هلندی ها آتش بازی سال نو را به دلیل ترس از ویروس ممنوع کردند

هاگو: دولت هلند روز جمعه آتش بازی های سنتی را در طول سال جدید غیرقانونی اعلام کرد و گفت این ممنوعیت یکباره به کارکنان بیمارستان های تحت فشار همه گیر ویروس کرونا کمک می کند.
جشن های سال نو در هلند به طرز مشهوری وحشیانه است ، مردم آتش سوزی های به ارزش دهها میلیون یورو (دلار) را در باغ های عقب و خیابان ها برپا می کنند و اغلب باعث آسیب دیدگی می شوند.
با بیش از نیمی از 609 تخت مراقبت ویژه در حال حاضر توسط بیماران ویروس کرونا ، این امر تهدید به برخورد با موج دوم عفونت های Covid-19 می شود.
کابینه هلند در بیانیه ای گفت: “فروش و روشنایی آتش بازی در پایان سال آینده با یک بار ممنوعیت روبرو خواهد شد.”
در این گزارش آمده است: “این امر به منظور جلوگیری از فشار اضافی بر كارگران مراقبت بیش از حد سنگین و حفظ نظم عمومی است.”
فرد گراپرهاوس ، وزیر دادگستری هلند به پخش کننده عمومی NOS ، گفت: هرکس که این ممنوعیت را نقض کند ، جریمه 100 یورو (118 دلار) و سابقه کیفری را در معرض خطر قرار خواهد داد.
هلند از اوایل ماه اکتبر تحت مهار جزئی ویروس کرونا قرار گرفته است تا ویروس کرونا را مهار کند ، این موارد در سیر نزولی آهسته است اما در حال حاضر حدود 6000 در روز در حال اجرا است.
اگرچه آتش سوزی برای قرن ها در هلند به راه افتاده است ، اما از سال 1950 به این طرف محبوبیت ویژه ای در سال نو دارد.
علاقه هلندی ها به آتش بازی خیابان ها را به میدان های جنگ تبدیل می کند در حالی که گروه های رقیب عیاشی آنها را به سمت یکدیگر شلیک می کنند و بخش های اضطراری را با افرادی که از ناحیه سوختگی اندام های از دست رفته دچار سیل می شوند ، جاری می کند.
سال گذشته بیش از 1300 نفر مجبور شدند به دلیل آسیب های ناشی از آتش بازی تحت درمان قرار گیرند.
نخست وزیر هلند ، مارک روته ، روز جمعه در کنفرانس خبری هفتگی خود گفت: “حتی بدون تأثیر ویروس کرونا ، همیشه بار سنگینی بر دوش کارگران کمک های اولیه و پلیس است.”
سازمانی به نمایندگی از صنایع تولید مواد شیمیایی در هلند اما حکمت این اقدام را زیر سوال برد.
مارسل تونیسن ، رئیس فدراسیون مواد شیمیایی هلند (BPN) گفت: “ما می ترسیم که به دلیل ممنوعیت برخی از علاقه مندان به آتش بازی به آتش بازی های غیرقانونی روی آورند”.