متوقف کردند تا رهبران خود را دعوت کنند تا پس از یک هفته مذاکرات نتوانند اختلافات قابل توجهی را بین دو طرف ایجاد کنند ، شکاف ها را کاهش دهند و به توافق برسند.
مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا: “ما مثل همیشه آرامش خود را حفظ می کنیم و اگر راهی باقی بماند ، خواهیم دید.” میشل بارنیر به پخش کنندگان در گفت لندن همانطور که به بروکسل عزیمت کرد.
انتظار می رفت جانسون با همتای بارنیه انگلیس صحبت کند دیوید فراست و سایر مقامات صبح روز شنبه ، پیش از فراخوان فون در لاین.
مکث در مذاکرات روز جمعه آخرین پیچ و خم در ماه های مذاکره بود که به سختی درگیر سه موضوع مهمتر – ماهیگیری ، اطمینان از تضمین رقابت عادلانه و راه حل های اختلافات آینده شده است.
منابعی از هر دو طرف گفتند كه مطالبات فرانسه در مورد حقوق ماهیگیری در آبهای انگلیس همچنان یك مسئله اصلی است.
با این حال ، یک دیپلمات اتحادیه اروپا گفت رئیس جمهور فرانسه امانوئل مکرون تنها موردی با رزرو نبود ، و چندین کشور عضو نیز نگرانی هایی را در مورد چگونگی حرکت بارنیه در مورد مسائل مربوط به رقابت ایجاد کرده بودند ، معروف به زمین بازی برابر.
این دیپلمات گفت: “این فقط ماکرون نیست.”
انگلیس می گوید که اتحادیه اروپا باید به حاکمیت خود احترام بگذارد زیرا نتیجه همه پرسی Brexit 2016 رای گیری برای “بازپس گیری کنترل” بود.
اما اتحادیه اروپا می گوید که نزدیکی انگلیس به اتحادیه به این معنی است که نمی تواند معامله تجارت آزاد “به سبک کانادا” را که جانسون به دنبال آن بود ارائه دهد.
هنوز هیچ یک از طرفین از مذاکرات فاصله نگرفته اند و این نشان می دهد که آنها هنوز هم امیدوار هستند که بتوانند معامله سالانه $ 1 تریلیون دلار را کنترل کنند تا از پایان بی قاعده بیش از 40 سال عضویت انگلیس در این باشگاه اروپایی جلوگیری کند.
در صورت عدم وجود معامله تجاری ، پادشاهی متحده با شرایط سازمان تجارت جهانی با اتحادیه اروپا تجارت خواهد کرد ، که منجر به تعرفه های جدید و افزایش قیمت های قابل توجه برای برخی کالاها می شود.
خروج بدون معامله سناریوی کابوس برای مشاغل و سرمایه گذاران است ، که می گویند این مرزها را به هم می ریزد ، بازارهای مالی را بهم ریخته و از طریق زنجیره های تأمین در سراسر اروپا و فراتر از آن ، هرج و مرج ایجاد می کند.