واکسن فایزر: مادربزرگ بریتانیایی در جهان رتبه اول را دارد که واکسن فایزر را خارج از آزمایش دریافت می کند | اخبار جهان

لندن: مارگارت کینان ، مادربزرگ 90 ساله ، روز سه شنبه با آغاز واکسیناسیون جمعیت خود در انگلیس ، به عنوان اولین کسی در جهان دریافت واکسن Pfizer Covid-19 که خارج از آزمایش انجام شد ، شد.
كینان ، كه زود بلند شد ، واكسن را در بیمارستان محلی خود در كاونتری ، مركز انگلیس ، صبح روز سه شنبه در ساعت 0631 به وقت گرینویچ دریافت كرد ، یك هفته قبل از آنكه 91 ساله شود.
انگلیس واکسن Covid-19 را که روز سه شنبه توسط Pfizer و BioNTech تولید شد ، آغاز کرد ، اولین کشور غربی است که واکسیناسیون جمعیت عمومی خود را در مناطقی که به عنوان یک حوزه قاطع در شکست ویروس کرونا شناخته می شود ، آغاز کرد.
كینان در حالی كه در مقابل جلوی چشم یك عكاس و گروه تلویزیون از پرستاری كه اصالتاً از فیلیپین بود ، لگن را گرفت ، گفت: “من احساس می كنم كه به عنوان شخصی كه اولین كسی علیه Covid-19 واکسینه شده ام بسیار ممتاز است.”
“این بهترین هدیه تولد زود هنگام است که می توانم آرزو کنم ، زیرا این بدان معناست که بالاخره می توانم در سال جدید بعد از اینکه خودم در خودم بودم ، در انتظار گذراندن وقت با خانواده و دوستانم باشم.”
کینان ، که در بین دوستانش به مگی معروف است ، دستیار پیشین جواهرات فروشی است که فقط چهار سال پیش بازنشسته شده است. او یک دختر ، یک پسر و چهار نوه دارد.
تصاویر ویدئویی نشان می دهد که او در حالی که از پرستار می پارسونز گلوله دریافت می کند ، ماسک پزشکی به همراه تی شرت آبی و ژاکت کش باف پشمی دارد.
پارسونز ، که 24 سال در سرویس بهداشت ملی انگلیس کار کرده است ، گفت که چند ماه گذشته برای همه سخت بوده است اما به نظر می رسد اکنون در انتهای تونل نور وجود دارد.
انگلیس با بیش از 61000 کشته بیشترین آسیب را از Covid-19 به اروپا وارد کرده است ، اما نخست وزیر بوریس جانسون امیدوار است با پخش واکسن Pfizer / BioNTech قبل از ایالات متحده یا اتحادیه اروپا بتواند روند بیماری را تغییر دهد.
تلقیح انبوه این امیدواری را به وجود خواهد آورد که جهان ممکن است گوشه ای از مبارزه با بیماری همه گیر باشد که اقتصاد را خرد کرده و بیش از 1.5 میلیون نفر را به هلاکت رسانده است ، اگرچه ذخیره سازی بسیار سرد و تدارکات حیله گرانه استفاده از آن را فعلا محدود می کند.
وزیر بهداشت انگلیس مت هنکوک و استفان پوییس ، مدیر پزشکی NHS انگلیس ، گفتند که هر دو از دیدن برنامه واکسن بسیار احساسی به نظر می رسند.
بی بی سی همچنین مصاحبه ای با یک خانم مسن دیگر انجام داد که امروز واکسن را دریافت می کند ، پس از از دست دادن همسرش از Covid-19 در اوایل سال بسیار ناراحت است.
انگلیس 40 میلیون دوز عکس Pfizer / BioNTech را سفارش داده است. از آنجا که هر فرد به دو دوز نیاز دارد ، برای واکسیناسیون 20 میلیون نفر در کشور 67 میلیون نفری کافی است.
انتظار می رود حدود 800000 دوز در هفته اول در دسترس باشد ، با ساکنان خانه های مراقبت و مراقبان ، بیش از 80 سال و برخی از کارکنان خدمات بهداشتی اولویت اصلی برای دریافت آنها است.