نواز شریف یک “شغال” در تلاش برای ایجاد “شورش” در ارتش پاکستان: نخست وزیر عمران خان

اسلام آباد: پاکستان نخست وزیر عمران خان روز شنبه در سه بار نخست وزیر سابق مورد انتقاد قرار گرفت نواز شریف، وی را به عنوان “شغال” توصیف كرد كه با متهم كردن ارتش به مشاركت در سیاست این كشور و خواستار تغییر در ارتش و همچنین رهبری ISI ، سعی در ایجاد “شورش” در ارتش دارد.
شریف ، رهبر ارشد 70 ساله اتحادیه مسلمانان نواز پاکستان (PML-N) که در سال 2017 توسط دادگاه اوج به اتهام پیوند از قدرت برکنار شد ، ماه گذشته برای اولین بار مستقیماً به عنوان رئیس ارتش جنرال قمر معرفی شد جاوید باجوا و سرلشکر فائز حامد رئیس ISI به دلیل دخالت در انتخابات عمومی سال 2018 برای اطمینان از پیروزی خان.
شریف این اظهارات را تقریباً در تاریخ 16 اکتبر هنگام یک گردهمایی مشترک که توسط احزاب مخالف تحت لوای جنبش دموکراتیک پاکستان (PDM) سازماندهی شده بود ، برای براندازی دولت تحریک انصاف (PTI) به رهبری خان تشکیل داد.
نخست وزیر خان گفت که شریف “مانند شغال” در لندن نشسته و ارتش را هدف قرار داده است.
خان با برخورد به شریف گفت نخست وزیر پیشین “در تلاش است تا شورشی را در این شورش ایجاد کند ارتش پاکستان “خان هنگام سخنرانی در یک اجتماع عمومی در مینگورا در استان خیبر پختونخوا (KP) گفت: با ادعای اینکه در سیاست درگیر است و خواستار تغییر ارتش و سران ISI است.”
ارتش قدرتمندی که بیش از نیمی از 70 سال حیات خود را به مدت بیش از نیمی بر پاکستان حاکم کرده است ، تاکنون از قدرت قابل توجهی در زمینه های امنیت و سیاست خارجی برخوردار بوده است.
با این حال ، ارتش دخالت در سیاست های کشور را انکار کرده است. نخست وزیر خان همچنین کمک ارتش به او در پیروزی در انتخابات سال 2018 انکار می کند.
روزنامه داون گزارش داد که خان گفت که شریف به بهانه بیماری از کشور فرار کرده است و افزود که او “پول پرست” بود و با غارت کشور ثروت خود را جمع کرده بود.
رئیس PML-N که در حال حاضر با قرار وثیقه آزاد است ، با چندین اتهام فساد روبرو است. دادگاه عالی اسلام آباد به او اجازه داده بود تا در ماه نوامبر سال گذشته برای مداوا برای معالجه پزشکی برای مداوا به لندن برود. اما او دیگر برنگشت ، در حالی که وکلایش به دادگاه گفتند که وی هنوز در حال بهبودی است.
خان همچنین مریم نواز ، دختر شریف را به دلیل متهم کردن صریح ارتش به دخالت در سیاست ، مورد انتقاد قرار داد.
وی گفت که او از زن بودن بهره می برد زیرا در پاکستان به زنان احترام گذاشته می شود.
“نواز شریف و پسرانش نمی توانند جرات حمله به ارتش پاکستان در این کشور را داشته باشند و به همین دلیل آنها به خارج از کشور فرار کرده اند. از آنجا که مریم نواز می داند که ما او را به دلیل زن بودن به پشت میله های زندان نمی فرستیم ، او شروع به پخش سم علیه ارتش کرده است. ”
خان گفت پاکستانی ها هرگز اجازه نخواهند داد که سیاستمداران فاسد ادعاهایی را علیه ارتش برپا کنند.
خان با سرزنش “رهبران سیاسی فاسدی که تحت جنبش دموکراتیک پاکستان جمع شده اند” ، گفت که گروهی از دزدان و غارتگران جمع شده اند که پس از غارت کشور خواستار امتیازات ویژه هستند.
وی ادعا كرد: “دو حزب مهم سیاسی در طول 30 سال گذشته كشور را غارت كردند ، اما اكنون زمان تعیین كننده اقدام علیه مفسدان و غارتگران است.”