نخست وزیر انگلیس در مورد سهام همسرش مورد بازجویی قرار گرفت

لندن: نخست وزیر انگلیس ریشی سوناک تحت یک تحقیق ناظر بر اساس اعلامیه پارلمانی خود در مورد تعهدات مربوط به منافع مربوط به سیاست بودجه ای که می تواند به نفع همسرش باشد، مواجه است. آکشاتا مورتی، از طریق علاقه تجاری او به یک شرکت مراقبت از کودکان، روز دوشنبه ظاهر شد.
این تحقیق توسط کمیسر استانداردهای پارلمان بریتانیا آغاز شده است، یک افسر مستقل مجلس عوام مسئول بررسی شواهد در صورتی که می‌ترسند نمایندگان پارلمان بریتانیا قوانینی را تحت عنوان «منشور رفتار» زیر پا گذاشته باشند.
تحقیقات فعال در لیست سازمان دیده بان شامل مواردی است که در روز پنج شنبه گذشته بر اساس بند 6 قوانین رفتاری در سوناک 42 ساله افتتاح شد. داونینگ استریت گفت که منافع وزیران “به طور شفاف اعلام شده است”.
مطابق با بی بی سی، این تحقیق به علاقه همسر رهبر هند بریتانیایی به این موضوع مربوط می شود Koru Kids Ltd، که احتمالاً از یک طرح آزمایشی جدید که در بودجه بهار ماه گذشته برای تشویق مردم برای تبدیل شدن به پرستار کودک اعلام شد، بهره مند خواهد شد.
آکشاتا مورتی، دختر Infosys بنیانگذاران نارایانا مورتی، به عنوان سهامدار Koru Kids در فهرست شرکت های بریتانیا ثبت شده است.
اکنون تحقیقات ناظر تصمیم خواهد گرفت که آیا نقضی وجود داشته است یا خیر، که می‌تواند در مقابل نمایندگان مجلسی که در کمیته استانداردها – که مسئول تصمیم‌گیری درباره تحریم‌ها هستند – قرار گیرد. آژانس ها