نخست وزیر انگلیس در پارلمان اعتراض کشاورزان را با اختلاف هند و پاکستان اشتباه گرفت

لندن: نخست وزیر انگلیس بوریس جانسون در روز چهارشنبه به نظر می رسید هنگام تکرار این مسئله ، دو مسئله جداگانه اشتباه گرفته شود دولت انگلیسموضع گیری این است که هرگونه اختلاف بین هند و پاکستان برای این دو کشور است حل و فصل دو طرفه.
تانمانجیت سینگ دسی ، نماینده حزب کارگر سیک انگلیس ، که تلاش می کند معترضان کشاورزان هندی را علیه اصلاحات کشاورزی دولت در اخبار در انگلیس حفظ کند ، یکی از اظهارات قبلی خود در توییتر را در مورد این موضوع در مجلس عوام تکرار کرد جلسه هفتگی س questionsالات نخست وزیر (PMQ).
“بسیاری از سازندگان ، به ویژه آنهایی که از آنها ناشی می شوند پنجاب و دیگر مناطق هندوستان ، و من از دیدن تصاویر استفاده از توپ های آب ، اشک آور و زورگویی علیه کشاورزان معترض که به طور مسالمت آمیز استفاده می شوند وحشت کردم. با این حال ، دیدن این که کشاورزان در حال تغذیه آن نیروهایی هستند که به آنها دستور داده شده بود آنها را مورد ضرب و شتم قرار دهند ، بسیار دلگرم کننده بود. چه روحیه تسخیر ناپذیری و انجام چنین کاری نوع خاصی از مردم را می طلبد “، این نماینده مخالف گفت.
“بنابراین ، آیا نخست وزیر (جانسون) به نخست وزیر هند می رساند (نارندرا مودی) اضطرابهای قلبی ما ، امیدهای ما برای حل سریع مشکل بن بست فعلی و آیا وی موافق است که همه حق اساسی اعتراض صلح آمیز دارند ، “وی از جانسون سedال کرد.
جانسون ، در پاسخ کوتاه خود ، در ادامه به موضوعی کاملاً بی ارتباط پرداخت.
جانسون گفت: “نظر ما این است که البته ما نگرانی های جدی در مورد آنچه که بین هند و پاکستان اتفاق می افتد داریم اما این موارد در درجه اول برای حل و فصل این دو دولت است و من می دانم که او این نکته را ارزیابی می کند.”
Dhesi که ظاهراً متحیر به نظر می رسید ، سریعاً هنگامی که پست خود را در توییتر منتشر کرد ، بار دیگر به رسانه های اجتماعی رفت و افزود: “اما اگر نخست وزیر ما واقعاً بداند از چه چیزی صحبت می کند ، ممکن است کمک کند!”
دولت انگلیس تا کنون از شرکت در اعتراضات جاری در هند خودداری کرده است و دفتر امور خارجه ، مشترک المنافع و توسعه (FCDO) گفته است که موضوع رسیدگی به اعتراضات یک موضوع داخلی است.
هفته گذشته سخنگوی FCDO ، به دنبال نامه ای که توسط دیسی آغاز شد و توسط 35 نماینده دیگر انگلیس در مورد این موضوع امضا شد ، هفته گذشته گفت: “رسیدگی پلیس به اعتراضات مربوط به دولت هند است.”
هزاران کشاورز از پنجاب ، هاریانا و چندین ایالت دیگر از 26 نوامبر در مرزهای مختلف دهلی معترض شدند و خواستار لغو سه قانون مزرعه مصوب ماه سپتامبر شدند.
این کشاورزان با لقب “ضد کشاورز” بودن ، این کشاورزان ادعا می کنند که قوانین تازه تصویب شده زمینه را برای برچیدن سیستم حداقل قیمت حمایت فراهم می کند و آنها را در رحمت شرکتهای بزرگ قرار می دهد.
با این حال ، دولت مدعی است که قوانین جدید فرصت های بهتری را برای کشاورزان فراهم می کند و فناوری های جدیدی را در کشاورزی آغاز می کند.