پاک برای تشکیل نهاد ملی جدید اینتل برای هماهنگی آژانس های جاسوسی کشور تحت نظر ISI

اسلام آباد: نخست وزیر پاکستان عمران خان بر اساس گزارش رسانه ای روز سه شنبه ، ایجاد کمیته هماهنگی اطلاعات ملی اطلاعات ، مکانیزمی برای هماهنگی بیش از دوازده سازمان اطلاعاتی در کشور ، به ریاست رئیس ISI ، تصویب شده است.
اگرچه بحث هایی درباره تأسیس این کشور وجود داشته است انجمن هماهنگیروزنامه داون به نقل از یک منبع ارشد امنیتی گفت ، شرایط مرجع و نحوه عملکرد آن زمانی تصمیم می گیرد که به طور رسمی شکل بگیرد.
این نهاد جدید توسط مدیر کل اطلاعات بین خدمات (ISI) هدایت می شود ، که به عنوان رئیس آن فعالیت می کند.
آژانس های اطلاعاتی حداقل دو دور بحث در مورد این موضوع داشته اند و پس از آن پیشنهاد برای تصویب به نخست وزیر ارائه شده است. پیش بینی می شود اولین جلسه هیأت هماهنگی در اوایل هفته آینده برگزار شود.
NICC به عنوان مکانیزمی برای هماهنگی بیش از دوازده سازمان اطلاعاتی در کشور عمل می کند. سازمان ملی مقابله با تروریسم همچنین بخشی از ساختار جدید خواهد بود.
در این گزارش آمده است که این اقدام بخشی از اصلاحات دستگاه اطلاعاتی است که مدتها انتظار می رود ، که هدف آن تبیین نقش آژانسهای مربوطه ، بهبود هماهنگی آنها و بهینه سازی توانایی های آنها است.
یکی از درسهایی که کشور در جریان مبارزه با تروریسم آموخت این بود که هماهنگی اطلاعاتی م effectiveثر ضعیف ترین حلقه در کل تلاشها بود. مهم این است که منجر به از دست دادن زمان حساس می شود و در برخی موارد ، آژانس ها حتی نمی توانند اطلاعات موجود را برای خود جمع کنند. در این گزارش آمده است ، علاوه بر این ، یک مانع بزرگ در راهبردهای جمعی بود.
نسخه فاش شده گزارش کمیسیون ابوت آباد نشان داد که این کمیسیون ، ضمن اشاره به عدم وجود مکانیزم هماهنگی اطلاعاتی نظامی و نظامی ، همچنین ایجاد آژانس در خطوط وزارت امنیت داخلی آمریکا را برای هم افزایی کار جاسوس اصلی پیشنهاد کرده است. نمایندگی های کشور.
کمیسیون ابوت آباد برای بررسی شرایط پیرامون کشته شدن اسامه بن لادن ، رئیس القاعده مبهم در حمله آمریکا به محوطه ای در پادگان شهر ابوت آباد در سال 2011 تشکیل شد.
اگرچه این گزارش به طور رسمی از طبقه بندی طبقه بندی نشده است ، اما طبق گزارشات ارائه شده 32 توصیه گسترده برای رسیدگی به موضوعات مشخص شده در طی تحقیقات خود بر اساس شهادت های مقامات مهم غیرنظامی و نظامی ارائه شده است. هماهنگی Intel یکی از آنها بود.
در گذشته چندین تلاش برای توسعه این هماهنگی انجام شده است ، اما به دلیل اختلاف نظر در مورد رهبری هیئت جدید ، که اکنون حل و فصل شده است ، پیشرفت کمی می توان داشت.
در 26 ژوئیه 2008 ، دولت وقت حزب مردم حتی قرار دادن ISI و اداره اطلاعات پاکستان را تحت “کنترل اداری ، مالی و عملیاتی” وزارت کشور اعلام کرد. اما این تصمیم در طی 24 ساعت به دلیل رزرو شدید یکی از سازمان ها لغو شد.
تلاش های مشابهی در زمان حکومت لیگ مسلمان نواز پاکستان ، هنگامی که انجام شد چودری نثار علی خان این گزارش اضافه کرد که در راس وزارت کشور قرار گرفت.