نویسنده در دادگاه به هیئت منصفه گفت: دونالد ترامپ به من تجاوز کرد

نیویورک: در ابتدا، او فکر می کرد کمک به دونالد ترامپ برای خرید یک هدیه لباس زیر زنانه در یک فروشگاه بزرگ لوکس به سادگی «یک چیز خنده دار نیویورکی» است.
حتی زمانی که به گفته E. Jean Carroll، تاجر آن زمان به او اشاره کرد تا به اتاق رختکن برود، در حالی که آنها به یکدیگر جرأت می‌دادند تا یک لباس بدن شفاف بپوشند، او چیزی شبیه طرحی شبیه طرح «شنبه‌شب زنده» را تصور کرد که نوشته بود.
اما به زودی، “کل دلیل من برای زنده بودن در آن لحظه این بود که از آن اتاق بیرون بیایم.” کارول چهارشنبه در محاکمه او شهادت داد. تجاوز جنسی طرح دعوی در دادگاه.

ایالات متحده: خطر برای دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در تحقیقات جورجیا بیشتر از کیفرخواست نیویورک است

00:40

ایالات متحده: خطر برای دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در تحقیقات جورجیا بیشتر از کیفرخواست نیویورک است

من اینجا هستم زیرا دونالد ترامپ به من تجاوز کرد و وقتی در مورد آن نوشتم، گفت که این اتفاق نیفتاده است. او دروغ گفت و آبروی من را از بین برد، و من اینجا هستم تا تلاش کنم تا زندگی ام را پس بگیرم.
در حالی که او برای ادای شهادتی که گاهی اشک او را در می آورد، ایستاده بود، ترامپ از دور اصرار خود را تکرار کرد که ادعای کارول در مورد تجاوز جنسی در سال 1996 کاملاً تخیلی است. او این پرونده را “یک کلاهبرداری ساختگی” و موارد دیگر نامید.
“این یک داستان جعلی و دروغ است – شکار جادوگر!” ترامپ در شبکه اجتماعی خود به نام Truth Social نوشت. اظهارات او باعث شد قاضی به وکلای ترامپ هشدار دهد که او می تواند موارد بیشتری را بیاورد مجاز مشکلات بر سر خودش
ترامپ تاکنون در دادگاه شرکت نکرده است، اما وکلای او روز سه‌شنبه گفتند که او همچنان می‌تواند تصمیم بگیرد که شهادت دهد.

این محاکمه در حالی برگزار می‌شود که ترامپ دوباره به دنبال نامزدی جمهوری‌خواهان برای ریاست‌جمهوری است و هفته‌ها پس از اعتراف او به اتهامات جنایی غیرمرتبط که شامل پرداخت‌هایی برای ساکت کردن یک بازیگر پورن است که گفته بود با او رابطه جنسی داشته، بی‌گناه است.
کارول، یک ستون نویس 79 ساله سابق مشاوره، تا حد زیادی در جایگاه شاهدان موضوعیت داشت – به طوری که پس از گریه در حالی که به هیئت منصفه می گفت “توانایی روزم در دادگاه برای من همه چیز است.” او به سرعت خودش را جمع کرد و از استراحت خودداری کرد.
او گفت: “من قرار نیست اینجا بنشینم و گریه کنم و وقت همه را تلف کنم.”
کارول شهادت داد که در یک عصر پنجشنبه نامشخص در بهار 1996 با ترامپ در در گردان برگدورف گودمن برخورد کرده است. ترامپ یک شخصیت بزرگ املاک و مستغلات و شخصیت اجتماعی در نیویورک بود.
او گفت که از او در مورد انتخاب هدیه برای یک زن راهنمایی خواسته است و او از این امر خوشحال شده است. به‌عنوان یک مقاله‌نویس مشاوره، درخواست از ترامپ برای راهنمایی هدیه «چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای بود» و کارول تصور کرد که با یک داستان خنده‌دار به پایان می‌رسد.
او شهادت داد که کلاهی را به او پیشنهاد کرده بود، اما او به لباس زیر زنانه اشاره کرد و به زودی آنها درباره لباس بدن شوخی کردند. او با سرگرمی و معاشقه همراه شد و حتی وقتی در اتاق رختکن را بست، خندید، شاید حتی وقتی او را به دیوار هل داد.
اما پس از آن، به گفته او، ترامپ دهانش را به دهان او زد، جوراب شلواری او را پایین کشید و در حالی که او با او مبارزه می‌کرد، دستش و سپس آلت تناسلی‌اش را داخل او فرو کرد. او گفت که در نهایت او را زانو زد و فرار کرد.
کارول گفت که برای دهه‌ها به هیچ‌کس به جز دو دوستش نمی‌گفت زیرا می‌ترسید ترامپ انتقام بگیرد، زیرا «فکر می‌کرد این تقصیر من است» و چون فکر می‌کرد بسیاری از مردم قربانیان تجاوز را مقصر آنچه برایشان اتفاق افتاده مقصر می‌دانند.
حمله ادعایی مدتها قبل از اینکه جنبش #MeToo وادار به محاسبه نحوه برخورد مجریان قانون و مردم با قربانیان تجاوز جنسی شود، اتفاق افتاد. کارول گفته است که #MeToo به تصمیم او برای ارائه در خاطرات سال 2019 و گزیده ای از مجله همراه آن دامن زد.
آسوشیتدپرس معمولاً از افرادی که می‌گویند مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند نام نمی‌برد، مگر اینکه به صورت علنی مطرح کنند، همانطور که کارول انجام داده است.
ترامپ 76 ساله گفته است که با کارول در فروشگاه نبوده و هیچ سرنخی نداشت که او اولین بار این داستان را به صورت عمومی پخش کرد. او گفته است که او «کاملاً دروغ می‌گوید» و این پرونده را یک «فریب»، «دروغ» و «کار کاملاً کلاه‌بردار» خوانده است.
به گفته کارول، اظهارات ترامپ هجوم «تکثیرکننده» از پیام‌های نفرت‌انگیز و گهگاه تهدیدآمیز نسبت به او را به همراه داشت که در دعوای او ادعای افترا نیز وجود دارد.
در حالی که دادگاه در آستانه آغاز روز چهارشنبه بود، ترامپ از Truth Social استفاده کرد تا دوباره احساسات خود را در مورد پرونده ابراز کند و به یک موضوع DNA اشاره کرد که قاضی لوئیس A. Kaplan معتقد است نمی تواند بخشی از این پرونده باشد.
او راضی نبود
قاضی گفت که ترامپ به نظر می‌رسد در حال خطاب به حامیان خود و هیئت منصفه «درباره مواردی است که هیچ حرفی در مورد آنها نمی‌شود». کاپلان این پست ترامپ را “یک بیانیه عمومی که در ظاهر کاملاً نامناسب به نظر می رسد” خواند.
جو تاکوپینا، وکیل ترامپ خاطرنشان کرد که به اعضای هیئت منصفه گفته می شود که هیچ اخبار یا تفسیر آنلاین را در مورد محاکمه دنبال نکنند. اما او گفت که از ترامپ می‌خواهد “از هرگونه پست بیشتر در مورد این پرونده خودداری کند.”
کاپلان گفت: “امیدوارم شما موفق تر باشید” و افزود که ترامپ “ممکن است منبع جدیدی از مسئولیت بالقوه را دستکاری کند یا نکند.”
قرار است کارول روز پنجشنبه به شهادت ادامه دهد، زمانی که وکلای ترامپ احتمالاً فرصت بازجویی از او را خواهند داشت. شکایت فدرال او به دنبال خسارات نامشخص و پس گرفتن اظهارات توهین آمیز وی است. او هرگز اتهامات جنایی را دنبال نکرد.
در همین حال، قاضی روز چهارشنبه تصمیم گرفت که محاکمه به بودجه ای که وکلای کارول از American Future Republic، سازمانی که توسط رید هافمن، بنیانگذار لینکدین تامین مالی می شود، نمی پردازد.
وکلای ترامپ استدلال کرده بودند که این پول سوالاتی را در مورد اعتبار کارول ایجاد کرده است. کاپلان به این نتیجه رسید که «هیچ چیز وجود ندارد» و پس از شنیدن اینکه اریک پسر ترامپ به تازگی از این بودجه انتقاد کرده است، دوباره به تاکوپینا توصیه کرد که با دونالد ترامپ صحبت کند.
تاکوپینا ادعا کرده است که کارول برای دریافت پول و تلاش برای مجازات سیاسی ترامپ شکایت کرده است. کارول، یک دموکرات ثبت نام شده، شهادت داد که در سال های 2016 و 2020 به مخالفان دموکرات خود رای داده است، اما گفت که این ربطی به او ندارد. طرح دعوی در دادگاه.
او گفت: “من به هیچ وجه یک حساب سیاسی را حل نمی کنم. من یک حساب شخصی دارم.”