نکاتی که قبل از خرید هارد سرور حتما باید بدانید – ایسنا

بنابراین هاردهای سرور بطور کلی تقویت شده اند و قدرت بازدهی بسیار بالاتری نسبت به نوع عادی خود دارند. بطور معمول به هارد دیسکی که برای سرور ها استفاده میشود هارد سرور میگویند. در حالت اختصاصی میتوان IOPS را به سرعت در دقیقه یک موتور در ماشین تشبیه کرد. برای هارد دیسکها و دیگر وسایل ذخیرهسازی اطلاعات به صورت الکترومغناطیسی، عدد مربوط به IOPS بیشتر به زمان جستجوی تصادفی بستگی دارد (Seek Time). سرورها به دلیل پردازش اطلاعات حجیم از هاردهایی با سرعت و پایداری بالاتر استفاده میکنند. بازیابی RAID 5 پیچیده تر است ،اما اگر یکی از هارد ها خراب شده باشد ، می توان اطلاعات را بازگرداند.

علت استفاده از هارد SAS در سرور ها این است که این نوع معمولا از سرعت بالاتری نسبت به انواع معمولی برخوردار است و به مراتب پایدار تر و امن تر میباشد. مطمئناً استفاده از این هارد ها ارزان تر و مقرون به صرفه تر خواهد بود اما نکته قابل توجه این است که آن ها برای استفاده در سرور طراحی نشده اند. Read Intensive SSD های ۱۲G SAS و ۶G SAS، ویژگیهای انترپرایزی با قیمتی مقرون به صرفه را در سرورهای اچ پی ارایه میدهند. گرچه موتوری بتواند اسب بخار و البته گشتاور خاصی را با استفاده از ده هزار دور در دقیقه به کار گیرد میتوان به قدرت آن موتور پی برد.

با این حساب ممکن است از خود بپرسید که چرا هر شخص عاقلی می تواند برای «درایو سرور» قیمت بالایی بپردازد در حالیکه میتواند به جای آن یک هارد دیسک دسکتاپ با نرخ پایین را خریداری کند. درایو های سرور همچنین میتواند توسط جایگاههای هارد دیسک به انواع : simple-swap و hot-swap تقسیم شود. چرخه کار برای هارد دیسک رومیزی از سازندهای به سازنده دیگر متفاوت است، اما اکثر درایوهای SATA رومیزی طوری طراحی شدهاند که حدود ده تا بیست درصد از زمان استفاده شوند. تفاوت مهم دیگر بین هارددیسک های سرور، در میزان خطاهای غیرقابل بازیابی است.این میزان برای یک SATA معمولی حدود 10-14 است.

سرعت چرخش این هارد ها بین 5400 تا 7200 RPM (دور در دقیقه) است که در زبان تخصصی 7.2K گفته میشود .سرعت انتقال داده یا transfer rate در نسل سوم این اینترفیس به 6 گیگابیت بر ثانیه میرسد . سرعت هارد SAS بسیار بالاست و تا 15 هزار دور بر دقیقه میتواند باشد. با این تفاسیر برای یک سرور بعد از پردازنده مرکزی و حافظه ذخیرهسازی، هارد دارای اهمیت بسیار زیادی است. به نحوی که شخص گاها تمایل به پرداخت هزینه بیشتر و خرید محصولی با کیفیت و مطمئن دارد.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با هارد سرور اچ پی hp 146gb 6g sas 15k وب سایت خود باشید.