وارث ، قاضی و شغل: سارکوزی فرانسه به جرم فساد تحت محاکمه قرار گرفت

پاریس: رئیس جمهور سابق فرانسه نیکلاس سارکوزی روز دوشنبه به اتهام تلاش برای رشوه دادن به قاضی و نفوذ در فروش ، یکی از چندین تحقیقات جنایی که تهدید می کند یک هذیان ناپسند را در طول دهه های فعالیت سیاسی سیاسی خود به اتهام می اندازد ، به دادگاه می رود.
دادستان ها ادعا كردند كه ساركوزي براي تأمين شغل آلو در موناكو براي قاضي پيشنهاد كرده است گیلبرت آزیبرت در ازای اطلاعات محرمانه درباره تحقیق در مورد ادعا اینکه سارکوزی پرداخت های غیرقانونی از Liliane Bettencourt ، وراث لورآل را برای سال 2007 پذیرفته است مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری.
سارکوزی ، که فرانسه را از سال 2007 تا 2012 هدایت می کند و همچنان در بین محافظه کاران تأثیرگذار است ، در تمام تحقیقات علیه او هرگونه تخلف را انکار کرده و برای لغو پرونده ها به شدت جنگیده است.
بازرسان از سال 2013 در حال شنود مکالمات بین سارکوزی و او بودند وکیل تیری هرتزوگ آنها در ادعاهای مربوط به تأمین مالی لیبی در مبارزات انتخاباتی سارکوزی در سال 2007 فرو رفتند.
همانطور که این کار را کردند ، آنها فهمیدند که سارکوزی و وکیلش در حال برقراری ارتباط با تلفن های همراه ثبت شده به نام های جعلی هستند. تلفن سارکوزی در یک پل بیسموت ثبت شد.
دادستان ها گفته اند که این شنودها نشان می دهد که سارکوزی و هرتسوگ در چندین نوبت در مورد تماس با آزیبرت ، قاضی دادگاه Cour de Cassation ، دادگاه عالی تجدیدنظر فرانسه برای پرونده های جنایی ، و اطلاعات کافی در مورد تحقیق در مورد بتنکورت صحبت کرده اند.
آنها ادعا می کنند که سارکوزی در ازای کمک های خودی به Azibert کمک کرده است تا شغل موناکو را بدست آورد.
سارکوزی در این ماه به تلویزیون BFM گفت: “آقای عزیبرت هرگز شغل موناکو را پیدا نکرد.”
هرتزوگ و آزيبرت هر دو به اتهام فساد اداری و دستفروشی تحت محاکمه سارکوزی قرار دارند. آنها همچنین به “نقض رازداری حرفه ای” متهم شده اند. در صورت محکومیت به هر سه نفر 10 سال زندان و جریمه های سنگین محکوم می شود.
سارکوزی و حزب راست میانه وی لس جمهوریین سالها گفته اند که تحقیقات علیه رئیس جمهور سابق انگیزه سیاسی دارد.
مارس آینده ، ساركوزی به علت اتهامات نقض قوانین تأمین مالی مبارزات انتخاباتی در طی نامزدی در انتخابات مجدد 2012 ، در دادگاه حضور دارد. پرونده موسوم به “Bygmalion” اتهاماتی را مبنی بر اینکه حزب سارکوزی با یک شرکت روابط عمومی دوستانه کار کرده است تا هزینه واقعی مبارزات انتخاباتی خود را پنهان کند ، متمرکز است.
دادستان ها همچنان در حال تحقیق درباره ادعاهای رهبر سابق لیبی هستند معمر قذافی کمپین سارکوزی در سال 2007 را با میلیون ها یورو حمل شده با چمدان به پاریس فراهم کرد – اتهاماتی که سارکوزی آنها را انکار می کند. متهم اصلی وی ، تاجر لبنانی-فرانسوی ، گزارش وقایع این ماه خود را پس گرفت.