نقش شاتون و پیستون خودرو و نشانه های خرابی

قطر رینگ پیستون خودرو اندکی از قطر سیلندر اکثر است و به علت داشتن خواص فنری قابل انطباق دارای استوانه سیلندر هستند. مسئولان Achates داعیه می‌کنند که پیشرانههای پیستون متقابل این شرکت در بین ۳۰ تا ۵۰ درصد کارآمدتر از پیشرانههای بنزینی و دیزلی ساده هستند و ساخت آن ها ۱۰ % ارزانتر از پیشرانه V6 سوپرشارژ دارای به عبارتی مقدار کار انجامشده است. فرسایش شعاعی به معنای سایش مرحله دیواره یا کنارههای دامنه و تاج پیستون و خوردگی آن ها است. گشادی محل رینگها منجر وارد شدن ضربات شدید به رینگها می شود كه باعث شكسته شدن آنان هم میشود. اگر روانکار صحیح و استاندارد و مطلوب موتور را به کار گیری کنید، از فشار آوردن بیهوده به موتور و نگهداشتن آن در دورهای بالا به جهت مدت طولانی بپرهیزید، از دنده معکوسهای ناگهانی که منجر ساخت تنش شدید در اجزا میشود بپرهیزید و سیستم خنککاری (فن و رادیاتور و کولانت و ترموستات و واترپمپ) را بهصورت آراسته در دست گرفتن کنید، مطمئن باشید که اجزای داخلی موتور و بهخصوص پیستون و شاتون و حلقه پیستون و گژنپین عمری مضاعف طولانی خواهند داشت. وقتی که پیستون بالا می رود سوخت متراکم میگردد و پس از انفجار به زیر piston 6s حرکت میکند. بر اثر آلودگی های کربنی و ارتقاء رسوبات در گوشه و کنار احتراق، حلقه توانا به حرکت آزادانه در شیار پیستون نمی باشد و به اصطلاح «قفل رینگ» ایجاد می شود. ممکن می باشد این سوال برای شما پیش بیاید که استعمال از انژکتورشوی ها چه ارتباطی کلیدی قفل و چسبنگی حلقه داراست ؟ عدم ردوبدل به موقع روغن موتور سبب ساز اشباع شدن روغن از کربن و باقی گذاشتن رسوبات کربنی بر روی قطعات موتور می گردد. کناره بیشتر رینگهای حجمی پخ هست پخ بودن لبه حلقه سبب ساز می‌گردد که اندکی بچرخد و در عاقبت لبهای تیز مهم جداره تماس پیدا کند. وقتی رینگ های پیستون را توده می نماییم تنش اول در آن ها به وجود می آید و باعث می شود به جداره سیلندر فشار بیاورند. اما قطر پیستون پراید در تراز پایینی آن به این معنی که مرحله بازش کمی کمتر از مرحله بالایی آن طراحی میشود. پیستون پراید همینطور کمک به خروج دود ناشی از احتراق از سیلندر میکند. همانگونه که می دانید بالای پیستون محیط احتراق می باشد و ترکیب سوخت و هوا می بایست در محیط احتراق فشرده بشوند تا اهمیت یک جرقه ریز شمع ، محترق شوند و موج انفجار حاصله ، پیستون را به زیر رانده و ایجاد نیرو و انرژی بنماید؛ درصورتیکه قطر پیستون از قطر سیلندر ( قطر بوش سیلندر ) کوچکتر باشد ، هوا و سوخت در هنگام فشرده شدن ، از فضای خالی بین پیستون و سیلندر بیرون می شود و مواد احتراق ، فشرده نشده و احتراق به درستی انجام نمی شود؛ از طرف دیگر درصورتیکه قطر پیستون بیشتر از قطر سیلندر باشد ، پیستون داخل سیلندر گیر می کند و قابلیت و امکان حرکت پیستون و رینگ پیدا نمی کند.