چین از پاپ در مورد اظهار نظر در مورد اقلیت مسلمان اویغور انتقاد کرد

پکن: چین انتقاد کرد پاپ فرانسیس روز سه شنبه در مورد بخشی از کتاب جدید خود که در آن او از رنج های گروه اقلیت مسلمان اویغور چین یاد می کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه ژائو لیجیان گفت اظهارات فرانسیس “به هیچ وجه مبنای واقعی ندارد”.
ژائو در جلسه توجیهی روزانه گفت: “مردم همه گروه های قومی از حقوق کامل بقا ، توسعه و آزادی عقاید مذهبی برخوردار هستند.”
ژائو هیچ اشاره ای به اردوگاه هایی که بیش از 1 میلیون اویغور و اعضای دیگر گروه های اقلیت مسلمان چینی در آن نگهداری شده اند نداد. دولت های ایالات متحده و سایر کشورها ، همراه با حقوق بشر گروهها ، می گویند امکانات زندان مانند برای جدا کردن مسلمانان از میراث دینی و فرهنگی آنها است ، و آنها را مجبور به اعلام وفاداری به چینحزب کمونیست حاکم و رهبر آن ، شی جین پینگ.
چین، که در ابتدا وجود امکانات را انکار می کرد ، اکنون می گوید که آنها مراکزی هستند که می توانند آموزش شغلی و جلوگیری از تروریسم و ​​افراط گرایی مذهبی را به صورت داوطلبانه ارائه دهند.
فرانسیس در کتاب جدید خود “بیایید خواب ببینیم” ، که در تاریخ 1 دسامبر برگزار می شود ، “اویغورهای فقیر” را در میان نمونه های گروههایی که به خاطر ایمان خود تحت تعقیب قرار گرفته اند ، ذکر کرد.
فرانسیس در مورد نیاز به دیدن جهان از حاشیه و حاشیه جامعه ، “به مکانهای گناه و بدبختی ، محرومیت و رنج ، بیماری و تنهایی” نوشت.
در چنین مکانهای رنجی ، “من اغلب به مردم تحت آزار و شکنجه فکر می کنم: روهینگیا ، اویغورهای فقیر ، یزیدی کاری که داعش با آنها کرد واقعا بی رحمانه بود یا مسیحیان در مصر و پاکستان توسط بمب هایی که هنگام نماز خواندن در کلیسا منفجر شد ، کشته شدند ، “فرانسیس نوشت.
فرانسیس حاضر به تماس نیست چین به دلیل سرکوب آن علیه اقلیت های مذهبی ، از جمله کاتولیک ها ، باعث ناراحتی دولت ترامپ و گروه های حقوق بشری شد. واتیکان ماه گذشته توافق بحث برانگیز خود را با پکن در زمینه معرفی اسقف های کاتولیک تجدید کرد و فرانسیس مراقب بود که در این باره چیزی نگوید و کاری برای رنجاندن دولت چین انجام ندهد.
چین و واتیکان از زمان قطع روابط حزب کمونیست و دستگیری روحانیون کاتولیک به زودی پس از به دست گرفتن قدرت در سال 1949 ، چین و واتیکان هیچ ارتباط رسمی نداشته اند.