پاپ اولین کاردینال آفریقایی آمریکایی را منصوب کرد

واتیکان: پاپ فرانسیس روز شنبه 13 کاردینال جدید ایجاد کرد – از جمله اولین آفریقایی-آمریکایی – مهر شخصی خود را بر بدن نهاد که روزی جانشین وی را انتخاب می کند.
در زیر گنبد سر به فلک کشیده کلیسای سنت پیتر ، “شاهزادگان کلیسا” جدید یکی یکی در زیر پاپیس 83 ساله زانو زدند که کلاه قرمز مایل به قرمز چهار ضلعی یا برتا را بر روی سر خود قرار داد.
این گروه متنوع – اعضای آن از ایتالیا ، مالت ، فیلیپین ، شیلی ، برونئی ، مکزیک و ایالات متحده تبریک می گویند – نه تنها تغییر چهره کلیسای 1.3 میلیاردی وفادار را نشان می دهد ، بلکه همچنین اعتقاد پاپ یسوعی به کشیش های متمرکز بر فقیر جهان
اسقف اعظم 72 ساله واشنگتن ، ویلتون گریگوری ، روز جمعه به خبرگزاری فرانسه گفت که وی “فردی نمادین” برای اولین کاردینال آفریقایی-آمریکایی است.
از زمان انتخاب فرانسیس در سال 2013 ، پاپ آرژانتین – اولین نفر از قاره آمریکا – 95 کاردینال جدید در مراسمی به نام سازگاری ایجاد کرده است.
کسانی که توسط فرانسیس نامگذاری شده اند اکنون اکثریت کاردینال های زیر 80 سال را تشکیل می دهند که جانشین وی را انتخاب می کنند.
این احتمال را افزایش می دهد كه تلاش های پاپ برای كلیسای كاتولیك روم ، فراگیرتر ، شفاف تر و بیشتر متمرکز بر دفاع از آسیب پذیرترین افراد جامعه ، پس از مرگ وی ادامه یابد.
در طول این مراسم ، فرانسیس به کاردینال های جدید هشدار داد که فریب “برجستگی” جدید خود را نگیرند و از “نزدیک بودن به مردم” دور نشوند.
فرانسیس گفت: “قرمز قرمز لباس کاردینال ، که رنگ خون است ، می تواند برای یک روح دنیوی ، رنگ یک” برجستگی “سکولار شود.” “وقتی این احساس را کردید ، از جاده خارج خواهید شد.”
به طور معمول ، همه کاردینال های جهان برای استقبال از کاردینال های تازه ترفیع یافته در طول سازگاری به رم سفر می کنند.
امسال اما بسیاری از آنها شرکت نکردند و محدودیت های ویروس کرونا مانع سفر دو کاردینال جدید شد – اسقف اعظم خوزه فوئرته آدوینکولا از فیلیپین و کورنلیوس سیم ، نایب السلطنه رسول کشور برونئی با اکثریت مسلمان.
فقط حدود 40 کاردینال فعلی ، همه با ماسک ، در محل حضور داشتند و در فاصله کمی از مخاطبان محدود مهمان نشسته بودند.
به دلیل ویروس کرونا ، سنت مبادله “بوسه صلح” با پاپ و همه کاردینال های دیگر به حالت تعلیق درآمد.
9 کاردینال در آخرین گروه زیر 80 سال ندارند و بنابراین می توانند با انتخاب یا انتخاب شدن پاپ بعدی با مرگ یا استعفای فرانسیس به یک کنگره ملحق شوند.
انتخاب های فرانسیس نه تنها نشان دهنده تمایل به تبلیغ غیراروپایی ها در داخل کلیسا ، بلکه مبارزه شخصی پاپ با ضد نابرابری اجتماعی و فقر است.
ادوینكولا از فیلیپین گفت كه او معتقد است پاپ وی را برای تأیید كاتولیك های ساكن در مناطق دور از رم انتخاب كرد.
آدوینکولا ماه گذشته پس از نامگذاری به واتیکان نیوز گفت: “من همیشه فکر می کردم که کلیسا باید به مردم نزدیکتر باشد ، به ویژه کسانی که در مناطق پیرامونی هستند.”
فرانسیس همچنین اسقف اعظم واشنگتن دی سی ، ویلتون گریگوری ، اولین آفریقایی-آمریکایی را که کاردینال شد ، نامید.
این گروه کاردینال ها همچنین شامل اسقف ممتاز مکزیک فیلیپه آریزمندی اسکیوئل است که در میان مردم بومی منطقه فقیر Chiapas کار کرده و اسقف اعظم آنتوان کامبندا از رواندا که بیشتر خانواده خود را در نسل کشی 1994 از دست داده است.
فرانسیس همچنین با اشاره به چالش های پیش رو در جهت بازگرداندن اعتماد به کلیسا در شیلی پس از رسوایی گسترده و سو cover استفاده جنسی ، از اسقف اعظم سانتیاگو ، سلستینو آئوس براکو نام برد.
گروه شش کاردینال جدید ایتالیایی شامل آگوستو پائولو لوژودیس ، اسقف اعظم فعلی سیه نا ، معروف به دفاع از مردم روما ، و کشیش فرانسیسکی ، مائورو گامبتی ، نگهبان صومعه مقدس آسیزی ، شهر سنت فرانسیس است.
روز یکشنبه ، فرانسیس یک جشن سنتی را برگزار می کند که منحصراً کاردینال های جدید شرکت می کنند.