پنتاگون: تصویر جعلی از انفجار پنتاگون برای مدت کوتاهی در فضای مجازی منتشر شد

واشنگتن: تصویر جعلی از انفجار در پنتاگون برای مدت کوتاهی ویروسی شد و باعث افت ده دقیقه ای در بازارها در روز دوشنبه شد و صحبت های بیشتری را در مورد اینکه هوش مصنوعی مولد می تواند برای جامعه ایجاد مشکل کند، دامن زد.
این تصویر که بسیاری از ناظران گمان می‌کردند از هوش مصنوعی گرفته شده بود، توسط چندین حساب منتشر شد و پنتاگون را وادار کرد تا اظهارنظر کند که چنین انفجاری وجود نداشته است.
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: ما می توانیم تایید کنیم که این یک گزارش نادرست بوده و پنتاگون امروز مورد حمله قرار نگرفته است.
آتش نشانی آرلینگتون ویرجینیا نیز واکنش نشان داد و در رسانه های اجتماعی پست کرد که هیچ انفجار یا حادثه ای در یا نزدیک پنتاگون رخ نداده است.
این حادثه به دنبال تصاویر جعلی دیگری رخ داد که اخیراً در اینترنت نیز سر و صدا ایجاد کرد، از جمله دستگیری دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده و پاپ فرانسیس با ژاکت پف دار.
اولین توییتی که خبرگزاری فرانسه برای به اشتراک گذاشتن تصویر پنتاگون پیدا کرد، از حساب تبلیغ کننده QAnon بود که قبلا اطلاعات نادرست را به اشتراک گذاشته بود، اگرچه منبع اصلی تصویر مشخص نبود.
فناوری‌های نوظهور هوش مصنوعی به جای نیاز به تخصص برای استفاده از برنامه‌هایی مانند فتوشاپ، ایجاد تصاویر قانع‌کننده را برای افراد غیرمتخصص تنها در چند لحظه آسان‌تر می‌کند.
این تصویر به اشتراک گذاشته شده باعث شد تا بازارها برای دقایقی دچار رکود شوند و S&P 500 0.29 درصد نسبت به تعطیلی روز جمعه خود قبل از بهبودی افت کرد.
پت اوهار گفت: «احتمالاً در ارتباط با این اخبار جعلی، زیرا ماشین‌های (تجاری) آن را دریافت کردند، وجود داشت، اما من می‌گویم که دامنه کاهش با ماهیت به ظاهر بد اخبار جعلی مطابقت ندارد. از Briefing.com