پوشش اوکراین بر جوایز پولیتزر غالب است

نیویورک: پوشش خبری تهاجم روسیه به اوکراین و جنگ جاری به شدت در جوایز پولیتزر 2023 که روز دوشنبه در نیویورک اعلام شد به چشم می خورد.
این نیویورک تایمز هیئت جایزه پولیتزر اعلام کرد که در رده گزارش بین المللی به دلیل پوشش “بی وقفه” درگیری، از جمله تحقیقات هشت ماهه درباره مرگ اوکراینی ها در شهر بوچا، برنده شد.
این آسوشیتدپرس جایزه خدمات عمومی – که به طور گسترده به عنوان جایزه برتر شناخته می شود – برای گزارش “شجاعانه” در مورد محاصره شهر بندری اوکراین دریافت کرد. ماریوپلکه یک سال پیش نیروهای روسی آن را به تصرف خود درآوردند.
این آژانس همچنین برنده جایزه عکاسی خبری فوری برای «تصاویر منحصر به فرد و فوری» از اولین هفته‌های درگیری شد که توسط نیروهای روسی در فوریه 2022 راه اندازی شد.
در جای دیگر، لس آنجلس تایمز جایزه گزارش اخبار فوری را به دلیل افشای یک مکالمه ضبط شده مخفیانه بین اعضای شورای محلی که حاوی نظرات نژادپرستانه بود، دریافت کرد.
روزنامه نگاران وال استریت ژورنال جایزه گزارش تحقیقی را برای داستان هایی در مورد تضاد منافع مالی بین مقامات فدرال در 50 سازمان دولتی دریافت کردند.
AL.com – یک رسانه خبری در ایالت جنوبی آلاباما – دو جایزه از جمله جایزه گزارش محلی را برای افشای چگونگی حمله یک نیروی پلیس محلی به ساکنان برای افزایش درآمد دریافت کرد. همچنین برنده جایزه تفسیر شد.