هنوز هیچ پیشرفت قابل ملاحظه ای در روز اصلی برای توافق نهایی Brexit وجود ندارد

بروکسل: یکی از شدیدترین روزها در طولانی مدت است Brexit مذاکرات تجاری با خبرهای خوب درباره پیشرفت هر دوشنبه ، با انگلستان و انگلیس آغاز شد اتحادیه اروپا به نظر می رسد هنوز در همان موضوعاتی باقی مانده است که ماه ها اختلاف را درگیر کرده است.
مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا میشل بارنیر جلسه مختصر قبل از طلوع با سفرای 27 کشور عضو برگزار کرد تا ببیند آیا پیش از موعد اول ژانویه هنوز یک معامله با لندن امکان پذیر است یا خیر ، اما خبری از موفقیت در این باره نبود.
عصر ، نخست وزیر انگلیس بوریس جانسون دومین تماس تلفنی خود با اورسولا فون در لاین ، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در مدت 48 ساعت برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا توافق نامه ای را که می تواند صدها هزار شغل در هر دو طرف هزینه داشته باشد و تجارت بین کانال را برای سالهای آینده مختل کند ، تصمیم خواهد گرفت .
یک مقام رسمی از یکی از کشورهای اتحادیه اروپا گفت: “مشکلات همچنان ادامه دارد” با نظارت قانونی بر هر معامله تجاری و استانداردهای بازی جوانمردانه ای که انگلیس برای دیدار با آنها نیاز دارد تا بتواند در اتحادیه اروپا صادر کند. این مقام گفت ، در مورد شیلات نیز ، با وجود نشانه های پیشرفت ، کار زیادی باقی مانده است.
این مقام مسئول گفت: “انگلستان اقدامات لازم را انجام نداده است.”
سایر مقامات اتحادیه اروپا نیز به همان اندازه بی ادب بودند. دیگری اظهار داشت: “نتیجه هنوز نامشخص است ، اما هنوز هم می تواند به هر دو جهت پیش رود” ، 27 ملت اعلام کرد که اتحاد و اتحاد کاملاً عقب از بارنیه هستند. همه خواستند نامشان فاش نشود زیرا گفتگوها هنوز ادامه داشت.
وزیر امور خارجه انگلستان جیمز هوشمندانه اذعان کرد که وضعیت با وجود سرعت زیاد کمی تغییر کرده است.
“بله ، وقت کم است ، بله ممکن است درست به سیم منتقل شود و در واقع ، ممکن است ما معامله را بدست نیاوریم. اما من فکر می کنم یک معامله ممکن است و ما تا رسیدن به آن به کار خود ادامه خواهیم داد گفت: ”
در حالی که انگلیس در تاریخ 31 ژانویه اتحادیه اروپا را ترک کرد ، تا 31 دسامبر در اتحادیه گمرکی بدون تعرفه اتحادیه باقی مانده است. رسیدن به یک معامله تجاری تا آن زمان اطمینان از عدم تعرفه و سهمیه تجاری کالاهای صادر شده یا وارد شده توسط دو طرف ، گرچه هنوز هزینه های فنی وجود دارد ، بخشی از آن مربوط به چک های گمرکی و موانع غیر تعرفه ای خدمات است.
در نشست صبح زود خود با سفرای اتحادیه اروپا ، بارنیه با برخی از کشورهای عضو مضطرب روبرو شد که می ترسیدند بیش از این به لندن منتقل شده باشد. اگر گفتگوها پس از دوشنبه ادامه یابد ، آنها در اجلاس دو روزه اتحادیه اروپا حضور خواهند داشت که در آن نخست وزیر آلمان برگزار می شود آنگلا مرکل و رئیس جمهور فرانسه امانوئل مکرون بازیکنان اصلی خواهند بود
آلمان تا حدودی خواهان یک معامله است زیرا صنعت عظیم خودرویی این کشور همیشه یک بازار صادراتی مورد استقبال در انگلیس پیدا کرده است. در همین حال ، فرانسه خواستار پیشتازی شرکت های UK شده است تا اگر هنوز می خواهند به بازار پردرآمد 450 میلیون نفری صادر کنند ، شرکت های UK باید خود را با قوانین اتحادیه اروپا و استانداردهای زیست محیطی و اجتماعی همسو کنند.
مسئله شیلات که از نظر سیاسی نیز در نظر گرفته شده است همچنان نقش بسیار بزرگی را ایفا می کند. اتحادیه اروپا خواستار دسترسی گسترده به مناطق ماهیگیری در انگلیس شده است که از لحاظ تاریخی برای صید ماهی های صید خارج از کشور باز بوده است. اما در انگلیس ، به دست آوردن کنترل مناطق ماهیگیری مسئله اصلی Brexiteers بود که برای خروج این کشور از اتحادیه اروپا تلاش کردند.
کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید به اتفاق آرا از هرگونه معامله تجاری پس از Brexit حمایت کنند و توافق نامه همچنان باید توسط پارلمان اروپا به رای گذاشته شود ، رویه هایی که هر توافقی را حداکثر تا مهلت مقرر پیش می برد.
هر دو طرف از لحاظ اقتصادی در عدم تأمین معامله تجاری رنج خواهند برد ، اما اکثر اقتصاددانان فکر می کنند که اقتصاد انگلیس حداقل در کوتاه مدت ضربه بیشتری خواهد دید ، زیرا وابستگی آن به تجارت با اتحادیه اروپا نسبتاً بالعکس است.
از سال 1973 که از طریق عضویت در اتحادیه اروپا پیوند خورده است و به عنوان شریک ناتو با بیشتر کشورهای اتحادیه اروپا ، انگلیس می خواهد خود را از قوانین اتحادیه اروپا خلاص کند که احساس می کند حاکمیت آن را بهم زده است و مانع ابتکار عمل آزاد است.