نمایندگان مخالف هنگ کنگ در اعتراض به برکناری به طور رسمی استعفا را مناقصه می کنند

هنگ کنگ: هنگ کنگ انتظار می رود قانونگذاران مخالف ، که به عنوان نمایندگان صدای معتدل دموکراسی خواهی در مرکز مالی تحت حاکمیت چین شناخته می شوند ، روز پنجشنبه در اعتراض به برکناری چهار نفر از همکاران خود رسماً استعفای خود را مناقصه کنند.
عزیمت چشمگیر آنها یک خیابان اصلی برای مخالفت در هنگ کنگ ، جایی که از آن جدا می شود را از بین می برد پکناقدام برای معرفی قانون امنیت ملی در تاریخ 30 ژوئن و محدودیت های COVID-19 اعتراضات دموکراسی خواهی را که از سال گذشته آغاز شده بود ، لغو کرد.
انتظار می رود استعفاها به صورت جداگانه در طول روز در شورای قانونگذاری یا لگکو ، در آواز قو برای محافظ قدیمی دموکرات ها ، داده شود.
نسل جوان طرفداران دموکراسی خواهی رویکرد مقابله ای تری را ترجیح می دهند ، اگرچه مشخص نیست که آیا فعالان تندرو از نظارت میهن پرستانه مقامات عبور می کنند تا بتوانند در انتخابات آینده به چالش بکشند یا خیر.
جاسمین یوئن ، دانشجوی 21 ساله در راه رفتن به کلاس ها گفت: “من هرگز زیاد به دموکرات ها فکر نمی کردم ، اما اکنون که همه آنها استعفا داده اند ، ما حتی کسی با حق رای در لگو نداریم.”
“یک سال پیش من بسیار عصبانی بودم و در اعتراضات آنجا بودم. اما اکنون من نسبت به این وقایع بی حس شده ام. اشتیاق و آتش خود را از دست داده ام. فکر نمی کنم دیگر کاری برای انجام این کار باشد.”
روز چهارشنبه پارلمان چین قطعنامه ای را تصویب کرد که به مقامات هنگ کنگ اجازه می دهد قانون گذاران را که تهدیدی برای امنیت ملی یا بیعت نکردن با هنگ کنگ محسوب می شوند ، بدون اخذ مجوز از دادگاه ها ، اخراج کنند.
اندکی پس از آن ، دولت محلی اعلام کرد که رد صلاحیت چهار عضو مجمع که قبلاً از شرکت در انتخابات مجدد منع شده بودند ، به دلیل اینکه صلاح نبودن مقامات برای وفاداری به هنگ کنگ ، صادقانه نبود.
“این یک نمونه دیگر از حزب کمونیست چین است که آنچه باقی مانده است را لگدمال می کند دموکراسی در هنگ کنگ،” کریس پتن، آخرین فرماندار انگلیس این شهر ، در بیانیه ای گفت.
“یک بار دیگر ، (رئیس جمهور) شی جین پینگرژیم خصومت کامل خود را نسبت به پاسخگویی دموکراتیک و کسانی که مایل به ایستادگی در برابر آن هستند نشان داده است. ”
وزیر خارجه انگلیس دومینیک راآب گفت: اخراجی ها حمله به آزادی های هنگ کنگ است.
رابرت اوبراین ، مشاور امنیت ملی ایالات متحده گفت که این اقدام نشان داد که حزب کمونیست چین (ح.ک.چ) “آشکارا تعهدات بین المللی خود را نقض کرده است”.
اوبراین گفت: “یک کشور ، دو سیستم اکنون فقط یک برگ انجیر برای گسترش دیکتاتوری یک حزب حزب کمونیست چین در هنگ کنگ است.”
آلمان ، دارنده ریاست دوره ای اتحادیه اروپا و استرالیا نیز این اخراج ها را محکوم کردند.
این قطعنامه گسترش سریع نفوذ پکن در این شهر را نشان می دهد ، که از زمان بازگشت از زمان کنترل انگلیس در سال 1997 ، بیشترین خشمگین ترین کشور چین بوده است ، زیرا وفاداری همه سطوح قدرت در مرکز مالی آسیا را تحت فشار قرار می دهد.
رسانه های دولتی چین از این تصمیم به عنوان یک گام “دیرهنگام” به سوی “بازگشت صلح و رفاه” در هنگ کنگ استقبال کردند و تأکید کردند که نیاز به مرکز مالی جهانی “توسط میهن پرستان اداره می شود”.
روزنامه چاینا دیلی ، انگلیسی رسمی این کشور ، گفت: “کسانی که … تصور می کنند می توانند به عنوان پیاده روی نیروهای خارجی در قانونگذار شهر عمل کنند ، باید این واقعیت را بیدار کنند که روزهایی که می توانستند بدون مجازات عمل کنند ، از بین رفته اند” روزنامه زبان
سرنوشت مخالفان از زمانی که دولت ، با استناد به خطرات ویروس کرونا ، انتخابات قانونگذاری ماه سپتامبر را به تعویق انداخت ، یک سال به تعویق افتاد ، در اقدامی که به گفته منتقدان ، هدف قرار گرفتن جنبش طرفدار دموکراسی بود.
در اوایل ماه جاری ، پلیس هشت قانونگذار طرفدار دموکراسی را به دلیل درگیری های آشفته در جریان جلسه قانونگذاری در ماه مه دستگیر کرد.
کالوین فن ، دانشجوی 20 ساله گفت: “این شهر در حال مرگ است. مدتی است که در حال مرگ است. اکنون ما حتی بیشتر به چین شباهت داریم.”