پاکستان و چین تمرینات هوایی مشترک را آغاز می کنند

اسلام آباد: نیروهای هوایی پاکستان و چین روز چهارشنبه رزمایش مشترکی را برای تعمیق همکاری عملی و بهبود سطح آموزش واقعی جنگی دو طرف آغاز کردند.
رزمایش مشترک نیروی هوایی “شاهین (عقاب) -IX” روز چهارشنبه در پایگاه هوایی عملیاتی نیروی هوایی پاکستان (PAF) در استان سند آغاز شد.
PAF در بیانیه ای گفت ، یک گروه از نیروهای هوایی ارتش آزادیبخش خلق (PLAAF) ، متشکل از خلبانان جنگی ، کنترل کننده های دفاع هوایی و خدمه فنی زمینی ، در این تمرین شرکت می کرد.
معاون افتخاری ستاد هوایی (عملیاتی) معاون هوایی مارشال وقاس احمد سولری و دستیار رئیس ستاد ، PLAAF ، سرلشکر سون هونگ ، به طور مشترک شاهد مراسم افتتاحیه این رزمایش بودند.
سان گفت: “این تمرین مشترک سطح واقعی آموزش رزمی را بهبود بخشیده و همکاری عملی بین دو نیروی هوایی را تقویت می کند.”
معاون هوایی مارشال سولری با استقبال از گروه چین گفت که “این تمرین مشترک فرصتی را برای ارتقا to بیشتر همکاری هر دو نیروی هوایی و در نتیجه تقویت روابط برادرانه بین دو کشور فراهم می کند”.
شاهین-نهم نهمین مجموعه از تمرینات هوایی مشترک است که هر ساله به طور متناوب در هر دو کشور انجام می شود. اولین تمرین در مارس 2011 در پاکستان برگزار شد.
همه دوستان هواشناسی ، چین و پاکستان روابط نظامی نزدیک دارند. چین به پاکستان کمک می کند تا به طور مشترک جنگنده های JF-17 و سایر تسلیحات را تولید کند.